Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam po odpięciu akumulatora na 2 dni i podłączeniu go z powrotem samochód nie odpala kreci kręci ale niestety nic. czy ktoś miał kiedyś taki problem lub wie co może być tego przyczyna?[i]
Ostatnio zmieniony przez wisnia9135 Czw Kwi 27, 2017 13:10, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 26, 2017 16:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 17:09
Jeśli masz Toafa to wykasuj błędy, może pomoże... Włóż kluczyk do stacyjki, otwórz drzwi kierowcy i odłącz akumulator na dwie zdrowaśki. Podepnij akumulator i sprawdz czy działa. Akumulator musi być naładowany, zbyt niskie napięcie może generować błędy. U mnie słaby akumulator powodował masę błędów. Podobno ważna jest procedura odpinania baterii.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Nie Kwi 30, 2017 08:21
longer86 napisał/a:
Jakos nigdy nie stosowałem żadnej procedury odpinania klem akumulatora, co to NASA? Otwierasz auto, podnosisz maskę i odkręcasz akumulator.
Też zawsze tak robiłem. Aż pewnego razu zrobiła mi się choinka na zegarach (wyswietlało błędy...) Przestał działać centralny z pilota. Gdzieś wyczytałem, żeby odpinać baterię przy otwartych drzwiach z kluczykiem w stacyjce i faktycznie po tym zabiegu pilot zaczął działać. Błędy nie pojawiły się na wyświetlaczu.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
W tym wątku odłączanie akumulatora znajdziecie więcej odnośnie komplikacji po odpięciu akumulatora. Tu też taka ciekawostka: ciekawostka
Kolejność odpinania klem miewa czasem znaczenie...
Wątpiącym, chcącym przetestować praktyczne zastosowania prawa Darwina polecam próbę połączenia obydwu biegunów akumulatora np solidnym drutem lub metalowym kluczem lub też badanie wpływu na elektronikę podłączenia bieguna (+) do masy.
Oczywiście wszelkie takie eksperymenty robicie na własne ryzyko
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Kwi 30, 2017 12:02
W Owners Workshop Manual R75 i w Rave , jest podany sposób odłączania baterii i ostrzeżenie o możliwości wystąpienia problemów po ponownym podłączeniu w przypadku nie zachowania podanych zasad . Czyli wyłączone wszystkie odbiorniki , drzwi zamknięte i kluczyki w kieszeni a nie w stacyjce. Chodzi o to , by wszystkie moduły ( BCU, LSM, ECM , EWS ) były w stanie spoczynku lub czuwania.
Co do podłączania klem sprawdziłem kiedys w escorcie bez elektroniki, przykrecajac najpierw minus a zaś plus i zlaczylem kluczem + i karoserie na podszybiu, ah jak ładnie spawało
Czyli wyłączone wszystkie odbiorniki , drzwi zamknięte i kluczyki w kieszeni a nie w stacyjce. Chodzi o to , by wszystkie moduły ( BCU, LSM, ECM , EWS ) były w stanie spoczynku lub czuwania.
Też bym tak robił - na chłopski rozum
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum