Wysłany: Pią Lut 12, 2010 21:35 [R200] PROBLEM Z ABS
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999
WITAM
Od 5msc jestem posiadaczem Roverka 200 (benzyna, rok prod.1999) i pojawił sie problem,
podczas hamowania przy małych predkościach zaczyna działać ABS (pulsuje pedał hamulca).
w poprzednich postach wyczytałem ze powodem tego może być peknięty pierścień ABS, ale czy to tylko jest ten jedyny powód..
proszę o pomoc czy mam wymienić tylko pierścien czy cały przegub..
Na Allegro znalazłem informacje o zakupie takich elementów
http://allegro.pl/item913...00_600_800.html
odpiszcie mi co mam zrobić, jakimi parametrami należy sie kierować przy zakupie przegubu, czy pierścieni ABS
z gory dzięki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lis 24, 2010 20:26, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 21:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja mam w swoim Roverku pęknięty pierścień w prawym przednim kole i jedynym zauważalnym objawem jest zapalenie kontrolki abs.
Dzieje się to przy jeżdzie po nierównościach.Przykładowo 15 razy przejade i wszystko bedzie ok,a za 16 kontrolka zapali się.
Także wydaje mi się,że u Ciebie można wykluczyć pęknięty pierścień.Choć moge się mylić
Wysłany: Sob Lut 13, 2010 22:16 [R200 1.4 K] PROBLEM Z ABS
Witam. Czy oprócz pękniętego pierścienia ABSu, coś innego może powodować właczanie się ABSu to nie wiem. Możliwe że coś może być z samym czujnikiem ABSu, ale wątpie, bo jeżeli piszesz ze przy małych prędkościach zaczyna ci pulsować pedał hamulca, to myślę ze jednak na którymś przegubie jest pęknięty pierścień ABSu. U mnie było podobnie, przy małych prędkościach np. przy dohamowaniu do świateł w pewnym momencie pulsuje pedał hamulca, a przy jeździe z większymi prędkościami nawet po dłuższym przytrzymaniu hamulca nic się nie działo. Czasami (ale rzadko) zaraz po odpaleniu silnika lub w trakcie jazdy kontrolka ABSu się zaświeciła. Okazało się że miałem właśnie pęknięty pierścień ABSu i trzeba było wymienić przegub
Przy peknietym pierscieniu nie zawsze swieci sie kontrolka ja mialem pekniety i nie swiecila sie ... objawy byly takie jak kolega wyzej wymienil, na szczescie udalo sie pospawac nieszczesny pierscien i juz pol roku jest git
Mam od niedawna Rovera 200 z 98 raku i mam podobny problem. Przy wolniejszej jezdzie podczas hamowania dziwnie zachowuje sie ABS. Peal robi sie twardy jakby dwa metale tarly o siebie. Dodatkowo od czasu do czasu slychac z pod maski takie delikatne terkotanie. Ustaje po delikatnym nacisnieciu hamulca. Czy to moze byc pompa ABS-u? A co do porscienia to prosze o informacje czy kosztowna jest taka naprawa? Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie sugestie...
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 19:10 [R200 1.4 K] PROBLEM Z ABS
Jeżeli chodzi o naprawę pierścienia ABSu to zależy co masz na myśli.
Jeśli zdecydujesz się spróbować pospawać ten pierścień to chyba duże koszta to nie będą, bo tylko spawarka potrzebna i elektroda (w sumie chyba najtaniej). Tu pewnie kolega o niku Kot ci coś podpowie
Jeżeli chciałbyś kupić nowy przegub to koszt nieco ponad 100zł ( sam nie pamiętam już w jakiej cenie kupiłem dlatego nie chce kogoś wprowadzać w błąd podając konkretną cenę) ale najlepiej zapytać w motoryzacyjnym.
Jeszcze jest jedna możliwość, zakupu samego pierścienia i wciśnięcie (wbicie) go w miejsce uszkodzonego (starego), ale z tego co przeczytałem kiedyś na forum istnieje duże prawdopodobieństwo, że podczas nabijania pierścienia po prostu sobie pęknie i cały wydatek pójdzie na nic. Także ta trzecia możliwość chyba odpada.
Jeżeli chodzi o terkotanie to czy ono występuje w trakcie hamowania, czy w trakcie normalnej jazdy?
Dziekuje za podpowiedz Nie ma co eksperymentowac ze spawaniem - dla wlasnego bezpieczenstwa lepiej wymienic przegub. Co do terkotania to nie ma reguly. Uslyszalem to jadac powoli, ale po wcisnieciu nawet leciutko pedalu hamulca przestaje na moment. Nie jest to ciagle, pojawia sie nieregularnie. Zastanawia mnie to, ze po nacisnieciu hamulca (nawet leciutko) przestaje.
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 21:40 [R200 1.4 K] PROBLEM Z ABS
Jakoś trudno mi coś w ogóle w tej sprawie doradzić To terkotanie jest podobne (tylko mniej hałaśliwe) dźwiękiem do działania ABSu? Ja ogólnie jako pierwszą czynność sprawdziłbym, pooglądał czy coś się nie dzieje przy klockach i tarczach hamulcowych(jaki jest ich stan), np. czy coś tam nie jest przybrudzone, czy coś nie jest luźne zbytnio.
klin [Usunięty]
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 11:38
Jak miałem pęknięty pierscień ABS to też miałem takie terkotanie czasami przypominało cykanie zegarka. Po wymianie przegubu wszystko ucichło.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 13:44
sdm1, terkocze pompa ABSu pod maską Masz uwalony albo któryś czujnik albo pierścienie ABSu na jednym z kół. Czujniki możesz sprawdzić omomierzem. Ich opór powinien wynosić 1-2 kOhmy. Jeśli czujniki ok to pierścienie sprawdz, tylko bardzo dokłądnie bo łatwo jest przeoczyć pęknięcie;) Nie wiem jak jest w R200 ale w R400 trzeba było zmienić piastę całą.
Pozdro
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
Ja pospawalem i gra jak ta lala tylko ze trzeba migomatem bo troche skorodowany moze byc i elegancko wtedy bedzie:) mowie... ja jezdze od ponad pol roku i wszystkioo jest w porzadku wiec lepiej pospawac i zaplaicic nawet komus 20 zlotych niz kupowac przegub i jak sie samemu nie umie to placic jeszcze za wymiane
Witam. Wprawdzie po czasie, ale mam wielką prośbę do sdm1. Jeśli mógłbyś to podaj proszę przyczynę swojego problemu. Od niedawna pojawił się u mnie ten sam problem z identycznymi objawami, a nie chcę na pałę wymieniać wszystkiego po kolei.
Witaj , powiem tak . Miałem objawy jak Ty i inni .
Wymieniłem całe przeguby z prawej i lewej .
Weź szczotę drucianą , wyczyść je . Co zobaczysz ,pierścienie są skorodowane , często pęknięte , czujnik ' głupieje , kontrolka świeci . Jazda z uszkodzonym ABS-em to jazda po lodzie ,nie wiesz kiedy się zatrzymasz . Wymienić i po bólu .
Pozdrawiam
Witam....juz po problemie. Pierscien skorodowany do granic mozliwosci no i PĘKNIĘTY!!! Rozpadl sie przy demontazu przegubu.
Wymienilem przegub i jest OK. Dzieki za sugestie - pomogly
Pozdrawiam...
Witam, przepraszam za odgrzebywanie tematu. Mi także zapala się kontrolka ABS na desce ale występuje to tylko kiedy pada deszcz. Zapala się ona podczas deszczu, czasami obrotomierz spada na sam dół i nie reaguje a potem normalnie funkcjonuje. Wtedy też czasami piszczy mi pasek. Jak byłem na wymianie opon to facet mi powiedział że mam pęknięta mażetę(?) w prawym przednim kole, ale nie bardzo wiem co to jest. Co tu może być przyczyną zapalania się tej kontrolki? Pozdrawiam
U mnie też pęknięty pierścień w prawym przednim kole. Kontrolka się zapala za każdym razem po przekroczeniu ok. 20 km/h. Występuje też to terkotanie (głośne ) i trzęsienie pedału przy małych prędkościach, typu wyjeżdżanie z garażu lub wjeżdżanie.
Diagnosta radził pospawać albo wymienić przegub, bo powiedział, ze samego pierścienia nie dostanę (R400). Będziemy spawać, zobaczymy jak to będzie.
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum