Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
Dzień Dobry,
Od tygodnia jestem szczęśliwym właścicielem R45 1.8 LPG 2001. Blacha w doskonałym stanie (mimo wieku).
Oczywiście jest parę mankamentów:
1. Stuk przy uruchamianiu silnika (słychać po prawej stronie z przodu) podejrzewam wyrobione poduszki silnika/skrzyni biegów
Zamówiłem już powerflex (poliuretan) do mocowania miski olejowej do sanek (mam nadzieję że drgania silnika się nadto nie zwieszą) ale podejrzewam że poduszki silnika także bądą wymagały interwencji. Załączam zdjęcia i filmiki z próby ruszania przy zaciągniętym ręcznym.
https://youtu.be/cWq1ETDM7B4
2. Listwa wtryskowa LPG - obecnie po prostu sobie leży na kolektorze, na pewno powinna być jakoś umocowana, po prostu trytkami? Jak to wygląda w waszych instalacjach? Wąż z parownika idzie od razu do góry i jest przyciskany maską, pewnie najlepiej byłoby tam założyć kolanko?
3. Jak usztywnić zawieszenie (nie obniżając)? W sobotę zrobiłem przegląd, wszystko gra ale buda pochyla się na zakrętach, szczególnie tył (więcej niż w wyżej zawieszonym Streetwise). Co najlepiej wymienić? Mierzyłem suwmiarką drążek stabilizatora na przodzie - 23mm, najgrubsze to chyba 24mm czyli pewnie nie wielka różnica? Czy stabilizator na tyle także występował w różnych grubościach? Na początek planuję wymienić mocowania stabilizatora (i łączniki) na powerflexy (żółte).
4. Drążek zmiany biegów ma luz (choć biegi wchodzą precyzyjnie). Czy można to jakoś wyregulować?
5. Spalanie LPG około 10L/100km (normalna jazda bez pałowania, głównie trasa), czy to nie za dużo?
pozdrawiam,
Slawo
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 20, 2017 13:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Czw Kwi 20, 2017 13:48
Jakieś poli w zawieche włóż bez obniżania będzie sztywniej, może ktoś jeszcze coś mądrzejszego poleci albo przynajmniej potwierdzi że to porządnie zminimalizuje przechyły boczne na zakręcie (też mnie to wkurza szczerze mówiąc)
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Czw Kwi 20, 2017 14:39
Wydaje mi się że raczej włożenie twardszych sprężyn usztywniło by samochód, np. od MG ZS. Poluretany, te czerwone, maja sztywność taką samą jak oryginalne gumy, chyba że włoży np. żółte.
Poliuretany zamierzam kupić powerflex'a (żółte) na pewno są twardsze niż gumy (w każdym razie te do drążków reakcyjnych w R25 były dużo twardsze i nie piszczały).
@iktorn73, czy mógłbyś zmierzyć grubość stabilizatora z przodu i z tyłu?
Jeśli w MG ZS jest grubszy to po prostu taki zamontuję i od razu odpowiednie poliuretany.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 08:02
iktorn73, przecież sprężyny od ZS obniżą zawieszenie, na dodatek to kiepski pomysł z seryjnymi amorkami z 45 bo one długo nie pociągną na krótszej sprężynie.
slawo, poli nie testowałem powerflexa, mam w 25 w jednym miejscu za to z olkusza, też nie piszczą
Stabilizator przód może być max 26mm. Jak nie masz z tyłu żadnego stabilizatora to napewno wrzucenie jakiegoś pomoże.
To może sprężyny z R420Si jak nie chcesz obniżać? Silnik cięższy, sprężyna jest grubsza z przodu więc ciut powinno się usztywnić. Tylko może być też przez to delikatnie wyżej.
Ogólnie to nie wiem jakie masz wymagania, wszystkie zabiegi wyżej pomogą ale czy spełnią Twoje oczekiwania to nie wiem.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Wymieniłem poduszkę pod skrzynią i od razu lewą od silnika (w zestawie powerflex przysyłają od razu obie).
Wrażenia:
+ zlikwidowane stuknięcie przy uruchamianiu silnika
+ zlikwidowany luz w układzie napędowym
+ lewarek zmiany biegów nie lata w płaszczyźnie przód-tył (praktycznie wcale).
- pojawiły się drgania budy, najbardziej odczuwalne na wolnych obrotach, tak jak się
można było spodziewać.
Ogólnie bardzo na plus ale jeszcze spróbuję wrócić do starej poduszki od silnika (od skrzyni na pewno zostawiam nową) jeśli luz się nie zwiększy a drgania znikną to będzie idealnie.
Następna rzecz do zrobienia to wymiana sprężyn bo już trochę rozmiękły wiekiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum