Wysłany: Pon Mar 13, 2017 18:48 [R75] Brak dzwieku czujnikow cofania
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Nagle, ni z tego, ni z owego, przestal mi dzialac dzwiek czujnika parkowania. Sprawdzanie zaczalem od bezpiecznika (jest ok), potem przelacznik na skrzyni (swiatla wsteczne swieca), kazdy z czujnnikow na zderzaku "pyka". Sprawdzalem ecu w bagazniku, ale niewiele jestem w stanie powiedziec na temat jego dzialania. Wyglada normalnie, przewody w gniazdach. Do glosniczka pod polka tylna nie udalo mi sie dostac, ale podejrzewam, ze bylbym w stanie powiedziec tyle samo, co na temat ecu. Na forach brytyjskich utrzymuja, ze to wina glosniczka (rover z 2001 roku) albo ecu.
Sprawdzilem PDC na TOAFie i wyszedl taki blad:
21 - tylny generator dzwieku wlaczony ("wlaczony", to nie literowka)
- ilosc wystapien bledu: 70 (po skasowaniu bledu od razu zmienilo sie na 50)
- zwarcie do zasilania
- blad obecny
- blad sporadyczny
Ktos moze na podstawie tego bledu powiedziec, co dokladnie sie zepsulo? Dzieki.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 13, 2017 18:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Też mam ten błąd, ale u mnie PDC sygnalizuje przeszkodę brzęczykiem w zegarach.
Nie wiem jaki PDC masz i czy jest z tylnym generatorem czy może tak jak u mnie też w zegarach.
Jeśli masz w zegarach, to sprawdź czy powiadomienie o pozostawionych włączonych światłach działa prawidłowo? Jeśli nie, to znamy przyczynę, jeśli tak - szukamy dalej
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zatem błąd, który Ty masz może być adekwatny do tego co się dzieje.
Rozumiem, że masz głośniczek w tylnej półce. Musisz się do niego dobrać i go sprawdzić, ew. podmienić. Chyba, że w jakiś sposób uszkodziło Ci się połączenie - np. przetarte przewody, zwarcie itp.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No tak, ale wlasnie chcialbym wiedziec, czy z tego kodu bledu (choc to nie brzmi nawet jak blad, bardziej jak status) da sie wyczytac, co dokladnie nie dziala. Tak jak mowilem, ciezko mi sie bylo dostac do glosniczka, a nawet jakbym sie dostal, to usterki elektroniki najczesciej dla laika sa niewidoczne.
No musisz znaleźć dwa końce przewodu Zmierzyć czy pomiędzy nimi jest przejście. Jeśli tak, wiązka odpada. Zostaje moduł lub głośnik. Głośnik sprawdzisz omomierzem. Jeśli nic nie pokaże - spalony, jeśli pokaże kilkadziesiąt omów - jest okej. Wtedy albo podmienisz moduł albo poprosisz kogoś kto ma taki sam moduł aby zrobił zrzut konfiguracji i Ci wysłał. Wgrasz u siebie i sprawdzisz.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Są takie dwa przewody (bez izolacji, cieńsze od ludzkiego włosa) w tym brzęczyku ze zdjęcia wyżej. Jego obudowę otwiera się dość łatwo. Mi już dwa razy taki przewód pękał i trzeba było lutować. Objawiało się tym samym - brak jakiegokolwiek dźwięku z parktronika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum