Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZTT] Jak ustalić kiedy był robiony rozrząd??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZTT] Jak ustalić kiedy był robiony rozrząd??
Autor Wiadomość
arleta90 




Dołączyła: 01 Sty 2016
Posty: 234
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lut 28, 2017 10:41   [MG ZTT] Jak ustalić kiedy był robiony rozrząd??
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Witam. Mam mały problem. Nie mam pojęcia kiedy był robiony rozrząd w moim MG. Auto kupiłam w komisie 1,5 roku temu, koleś nic o nim nie wiedział...Przejechane miał 103tys...wiadomo, że licznik był kręcony więc tym bardziej nie mam jak do tego dojść... Pomoże mi ktoś? Jak do tego dojść...nie chcę przykrych niespodzianek.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 28, 2017 10:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 10:52   

nie da się do tego dojść bo i w jaki sposób?
_________________
75 Red Edition
 
 
arleta90 




Dołączyła: 01 Sty 2016
Posty: 234
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lut 28, 2017 11:01   

No nie wiem właśnie, myślałam, że może gdzieś w serwisach...nie wiem. Czyli mam opcję albo zrobić "na zapas" albo czekać aż pierdyknie? :D
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Wto Lut 28, 2017 11:11   

Raczej nie ma co liczyć, że ktoś robił rozrząd krótko przed sprzedażą. Może w komorze silnika są jakieś naklejki z przeglądów? W swoim akurat znalazłem naklejki z wymiany oleju i zupełnie niespodziewanie także rozrządu. Z tym że u mnie to akurat termin wymiany już minął :)
 
 
arleta90 




Dołączyła: 01 Sty 2016
Posty: 234
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lut 28, 2017 11:28   

Niestety. Nic nie ma. Dokopałam się do właściciela auta, który mówił, że robiony był przy 70tys albo 90. Ale coś mi się nie wydaje. Poza tym skoro w komisie przekręcili licznik to Bóg wie teraz kiedy powinien być zrobiony rozrząd. Nie mam pojęcia co zrobić z tym fantem. Swoją drogą cena takiego rozrządu w granicach 2-3tys więc wydatek niemały żeby sobie robić na "czuja"...Zaś jak ma mi silnik paść to koszta będą o wiele wyższe :( I bądź tu mądry...
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Wto Lut 28, 2017 11:42   

Moim zdaniem nie ma co gdybać. Trzeba zacisnąć zęby :) i robić. Generalnie w każdym aucie po zakupie powinno się ze zrozumiałych względów rozrząd zrobić.
 
 
PiotrVN 




Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 34



Wysłany: Wto Lut 28, 2017 11:47   

arleta90 napisał/a:
Swoją drogą cena takiego rozrządu w granicach 2-3tys więc wydatek niemały żeby sobie robić na "czuja"...Zaś jak ma mi silnik paść to koszta będą o wiele wyższe :( I bądź tu mądry...


według mojej wiedzy a właśnie będę to robił ta ceną się sama straszysz
niezły zestaw do dziadka MG bez przesadzania ani oszczędzania to 700 zł
choćby taki jak ja planuję kupić
ale są i tańsze też ...

LINK

jest bez napinacza ale to osobny wątek

koszt w rozsądnym warsztacie nie powinien przekroczyć 500-600 zł

ryzykować można chwilę .... jeśli planujesz pożyć z tym autem to warto
wymienić w takich mniej więcej kosztach
oczywiście po drodze wyjdą dodatki
jakieś uszczelnienia płyn chłodniczy itp ale to tylko lepiej bo i tak czasem trzeba to robić
_________________
MG ZT-T .... jest zadowolenie
Discovery i AfricaTwin to 3 razy
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 11:48   

Sprawdzałaś TOAF-em w pozostałych modułach jaki jest oryginalny przebieg ?? Może to ci odpowie skoro właściciel mówił że był robiony ok 70/90 tys jak sprawdzisz ile jest oryginalny to będziesz wiedziała ile ma nalatane. Ja jak kupiłem swojego to miałem w książce serwisowej potwierdzoną niedawną wymianę jakieś 20/30 tys coś takiego, ale i tak stwierdziłem że wymienię bo nigdy nie wiadomo czy poprzednio była wymieniana całość (pompa wody, małe paski, napinacz hydrauliczny). Mechanik mi powiedział po wymianie mojego, że poprzednio musiało być wszystko wymieniane bo były w dobrym stanie części, ale przynajmniej mam teraz pewność :D Najlepiej taką operację zrobić przy okazji z czymś innym tematem np termostatem :D
_________________
:pisze:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 11:55   

Jeśli nie masz dokumentów potwierdzających taką naprawę, historii serwisowania czy opinii z danego serwisu, który coś o aucie potrafi powiedzieć bez ściemy, to chyba powinnaś zrobić ten rozrząd zaraz po zakupie. Nie robiłbym też takiej naprawy półśrodkami i najtańszymi zamiennikami, trochę szkoda silnika zwłaszcza, że kupienie dobrego egzemplarza jest dość sporym wyzwaniem ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
PiotrVN 




Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 34



Wysłany: Wto Lut 28, 2017 11:58   

nie chciałbym psuć wątku dziewczynie ...
ale i ją to może zainteresować

czy jest nienaruszalne miejsce i w którym module które byłoby odporne na
"kręcenie " bo widziałem tylko w jednym miejscu stan licznika
_________________
MG ZT-T .... jest zadowolenie
Discovery i AfricaTwin to 3 razy
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10938
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 28, 2017 12:01   

najbardziej odporne to chyba kluczyki ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
arleta90 




Dołączyła: 01 Sty 2016
Posty: 234
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lut 28, 2017 12:04   

Dowiadywałam się zaraz po zakupie o cenę rozrządu i wszędzie mi mówili 2-3tys...Sama się za to brać nie będę, bo akurat o tym pojęcia nie mam.


adam_26, nie sprawdzałam, podpowiesz gdzie mogę to zrobić?
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 12:07   

U PHJOWI bodajże 2 tyś rozrząd (szczegółów nie znam, bo problem rozrządu mini nie tyczy przynajmniej do momentu jak się 500.000 na liczniku pokaże ;) ).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Wto Lut 28, 2017 12:08   

Właśnie miałem o tym pisać, że wg mnie powinnaś się zmieścić w kwocie 1500, może trochę więcej.
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 13:36   

arleta90 napisał/a:
adam_26, nie sprawdzałam, podpowiesz gdzie mogę to zrobić?


Odpalasz TOAF-a skanujesz moduły tak jak tutaj ->> https://www.youtube.com/watch?v=cvZpJOjYoNo i każdy ma swój przebieg w tabelce :-)

Koenig napisał/a:
Właśnie miałem o tym pisać, że wg mnie powinnaś się zmieścić w kwocie 1500, może trochę więcej.


To jest nie możliwe :P
Same graty komplet oscylują w okolicach 1200
http://allegro.pl/rozrzad...6051504112.html
+ robota więc myślę że taniej jak 2k się nie zrobi ;)
_________________
:pisze:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 14:12   

PiotrVN napisał/a:
czy jest nienaruszalne miejsce i w którym module które byłoby odporne na
"kręcenie " bo widziałem tylko w jednym miejscu stan licznika

Ogarnięty ktoś jest w stanie przekręcić przebieg tak, że nawet T4 się nie pozna ;P
Najtrudniej zmienić w EWS'ie. Sam kluczyk jeśli zostanie przekręcony w stacyjce złapie przebieg stanu faktycznego. Więc, aby odczyt był wiarygodny należałoby kluczyk odczytać przed użyciem go w aucie ;)

[ Dodano: Wto Lut 28, 2017 14:12 ]
prebenny napisał/a:
szczegółów nie znam, bo problem rozrządu mini nie tyczy przynajmniej do momentu jak się 500.000 na liczniku pokaże

Byś się zdziwił jak wygląda Twój łańcuch i ślizgi na tym etapie kilometrów jaki teraz masz :P
Nikt tego nie zmienia, bo jest to mało opłacalne... ale jak ktoś chce...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 14:42   

MaReK w sensie, że mam się bać czy są jak nowe? ;) Na liczniku 400, bo na zlocie przekręcaliśmy licznik na 390 :P
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 19:01   

jak masz zt 190 to musi być dobry fachowiec żeby tego nie spier..dzielić. Na forum nikt nie ma blokady do tego silnika, choć sposoby na ustawienie są :) Ja mam już 270 000 km i trzeci silnik na pokładzie więc mam rozrząd w pakiecie z silnikiem :P
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 19:47   

dj_darco, ze 2 dni temu rafalmis opisał jak ustawić w 190 w innym temacie ;)

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=104706
_________________
75 Red Edition
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 20:16   

[quote="longer86"]dj_darco, ze 2 dni temu rafalmis opisał jak ustawić w 190 w innym temacie ;)

Być może :) Nie czytam wszystkich postów ze względu na brak czasu :)
Ale 190 i każdy inny v6 można ustawić nawet bez blokad czego nie polecam bo to wkurzająca robota :P Następnym razem szarpnę się i kupię blokady bo już nie chcę przez to przechodzić :) Tak przy okazji rozrządu bo widzę że na forum już poruszany temat niejednokrotnie nawet ostatnio ktoś pisał na forum, jest ktoś kto posiada przystawkę do 190 ?? ktokolwiek ?? bo to towar mega deficytowy i przydałoby się zrobić kopię :)
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kiedy mam wymienić rozrząd?
Rowan Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Kwi 07, 2007 17:26
PD
Brak nowych postów [R75] Można ustalić nr silnika po VIN?
zetkaii Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Kwi 04, 2013 19:46
dany1107
Brak nowych postów [R75] Nie odpala, nie moge ustalic przyczyny...
beegos Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Kwi 21, 2013 16:43
beegos
Brak nowych postów [R75] Termostat - kiedy sie otwiera?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Wrz 24, 2012 20:33
dawidd
Brak nowych postów [R75] Odpala kiedy mu się podoba. Co się dzieje?
Viking6 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Lip 19, 2015 12:32
Viking6



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink