Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pomoc w odczytaniu kodów błędu.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pomoc w odczytaniu kodów błędu.
Autor Wiadomość
pawel28 



Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7



Wysłany: Czw Maj 31, 2012 16:25   [R75] Pomoc w odczytaniu kodów błędu.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam szukałem w google a także na forum objaśnienia kodów błędu lecz nie znalazłem więc zarejestrowałem się na forum aby poprosić o pomoc.
Od tygodnia jestem właścicielem Rovera 75 1.8 benzyna bez lpg.
Auto kupiłem z usterką sprzedawca twierdził że są to przewody zapłonowe lecz okazało się że to nie to.
Po uruchomieniu silnik zaczyna drżeć i falować na niskich obrotach z tłumika słychać takie (popiardywanie , pyrkanie nie wiem jak to nazwać) po wciśnięciu padała gazu zaczyna się dławić (uciążliwe przy ruszaniu) dopiero po kilkukrotnym szybkim naciśnięciu na pedał wchodzi na wyższe obroty.
Po przejechaniu około 10km polepsza się tj nie dławi się tak bardzo przy ruszaniu chodź obroty nadal falują.
Byłem na odczycie błędów i wyczytało coś takiego.
CODE 1
P1191 Oxygen sensor heater circuit open circuit, downstream sensors
CODE 2
P0340 Camshaft position sensor circuit malfunction
CODE 3
P0141 02 Sensor heater circuit malfunction (Bank 1 Sensor 1)
CODE 4
P0130 02 sensor circuit malfunction (Bank 1 sensor 1)
Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu kodów.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 31, 2012 16:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Czw Maj 31, 2012 18:48   

pawel28 napisał/a:
CODE 1
P1191 Oxygen sensor heater circuit open circuit, downstream sensors

Otwarty obwod podgrzewania sondy lambda, czyli podgrzewanie z jakiegos powodu nie dziala.
pawel28 napisał/a:
CODE 2
P0340 Camshaft position sensor circuit malfunction

Uszkodzony czujnik walka rozrzadu, ten po prawej stronie przykrecony jedna srubka 8mm bo pokrywy zaworow.
pawel28 napisał/a:
CODE 3
P0141 02 Sensor heater circuit malfunction (Bank 1 Sensor 1)

Prawie to samo co pierwszy, grzalka sondy uszkodzona. Pierwsza sonda , wazniejsza bo odpowiada za sterowanie silnika.
pawel28 napisał/a:
CODE 4
P0130 02 sensor circuit malfunction (Bank 1 sensor 1)

Uszkodzona sonda, sprawdz poloczenie bo i granie nie dziala to moze sie wypiela ,albo kable sie urwaly.
 
 
pawel28 



Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7



Wysłany: Pią Cze 01, 2012 07:25   

keczu napisał/a:
pawel28 napisał/a:
CODE 1
P1191 Oxygen sensor heater circuit open circuit, downstream sensors

Otwarty obwod podgrzewania sondy lambda, czyli podgrzewanie z jakiegos powodu nie dziala.
pawel28 napisał/a:
CODE 2
P0340 Camshaft position sensor circuit malfunction

Uszkodzony czujnik walka rozrzadu, ten po prawej stronie przykrecony jedna srubka 8mm bo pokrywy zaworow.
pawel28 napisał/a:
CODE 3
P0141 02 Sensor heater circuit malfunction (Bank 1 Sensor 1)

Prawie to samo co pierwszy, grzalka sondy uszkodzona. Pierwsza sonda , wazniejsza bo odpowiada za sterowanie silnika.
pawel28 napisał/a:
CODE 4
P0130 02 sensor circuit malfunction (Bank 1 sensor 1)

Uszkodzona sonda, sprawdz poloczenie bo i granie nie dziala to moze sie wypiela ,albo kable sie urwaly.


Dzięki za odpowiedź czytałem na forum że w roverze 75 jest więcej niż jedna sonda lambda czy w tym przypadku chodzi o tę sondę wkręconą do kolektora wydechowego? Sprawdzałem połączenie do wtyczki jest dobrze nic nie jest urwane przewody przy wtyczce sondy są zaizolowane i połączone . A czy ta nierówna praca silnika i (perkanie) spalin z tłumika może być spowodowane sondą lambda czy czujnikiem wałka rozrządu?
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Cze 01, 2012 14:43   

pawel28 napisał/a:
czytałem na forum że w roverze 75 jest więcej niż jedna sonda lambda czy w tym przypadku chodzi o tę sondę wkręconą do kolektora wydechowego?

Sondy sa dwie , jedna przed katalizatorem ktora "steruje silnikiem" i druga za katem . Druga sanda tylko sprawdza dzialanie calego ukladu. Pierwsza jest wazniejsza bo jesli jest uszkodzona to powoduje wlasnie takie objawy jak masz obecnie. Wymien sonde na poczatek , czujnikiem zajmij sie pozniej. Nawet bez tego czujnika silnik bedzie pracowal w miare normalnie, wymienisz go pozniej.
 
 
pawel28 



Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7



Wysłany: Pią Cze 01, 2012 18:55   

Ok dzięki jutro wymienię sondę. Mam jeszcze jedno pytanko czy stanie się coś jak odłączę wtyczkę od sondy gdy silnik pracuje?
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Cze 01, 2012 19:50   

pawel28 napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanko czy stanie się coś jak odłączę wtyczkę od sondy gdy silnik pracuje?


Raczej nie . :/
 
 
automux 



Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 12
Skąd: Zamość



Wysłany: Pią Cze 01, 2012 20:42   

pawel28 napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanko czy stanie się coś jak odłączę wtyczkę od sondy gdy silnik pracuje?

Silnik wejdzie w tryb awaryjny ale Ecu zarejestruje błąd. A po co chcesz odpinać wtyczkę?
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Cze 01, 2012 22:07   

automux napisał/a:
Silnik wejdzie w tryb awaryjny ale Ecu zarejestruje błąd. A po co chcesz odpinać wtyczkę?


Silnik w tym przypadku juz jest w trybie awaryjnym. Jednoczesny blad sondy i czulnika walka. Rover nie ma jakiegos wyraznego trybu awaryjnego jak niektore auta co np. ucinaja obroty itp. To ze ECU zarejstruje blad to oczywista sprawa, juz zarejstrowal. Koledze chodzi chyba bardziej czy na pracujacym silniku odpiecie wtyczki nie spowoduje uszkodzenia ECU albo cos w tym rodzaju.
 
 
automux 



Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 12
Skąd: Zamość



Wysłany: Sob Cze 02, 2012 07:26   

keczu napisał/a:
Silnik w tym przypadku juz jest w trybie awaryjnym.


Sam napisałeś że jest uszkodzony (bo jest w trybie awaryjnym) więc odpięcie nie spowoduje bo już go nie widzi(to jest logiczne).
A ja myślałem że chodzi koledze o to jak odepnie sprawny to co będzie się działo z autem :mrgreen:
 
 
pawel28 



Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7



Wysłany: Wto Cze 05, 2012 11:37   

Chodziło mi oto czy nie uszkodzę komputera i silnika.

Wymiana sondy nic nie dała kupiłem używaną ale podobno 100% sprawną.
Czy orientuje się ktoś jakie oznaczenie powinna mieć pierwsza sonda MHK100722 czy MHK100722L.
W kolektor była wkręcona MHK100722 lecz wygląda tak jakby była kiedyś wymieniana bo przewody były łączone i po prostu może ktoś wkręcił nie z tym oznaczeniem mam obie sondy czy mogę wkręcić tę z końcówką L dla próby.
I jeszcze jedno czy może silnik będzie dalej nierówno pracował po wymianie sondy dopóki nie skasuję zapamiętanego błędu. Czy po prostu już po wymianie powinno być OK?
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Cze 05, 2012 19:29   

pawel28 napisał/a:
W kolektor była wkręcona MHK100722

Powinna byc ok. Pozniej byl zamiennik ,ale ta tez powinna byc dobra.
Skasuj bledy i zobacz czy spowrotem sie loguja to bedziesz wiedzial czy sonda jest sprawna lub dobrze podlaczana.
 
 
pawel28 



Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7



Wysłany: Sro Cze 06, 2012 22:40   

Dziś oddałem auto do naprawy zobaczymy co mu dolega.
Wczoraj zdążyłem nagrać jeszcze filmiki jakoś jest kiepska ponieważ sprzęt lichy i w garażu nie mam oświetlenia lecz chodzi mi głównie o dźwięk nierównej pracy silnika.

FILM NR 1
http://www.youtube.com/wa...8Amw&playnext=2
Silnik po pierwszym odpaleniu (każdego dnia) pracuję OK przez około 1 minutę po czym wpada w szał drgawek :-) na filmiku odpaliłem auto bez rur (węża) który wychodzi z filtra powietrza do przepustnicy silnik przez pierwszą minutę pracował ok lecz po chwili zaczął nierówno pracować i w tej samej chwili zaczął mocniej zasysać powietrze słychać to w filmie od 11 sekundy.
FILM NR 2
http://www.youtube.com/wa...ture=plpp_video
Tu słyszymy odgłos popiardywania :-) tak jak na filmiku nr 1 zaczyna się to po około 1 minucie w chwili odpalenia auta do około 1 minuty tłumik pracuje OK.
FILM NR 3
http://www.youtube.com/wa...ture=plpp_video
Zachowanie obrotomierza
Ps czy ktoś może mi powiedzieć jaki jest podział kresek na wskaźniku temperatury ponieważ wskaźnik po około 1 godzinnej jeździe pokazuje mi maksymalnie tak jak na zdjęciu lecz myślę że to za mało. Chodzi mi oto w którym miejscu jest 90 stopni.?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Cze 07, 2012 07:47   

środek skali to jest ok 90st a co do tej sondy to spróbuj odłączyć przepływomierz i zobacz czy to nie jego wina... miałem taki przypadek w zafirze,gość gdzie nie pojechał na kompa błąd sondy mu wywalał a to wina przepływki była :idea:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Czw Cze 07, 2012 08:59   

Wskaźnik temperatury powinien stać centralnie po środku. Ten silnik nagrzewa się bardzo szybko, wskaźnik osiąga środek po około 2 kilometrach , lub +- 5 minutach.

Sprawa dławienia się przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu to przeważnie problem z zapłonem. Ja miałem np niesprawną 1 cewkę, po wymianie na inną używana problemy z szarpaniem zniknęły.
 
 
pawel28 



Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7



Wysłany: Czw Cze 07, 2012 09:59   

Kamil79 napisał/a:
Wskaźnik temperatury powinien stać centralnie po środku. Ten silnik nagrzewa się bardzo szybko, wskaźnik osiąga środek po około 2 kilometrach , lub +- 5 minutach.

Sprawa dławienia się przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu to przeważnie problem z zapłonem. Ja miałem np niesprawną 1 cewkę, po wymianie na inną używana problemy z szarpaniem zniknęły.

Ok dzięki cewki też wymieniałem i przewody.
A co do tego co napisałeś sash997 to czytałem że ten silnik nie ma przepływomierza czy zamiast niego jest Map Sensor?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Cze 07, 2012 10:52   

w takim razie niewiem... niebardzo mam obczajone benzyniaki bo mam same diesle :razz:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Cze 07, 2012 13:37   

Ma MAPsensor. otrzymuje również informacje z czujników temperatury silnika, temperatury oleju,położenia wałka rozrządu,polożenia przepustnicy,położenia wału silnika,temperatury zasysanego powietrza.

[ Dodano: Czw Cze 07, 2012 14:37 ]
oraz oczywiście z czujnika tlenu sondy lambda. jedna regulacyjna druga kontrolna
_________________
rom
 
 
pawel28 



Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 7



Wysłany: Pią Sie 24, 2012 12:17   

Witam ponownie.
Chciał bym odświeżyć temat piszę po długiej przerwie ponieważ musiałem wyjechać za granicę (niestety nie Roverem) i wczoraj dopiero wróciłem.
Podczas wizyty u mechanika wymienił czujnik wałka rozrządu i uszczelkę pokrywy klawiatury bo była pęknięta troszkę się polepszyło lecz nadal czuć szarpanie do 2800 obr a powyżej 2800 dostaje kopa, czasami jak go coś natchnie to chodzi ok równo i ma normalne przyspieszenie. Po odczytaniu błędów wyskakuje tylko błąd sondy tej drugiej przy katalizatorze lecz po oględzinach mechanik stwierdził że nie ma sondy ani miejsca na nią ani przewodów które mogły by do niej dochodzić.
Gdy puszczam wciśnięty pedał gazu słychać delikatne strzelanie (popiardywanie) nie wiem jak to nazwać w tylnym tłumiku. Proszę o podpowiedź co to może być za przyczyna wymieniłem przewody, świece,uszczelkę kolektora ssącego, czujnik położenia wałka rozrządu.

[ Dodano: Pią Sie 24, 2012 13:17 ]
Witam auto zostało naprawione nie kupujcie używanych części elektronicznych zakupiona prze zemnie sonda lambda była uszkodzona.
 
 
aero317 



Dołączył: 01 Maj 2016
Posty: 3



Wysłany: Pon Maj 15, 2017 16:13   

Witam
ktoś ogarnął temat z błędem p1191
sondę wymieniłem ale dalej jest a i do tego p0650
 
 
wicia40 



Dołączył: 04 Maj 2017
Posty: 2



Wysłany: Pon Maj 29, 2017 18:12   

prosze o pomoc w odczytaniu kodow bledow; rover 75 2,0v6
1479,0151,0175,0153
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] prośba o pomoc w interpretacji błedu
slawx12 Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Cze 20, 2012 17:45
slawx12
Brak nowych postów [R75] Swiecacy sie AirBag - przetlumaczenie kodów
MateuszS Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lut 06, 2017 13:02
MateuszS
Brak nowych postów [R75 CDT] abs kod błędu
instal20 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Lip 21, 2015 07:18
sknerko
Brak nowych postów [R75] Kod błędu 13120
szwed Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Sie 31, 2010 18:43
VMatas
Brak nowych postów [R75] Kod błędu P818F - co oznacza?
lukasz_wysocki Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Sie 22, 2010 12:12
VMatas



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink