Wysłany: Pon Maj 08, 2017 06:13 [R75 00r. 2.0 CDT] klima manual => climatronik kilka pyta
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam!!!
Dziś rozpoczynam dużą akcję serwisową w Roverku ojca polegającą na przejściu z welur bez grzania, korba z tyłu i manual klima na grzane skórki, elektrykę z tyłu i klimatron:)
Kilka informacji już dobyłem, trochu samemu potestowałem, tak więc sprawa elektryki z tyłu jest już załatwiona, tylko przełożyć siłowniki w drzwiach i tyle:)
Teraz kwestia klimatronu:)
A więc:
-Wiem napewno że muszę zmienić BCU na taki obsługujący klimatron (już to zrobiłem gdyż potrzebne mi to było też do elektryki z tyłu).
-Czy muszę wymieniać całą nagrzewnicę? Czy może jest jakaś szansa że uda mi się poprostu odpiąć z niej cięgna do linek i zamontować automaty?
-Jak jest w R75 z instalacją? Będę musiał ciągnąć całą czy powinny być wolne wtyczki?
-Jeśli bym musiał demontować nagrzewnicę to czy muszę spuszczać odczynnik z klimy czy nie?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 08, 2017 06:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przy zmianie szyb na elektryczne z tyłu na pewno musisz zmienić moduł komfortu BCU z białego na czarne. Najlepiej brać z numerami 1521 lub 1522, to w przypadku przedlifta można wzbogacić auto o opcję otwierania bagażnika z pilota.
Co do zmiany na klimatronik, musisz wymienić nagrzewnicę. W nagrzewnicy z klimatronika wszystko już masz i podłączasz pod instalację, która powinna być w Twoim aucie. Każde BCU obsługuje klimatronik, to tylko kwestia konfiguracji. Co do czynnika klimatyzacji, myślę, że będziesz musiał go odessać.
Jeśli masz obecnie białe BCU oraz np. dwa piloty, to przy zmianie modułu na inny stracisz możliwość otwierania obecnymi pilotami. Z pomocą wtedy przyjdzie TOAF, który ogarnie Ci wszystko. Najpierw podłącz stare BCU (to obecne) połącz się z modułem i wykonaj kopie bezpieczeństwa. Następnie podłącz moduł drugi pod auto, połącz się z modułem i wgraj wcześniej wykonaną kopię. Piloty już masz, ale wyłączyło Ci klimatronik i szyby z tyłu. Wtedy wchodzisz w konfigurację tego modułu i ustawiasz co potrzebujesz. Dla prawilności i ew. przyszłych podłączeń pod T4 możesz sobie zmienić kody ZCS w modułach sterownika silnika, EWS (immo), IKE (zegary).
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Czarne BCU mam już w samochodzie i szybki latają:P Odczynnik odessany. Dziś to będę rozbierał. Mam jeszcze radyjko symfhony (a obecnie jest w aucie harmony), ale nie chce mi się bawić w przekładkę bo myślę upolować wersję z navi.
Piloty też^^ (przełożyłem piloty i BCU na czarny żeby mi szybki śmigały)
Ogólnie to sprawa ma się tak ż ojciec ma 2.0 CDT golasa, a ja dopadłem po taniości na części 2.0 v6 na skórkach, klimatronie, pełnej elektryce i fajniejszym radyjku. No i doposażam mu troszki jego cacuszko. Radyjko z navi raczej oryginalne bo ojciec by chyba umarł jakby mu przyszło androida obsługiwaćxD
Z radyjkiem też mi wyszedł fajny temat bo okazało się że roverek ma zamontowaną przejściówkę z harmony na symphony tylko była schowana i myślałem że oryginalnie jeden ma iso a drugi jakieś zmyślne kostki tak więc wystarczy że wrzucę przejściówkę i będzie grać lepsze radyjko:)
Swoją takie doposażanie roverka to świetna sprawa, Miałem opla to w większości bez ciągnięcia kabli się nie obchodziło. A teraz mam volvo to już całkiem magia, nawet głupie radio wymienić na lepsze to wizyta w aso na programowanie obowiązkowa:/
[ Dodano: Sro Maj 10, 2017 07:20 ]
No nagrzewnica do klimatronu już założona, po podłączniu śmiga cycuś glancuś:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum