Wysłany: Nie Mar 05, 2017 19:21 [R45] Nowe zawieszenie
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Czołem roverzyści Mam do was pytanie Otóż byłem wczoraj na stacji diagnostycznej sprawdzić na szarpakach zawieszenie i amortyzatory ponieważ czułem ze roverek jeździ już inaczej niż go kupiłem. Wyszło na to że mam do wymiany tył amortyzatory (20% ) z tyłu także główne gumy wahacza i te małe ( nie wiem jak się nazywają) z przodu tylko niby gumy do góry przy amortyzatorze, i teraz nie wiem czy kupić całe zawieszenie przód i tył i będę miał spokój czy tylko wymienić to co jest niby tylko popsute ale to będzie pewnie bez sensu Drugie pytanie czy te tulejki itp będą pasować do mojego rovera?
Zawieszenie przód Zawieszenie tył Amortyzatory tył
_________________ Rover<3
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 05, 2017 19:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pon Mar 06, 2017 09:39
Monotonny, całe zawszenie trochę kosztuje więc to już zależy od Ciebie, ja bym wymieniał po kolei ogólnie to podziwiam że chcesz jakieś no name za tyle kasy pchać do R bo na aukcji nigdzie się nie doszukałem producenta tych tulei
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Pon Mar 06, 2017 20:06
Nie trzeba na opuszczonym,wystarczy zaznaczyć pozycję starych. Kup duże silent bloczki firmy NOK to dobra firma,praktycznie jak oryginał i dobrze pasują. Są takie same jak w Civic. Wymiana to godzina na stronę i możesz to zrobić bez rozkręcania zawieszenia. Jak odkręcisz wahacz wzdłużny to będziesz musiał ustawić geometrię. Sworznie dolne przednich wahaczy firmy 555 lub podobnej jakości. Tuleje wewnętrzne wahacza przód możesz kupić np. Trw są niezłe,ewentualnie poliuretan. Wymień tylko to co się popsuło.
iktorn73, co Ci da zaznaczenie pozycji starych przy wahaczach dolnych z przodu trzymanych przez amortyzator? Po skręceniu śruby przestają się obracać i jedyny obrót jest na gumie.
Jeśli skręcisz je na podniesiony samochodzie, to po opuszczeniu już będą skręcone, przy wpadaniu w dziury dodatkowo się będą skręcać i szybciej się zużyją (nie mówiąc już o gorszych właściwościach).
Dodatkowo bez prasy ciężko je wyciągnąć i nowe wpasować.
ADI-mistrzu, iktorn73, dziękuje za rady chłopaki! A co do tych tulejek to mam do wymiany dokładnie tak: tulejka tył nr. 081105 2x, 081108 4x i niby reszta jest okey No i oczywiście amortyzatory tył. Z przodu to mam tylko tulejki i sworznie przy wahaczu górnym: 081100 4x no i ten sworzeń 2x.
Przód Tył
Zrobię tak jak mówicie ze wymienię tylko to co jest popsute i tyle
Wahacz lewa prawa strona( Wiem muszę kupić lewą i prawą Firma chyba okey?
Tył tulejka Nie wiem które muszą być z tyłu te małe tulejki
Ja bym poszedl w poli, i wymienial sukcesywnie to co sie zuzylo parami, cukierki duze tylko z bikopura/strongflex reszte poli tez moge polecic od nich, ale fakt ze sa sporo drozsi od deutera
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Jak swojego kupiłem w 2012 roku to także miał gumy na zawieszeniu do robienia.
Po 5 latach muszę teraz ponownie je zrobić, ale chyba właśnie poli wypróbuje, tylko miękkie o sztywności podobnej do oryginalnych.
Monotonny, dlaczego poli nie chcesz zastosować? Pytam tak z ciekawości, może wiesz coś czego ja nie wiem
ADI-mistrzu, jeśli miał bym robić całe zawieszenie na poli to 1000zł by nie starczył A tak po za tym za rok chcę zmienić rovera na 75
[ Dodano: Wto Mar 07, 2017 15:39 ]
Znajdziecie mi panowie te małe tulejki z tyłu? Ja nie mogę tego nigdzie znaleźć Chciałbym to dziś już zamówić i w week to robić.
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Wto Mar 07, 2017 15:40
Denckermann to taki szajs typu Hart ,nie wiesz na co trafisz. Tedgum może być,ja osobiście wolę NOK.
A w górnych wahaczach nie lepiej wymienić sworzeń i gumy na jakieś firmowe? Wydaje mi się że sworzeń jest wymienny tak jak w Civic.
Denckermann to taki szajs typu Hart ,nie wiesz na co trafisz. Tedgum może być,ja osobiście wolę NOK.
A w górnych wahaczach nie lepiej wymienić sworzeń i gumy na jakieś firmowe? Wydaje mi się że sworzeń jest wymienny tak jak w Civic.
tedgum to szajs - trwalosc na 1000 km
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
bociannielot, właśnie widzę Myślałem że będzie drożej ale nie jest źle Ale tak będę musiał dokupić sworznie itp. Ale dobra poli teraz odpada. Panowie pilnie szukam tych tulejek z tyłu i nie mogę znaleźć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum