Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 54 Skąd: Opole
Wysłany: Sob Lut 11, 2017 11:01 [R45] iDT Check engine po zdjęciu pompy paliwa
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Cześć wszystkim,
Wiem, że takich tematów już kilka było, ale chciałbym się dopytać, upewnić, bo konkretnej odpowiedzi nigdzie nie znalazłem.
Jakiś miesiąc temu musiałem wymienić świece żarowe. Do wymiany czwartej mechanik zdjął pompę paliwa i niestety podpiął klemy zanim ją zamontował, efektem czego jest wiecznie obecny Check engine. I tutaj zaczyna się problem: Do Rovera były podłączone 4 komputery: Autoboss, KTS, Goodman i Adritas (coś takiego, dokładnej nazwy nie byłem w stanie wyłapać). Żaden z nich nie pokazał ŻADNEGO błędu, choć mechanik zarzekał się, że tymi trzema: KTS, Goodman i Adritas diagnozuje Rovery i nigdy nie było z tym problemu. Miał raz, to wymienił klientowi komputer i oprogramowanie (koszt ok. 1000zł).
I stąd moje pytanie: podejrzewam, że odpowiedzią będzie "zły komputer", ale chcę się upewnić: czy taki błąd pokaże tylko T4? Czy, z doświadczenia, wiecie co innego może się kryć za tą kontrolką i czy któryś z ww. programów mógłby pomóc?
Pytam, bo w Opolu (z tego co mi wiadomo) nikt T4 nie ma, więc musiałbym najbliżej do Wrocławia się wybierać.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 11, 2017 11:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sob Lut 11, 2017 11:17
Igor_Op, kts boscha akurat diagnozuje spoko Roverka - choc na 100% nie jestem pewien ale np kąt wtrysku da nim się zczytac, nie dawaj się naciągać na zły komp i wymianę oprogramowania (nie bądź frajer) a przede wszystkim opier... tego pseudo fachowca bo to on popsuł i czemu Ty masz za to płacic? Jeszcze możesz mu pokazac wątek z tego forum jak wymienić 4-tą świecę żarową bez wyciągania pompy w 45, no i ogólnie spytać po co ją wyciągał jak w tym modelu nie jest to wymagane (cześć starszych R fabrycznie miała 3 świece). Autocom jak dobrze pamiętam jest popularny i czyta błędy oraz gasi .
[ Dodano: Sob Lut 11, 2017 11:17 ]
P. S.
Ściemnia cię z tym kompem i oprogramowaniem tak w ogóle.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 54 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Lut 14, 2017 11:19
Heh, trochę stanę w obronie swojego mechanika - on miał tylko Autobossa. Pojechał do innego żeby rozgryżć problem i to ten drugi wpadł na ten cudowny pomysł z wymianą komputera/oprogramowania. Domyślałem się, że grubymi nićmi ta opinia jest szyta, ale dziękuję za utwierdzenie mnie w tym przekonaniu.
I dziękuję za informację o Autocomie - będę dzwonić po warsztatach i pytać czy ktoś ma takie cudo na stanie.
Mówiłem fachmanowi o metodzie bez demontażu pompy, ale że nie mają dużego doświadczenia z Roverami, woleli klasyczną metodą to zrobić. No to teraz mam kwiatki.
Skoro przed naprawa bylo dobrze a po naprawie jest zle... To żądałbym naprawienia do stanu sprzed szkody i na zasadzie ze bez Twoich kosztów. Mogą nawet to auto zawieźć do Wrocławia naprawić i oddać na swój koszt. Tylko trzeba by ich pilnować żeby jakiejś magicznej sztuczki nie wymyślili z kontrolką
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 54 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Lut 20, 2017 14:56
No niestety, warsztat rozłożył ręce i skoro nie da się nic zrobić z wykorzystaniem znajomości, to już nic sie nie da zrobić.
Jak wszystko dobrze pójdzie, to pod koniec tygodnia przejadę się do tego Wrocławia. Aż jestem ciekaw co to za kwiatki, że żaden inny komputer tego nie wykrywa (Autocoma żaden warsztat w Opolu nie ma - tylko KTS lub Goodman).
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 54 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Lut 20, 2017 17:52
Cytat:
klemy czego?
Klemy akumulatora. Nie jestem pewien czy przekręcali kluczyk.
Kod:
KTS sie łączy z EDC15 bo to jest Boschowski ECU
Hmm... Ten "spec" od wymiany komputera i softu powiedział, że podłączał KTS i wyrzucił absolutne zero błędów. Ciekawe czy nie powiedział tak tylko żeby mnie naciągnąć na takie wydatki. Jutro jeszcze raz obdzwonię warsztaty i zapytam kto ma KTS, podjadę. Jeśli mówisz, że powinien pokazać te błędy, to coś mnie tu śmierdzi...
Miałem to samo i nic nie widziało błędu puki nie znalazłem mechanika z Launch X431 i on sobie poradził.KTS I inne testery nie widziały błędu a tym bardziej twierdziły że lampka Check jest wyłączona.Szukaj Autocom,Launch lub cos z klona
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 54 Skąd: Opole
Wysłany: Sob Mar 04, 2017 21:26
barney79 napisał/a:
Miałem to samo i nic nie widziało błędu puki nie znalazłem mechanika z Launch X431 i on sobie poradził.KTS I inne testery nie widziały błędu a tym bardziej twierdziły że lampka Check jest wyłączona.Szukaj Autocom,Launch lub cos z klona
barney79, widzę, że jesteś z Gogolina. Czy ten mechanik, którego znalazłeś, jest gdzieś w Twojej okolicy? Daleko z Opola nie mam, szczególnie w porównaniu do Wrocławia. Jeśli tak, to mógłbyś podać mi adres? Byłbym Ci bardzo wdzięczny.
[ Dodano: Sob Mar 04, 2017 21:26 ]
Doooobra, po ciężkim tygodniu wreszcie mam czas usiąść do forum na chwilę.
Bardzo dziękuję barney79 za pomoc. Podłączenie Autocoma, kilka sekund i check engine usunięty. I dziękuję za wiele cennych rad, jakie mi przekazałeś
Przy najbliższej okazji odwidzęczę Ci się za fatygę [/b]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum