Wysłany: Wto Mar 21, 2017 15:42 [R400 Sdi] Demontaż turbiny lub kolanka
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Dzień dobry,
Porada mi potrzebna. Wziąłem się za wymianę łącznika elastycznego wydechu i oczywiście mimo odrdzewiacza i wyszczotkowania rdzy z gwintu, urwałem jedną ze szpilek wbitych w kolanko łączące turbo z wydechem (dokładnie z łącznikiem elastycznym). Odkręcenie kolanka od turbiny wydaje się bardzo mało prawdopodobne - dostęp do jednej z czterech śrub zablokowany przez prawą półoś. Kolanko mogę kupić używane, ale i tak stare trzeba wykręcić. Pytanie teraz. Czy prościej będzie odkręcić całą turbinę (czy da się ją wyjąć bez rozbierania połowy zawieszenia - półoś/maglownica?), czy rzeźbić przy śrubach którymi przykręcone jest kolanko?
Dołączam rysunek z RAVE'a, chodzi o kolanko oznaczone nr 5.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 21, 2017 15:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
urwałem jedną ze szpilek wbitych w kolanko łączące turbo z wydechem
one nie są wbite tylko wkręcane. Turbo się łatwo wyciąga, trzeba się tylko zaopatrzyć w nowa podkładkę do spluwo oleju oraz 2x podkładki miedziane pod zasilanie turba.
odkreczas gorne dwa kolektory dolotowy i wydechowy. sruby na m10 i nakrętki na m13. Odkrzaczasz spływ oraz zasilanie turba. I wyciągasz cala turbinę razem z kolektorem wydechowym do góry
Robilem 1,5 tyg temu wymianę turbo w 25
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum