Wysłany: Nie Lut 19, 2017 20:50 [R 200 1,4 1998r.problem z wentylatorem chłodnicy]
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1998
witam mam problem z wentylatorem chłodnicy,a mianowicie nie załącza się mechanik po wymianie uszczelki pod głowica itp nie poradził sobie z tym,mam jeździć na włączonej klimie wtedy wentylator załącza.na forum doczytałem ze pod maską kolo skrzynki bezpieczników jest zielony przekaźnik sterujący wentylatorem chłodnicy.U mnie jest takowy zielony i na wstępie znalazłem wychodzący z niego różowy cienki kabel (chyba sterujący przekaźnikiem)który jest urwany.No i problem gdzie on był podłączony może ktoś to przerabiał albo ma schemat zasilania wentylatora chłodnicy,czy ten przewód ma być podłączony do ECU czy w innym miejscu.PROSZĘ o POMOC.
Ostatnio zmieniony przez olobasiol Pon Lut 20, 2017 19:21, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 19, 2017 20:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
na króćcu wody wychodzącej z głowicy są dwa czujniki, sprawdź czy ten kabelek nie powinien iść do tego drugiego czujnika (po kolorze). Nie mam niestety pod ręką rave, ale gdzieś tu na forum był link do pobrania. Ściągnij i znajdziesz tam odpowiednie schematy podłączenia.
Uwaga! Ten temat zostanie usunięty jeśli autor nie poprawi jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, autor musi w pierwszym poście użyć funkcji
na króćcu wody wychodzącej z głowicy są dwa czujniki, sprawdź czy ten kabelek nie powinien iść do tego drugiego czujnika (po kolorze). Nie mam niestety pod ręką rave, ale gdzieś tu na forum był link do pobrania. Ściągnij i znajdziesz tam odpowiednie schematy podłączenia.
dzięki tam też podpiąłem i na sucho czyli bez wlączania stacyjki i uruchamiania silnika po podgrzaniu czujnika (brązowy 2 piny)wentylator startuje,po schłodzeniu wyłącza się.Natomiast po uruchomieniu silnika wentylator od razu startuje i pracuje bez przerwy ,silnik ma nieregularne obroty chyba brak ssania.Problem może wg mnie w złym podłączeniu kabli do zielonego przekażnika - widać że tam ktoś majstrował i kable są bezpośrednio wpięte do przekaźnika brak oryginalnego gniazda do przekaźników
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum