Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] PROBLEM Z ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 16:18
[R200] PROBLEM Z ABS
Autor Wiadomość
sacharko 



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 1
Skąd: BSK



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 21:35   [R200] PROBLEM Z ABS
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999

WITAM

Od 5msc jestem posiadaczem Roverka 200 (benzyna, rok prod.1999) i pojawił sie problem,
podczas hamowania przy małych predkościach zaczyna działać ABS (pulsuje pedał hamulca).
w poprzednich postach wyczytałem ze powodem tego może być peknięty pierścień ABS, ale czy to tylko jest ten jedyny powód..
proszę o pomoc czy mam wymienić tylko pierścien czy cały przegub..
Na Allegro znalazłem informacje o zakupie takich elementów
http://allegro.pl/item913...00_600_800.html

odpiszcie mi co mam zrobić, jakimi parametrami należy sie kierować przy zakupie przegubu, czy pierścieni ABS

z gory dzięki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lis 24, 2010 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 12, 2010 21:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zlotowa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 103
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 12, 2010 22:12   

Ja mam w swoim Roverku pęknięty pierścień w prawym przednim kole i jedynym zauważalnym objawem jest zapalenie kontrolki abs.
Dzieje się to przy jeżdzie po nierównościach.Przykładowo 15 razy przejade i wszystko bedzie ok,a za 16 kontrolka zapali się.
Także wydaje mi się,że u Ciebie można wykluczyć pęknięty pierścień.Choć moge się mylić :)
 
 
 
Aro_1988 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Dziergowice



Wysłany: Sob Lut 13, 2010 22:16   [R200 1.4 K] PROBLEM Z ABS

Witam. Czy oprócz pękniętego pierścienia ABSu, coś innego może powodować właczanie się ABSu to nie wiem. Możliwe że coś może być z samym czujnikiem ABSu, ale wątpie, bo jeżeli piszesz ze przy małych prędkościach zaczyna ci pulsować pedał hamulca, to myślę ze jednak na którymś przegubie jest pęknięty pierścień ABSu. U mnie było podobnie, przy małych prędkościach np. przy dohamowaniu do świateł w pewnym momencie pulsuje pedał hamulca, a przy jeździe z większymi prędkościami nawet po dłuższym przytrzymaniu hamulca nic się nie działo. Czasami (ale rzadko) zaraz po odpaleniu silnika lub w trakcie jazdy kontrolka ABSu się zaświeciła. Okazało się że miałem właśnie pęknięty pierścień ABSu i trzeba było wymienić przegub
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 13, 2010 23:38   

Przy peknietym pierscieniu nie zawsze swieci sie kontrolka ja mialem pekniety i nie swiecila sie ... objawy byly takie jak kolega wyzej wymienil, na szczescie udalo sie pospawac nieszczesny pierscien i juz pol roku jest git :)
 
 
sdm1 



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: Góra



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 18:28   

Mam od niedawna Rovera 200 z 98 raku i mam podobny problem. Przy wolniejszej jezdzie podczas hamowania dziwnie zachowuje sie ABS. Peal robi sie twardy jakby dwa metale tarly o siebie. Dodatkowo od czasu do czasu slychac z pod maski takie delikatne terkotanie. Ustaje po delikatnym nacisnieciu hamulca. Czy to moze byc pompa ABS-u? A co do porscienia to prosze o informacje czy kosztowna jest taka naprawa? Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie sugestie...
 
 
Aro_1988 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Dziergowice



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 19:10   [R200 1.4 K] PROBLEM Z ABS

Jeżeli chodzi o naprawę pierścienia ABSu to zależy co masz na myśli.
Jeśli zdecydujesz się spróbować pospawać ten pierścień to chyba duże koszta to nie będą, bo tylko spawarka potrzebna i elektroda (w sumie chyba najtaniej). Tu pewnie kolega o niku Kot ci coś podpowie
Jeżeli chciałbyś kupić nowy przegub to koszt nieco ponad 100zł ( sam nie pamiętam już w jakiej cenie kupiłem dlatego nie chce kogoś wprowadzać w błąd podając konkretną cenę) ale najlepiej zapytać w motoryzacyjnym.
Jeszcze jest jedna możliwość, zakupu samego pierścienia i wciśnięcie (wbicie) go w miejsce uszkodzonego (starego), ale z tego co przeczytałem kiedyś na forum istnieje duże prawdopodobieństwo, że podczas nabijania pierścienia po prostu sobie pęknie i cały wydatek pójdzie na nic. Także ta trzecia możliwość chyba odpada.
Jeżeli chodzi o terkotanie to czy ono występuje w trakcie hamowania, czy w trakcie normalnej jazdy?
 
 
 
sdm1 



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: Góra



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 20:23   

Dziekuje za podpowiedz :) Nie ma co eksperymentowac ze spawaniem - dla wlasnego bezpieczenstwa lepiej wymienic przegub. Co do terkotania to nie ma reguly. Uslyszalem to jadac powoli, ale po wcisnieciu nawet leciutko pedalu hamulca przestaje na moment. Nie jest to ciagle, pojawia sie nieregularnie. Zastanawia mnie to, ze po nacisnieciu hamulca (nawet leciutko) przestaje.
 
 
Aro_1988 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Dziergowice



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 21:40   [R200 1.4 K] PROBLEM Z ABS

Jakoś trudno mi coś w ogóle w tej sprawie doradzić :-/ To terkotanie jest podobne (tylko mniej hałaśliwe) dźwiękiem do działania ABSu? Ja ogólnie jako pierwszą czynność sprawdziłbym, pooglądał czy coś się nie dzieje przy klockach i tarczach hamulcowych(jaki jest ich stan), np. czy coś tam nie jest przybrudzone, czy coś nie jest luźne zbytnio.
 
 
 
klin
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lut 15, 2010 11:38   

Jak miałem pęknięty pierscień ABS to też miałem takie terkotanie czasami przypominało cykanie zegarka. Po wymianie przegubu wszystko ucichło.
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 13:44   

sdm1, terkocze pompa ABSu pod maską Masz uwalony albo któryś czujnik albo pierścienie ABSu na jednym z kół. Czujniki możesz sprawdzić omomierzem. Ich opór powinien wynosić 1-2 kOhmy. Jeśli czujniki ok to pierścienie sprawdz, tylko bardzo dokłądnie bo łatwo jest przeoczyć pęknięcie;) Nie wiem jak jest w R200 ale w R400 trzeba było zmienić piastę całą.
Pozdro
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
sdm1 



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: Góra



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 18:36   

Bardzo dziekuje za sugestie. Biore sie do sprawdzania - dam znac co bylo przyczyna klopotow. Pozdrawiam :)
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 19:36   

Ja pospawalem i gra jak ta lala :) tylko ze trzeba migomatem bo troche skorodowany moze byc i elegancko wtedy bedzie:) mowie... ja jezdze od ponad pol roku i wszystkioo jest w porzadku wiec lepiej pospawac i zaplaicic nawet komus 20 zlotych niz kupowac przegub i jak sie samemu nie umie to placic jeszcze za wymiane ;)
 
 
szymon1805 



Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 8
Skąd: Jawor



Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 20:28   

Witam. Wprawdzie po czasie, ale mam wielką prośbę do sdm1. Jeśli mógłbyś to podaj proszę przyczynę swojego problemu. Od niedawna pojawił się u mnie ten sam problem z identycznymi objawami, a nie chcę na pałę wymieniać wszystkiego po kolei.
 
 
alek65 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 39



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 19:17   

Witaj , powiem tak . Miałem objawy jak Ty i inni .
Wymieniłem całe przeguby z prawej i lewej .
Weź szczotę drucianą , wyczyść je . Co zobaczysz ,pierścienie są skorodowane , często pęknięte , czujnik ' głupieje , kontrolka świeci . Jazda z uszkodzonym ABS-em to jazda po lodzie ,nie wiesz kiedy się zatrzymasz . Wymienić i po bólu .
Pozdrawiam
 
 
sdm1 



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: Góra



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 20:20   ABS problem?

Witam....juz po problemie. Pierscien skorodowany do granic mozliwosci no i PĘKNIĘTY!!! Rozpadl sie przy demontazu przegubu.
Wymienilem przegub i jest OK. Dzieki za sugestie - pomogly :)
Pozdrawiam...
 
 
Szczygus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Warszawa/Mokotów

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 02, 2010 21:28   

Witam, przepraszam za odgrzebywanie tematu. Mi także zapala się kontrolka ABS na desce ale występuje to tylko kiedy pada deszcz. Zapala się ona podczas deszczu, czasami obrotomierz spada na sam dół i nie reaguje a potem normalnie funkcjonuje. Wtedy też czasami piszczy mi pasek. Jak byłem na wymianie opon to facet mi powiedział że mam pęknięta mażetę(?) w prawym przednim kole, ale nie bardzo wiem co to jest. Co tu może być przyczyną zapalania się tej kontrolki? Pozdrawiam
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 17:39   

U mnie też pęknięty pierścień w prawym przednim kole. Kontrolka się zapala za każdym razem po przekroczeniu ok. 20 km/h. Występuje też to terkotanie (głośne :/ ) i trzęsienie pedału przy małych prędkościach, typu wyjeżdżanie z garażu lub wjeżdżanie.

Diagnosta radził pospawać albo wymienić przegub, bo powiedział, ze samego pierścienia nie dostanę (R400). Będziemy spawać, zobaczymy jak to będzie.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
dki 



Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 9
Skąd: dolnyśląsk



Wysłany: Nie Sie 22, 2010 08:11   

Witam podpowiedcie mi jak się zabrac do sprawdzenia tego pękniętego pierścienia ,najpierw koło ściąnąc i czego mam szukać dalej?
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Sie 22, 2010 15:19   

dki, nie musisz ściągać koła. Przekręć koło na bok, podnieś na lewarku i przekręć o 360 stopni patrząc na pierścień.
 
 
dki 



Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 9
Skąd: dolnyśląsk



Wysłany: Sro Sie 25, 2010 10:39   

dobra zdiagnozowałem pękniety pierścień zębaty na przegubie czy to będzie to? i teraz co pospawać czy lepiej nowe kupić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200,1.1,98 r.] Problem z SRS
rafal506 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Cze 25, 2010 12:12
rafal506
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r]LPG W ROV 200 PROBLEM
Goff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lis 20, 2008 13:41
Goff
Brak nowych postów [R200 98r 1,4 8v] Problem po HGF
siejson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Gru 02, 2013 10:32
leszczu
Brak nowych postów [R200]Problem ABS
leszek95b Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lip 07, 2008 22:17
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink