Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001
Witam Panowie.
W sumie od chwili zakupu mam problem z moim R. Otóż w pewnym przedziale obrotów silnika występuje dziwny dźwięk. Dzieje się to tak między 1800 a 2000 obrotów. Przypomina grzechotanie/chrobotanie tanie thryryryry. Nie ma znaczenia czy się jedzie czy stoi. Mam wrażenie że dźwięk przenosi się po karoserii i jest strasznie denerwujący. Z zewnątrz zupełnie niesłyszalny. Dziś zmieniałem tłumik końcowy ale nic to nie zmieniło. Końcowy jest w bardzo dobrym stanie. Ktoś ma jakiś pomysł ? Jutro postaram się wrzucić jakieś nagranie...
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 11, 2017 21:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdź cały układ wydechowy od samego kolektora zaczynając - najlepiej wejdź pod samochód z pracującym silnikiem i macaj czy Ci gdzieś nie dmucha.
Druga sprawa to poduszki silnika - prawa (ta pod zbiornikiem płynu od wspomagania) lubi się oberwać i wtedy silnik leży sobie na nadkolu.
Środek auta wpada Ci w rezonans i dlatego dzwoni w pewnym zakresie, ale wyciszanie podsufitki, kokpitu itp to leczenie objawów.
Wejdź pod auto na odpalonym i niech ktoś wdepnie gaz aby uzyskać obroty przy których to występuje. Moja kobita miała podobny objaw u siebie. Okazało się, że rozleciał się drugi katalizator i dzwonił w pewnym przedziale obrotów. Być może podobnie jest u ciebie.
Mialem tak w r25 2.0 idt. Dzwonil nit ktory sie rozpadl od mechanizmu opuszczania szyby. Po wymianie nitu (drzwi pasazera) ucichlo, aczkolwiek jesli wibruje ci cale auto jest to najprawdopodobniej ktoras z poduch.
_________________ Najpierw Rover 25 2.0 iDT 2001r
Teraz MG ZR 105 2005r
Coś pod 2000rpm to częstotliwość rezonansowa deski i drzwi Ustaw obroty na stałe i nasłuchuj skąd dochodzi dźwię, dociskaj plastiki, boczki, opuść trochę i podnieś szyby. Mam u siebie coś takiego z prawymi drzwiami, ale to bardziej brzęczenie. Jak to nie będzie wnętrze to obejrzyj/osłuchaj/ opukaj wydech, sprawdź poduszki silnika.
Dzisiaj przy tym pogrzebię. Ustawię obroty na stałe i będę nasłuchiwał. Mam wrażenie, że dzwięk dochodzi od strony silnika/przegrody silnika i najbardziej jest słyszalny na ciepłym silniku - wtedy to dopiero wnerwia A z zewnątrz nic, zupełnie
[ Dodano: Sro Maj 17, 2017 19:43 ]
Problem zlokalizowany. Przyczyną dzwonienia jest taki krótki łącznik (około 15 cm długości z gniazdami na kulki na końcach) wybieraka zmiany biegów przy samej skrzyni. Gniazda są wyrobione i całość wpada w wibracje. Szukałem takiego łącznika na allegro i jest uwaga.. 1 sztuka Jest jakiś patent na regenerację takiego ustrojstwa ? Póki co złapałem to trytka żeby nie dzwoniło ale to tylko tymczasowo bo nie jestem zwolennikiem druciarstwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum