Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 1.8 16V 120 KM] - Centralny zamek, BDU - usterka.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 1.8 16V 120 KM] - Centralny zamek, BDU - usterka.
Autor Wiadomość
Przemek_07 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 6



  Wysłany: Czw Maj 18, 2017 14:49   [R75 1.8 16V 120 KM] - Centralny zamek, BDU - usterka.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam Wszystkich,

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc na wstępie chciałbym się z każdym z Was przywitać. :grin: Tak jak i Wy jestem szczęśliwym posiadaczem Roverka 75 już od niespełna trzech lat. Od mniej więcej marca tego roku zaczęły pojawiać się problemy z elektroniką w moim samochodzie. Pierwsze objawy (wczesna wiosna) polegały na dziwnym dźwięku z okolic kierownicy, przełącznika świateł - nazwałbym to "cykaniem", w każdym bądź razie dźwięk podobny do odgłosów zegarka. Na początku wcale się tym nie przejmowałem. Wraz z nasilaniem się tego dźwięku zaczęły pojawiać się jednak problemy z centralnym zamkiem, a mianowicie po zamknięciu samochodu z pilota sam potrafił się otworzyć. Dziobki raz wędrowały do góry, raz do dołu, załączał się autoalarm - samoczynnie bez pilota w dłoni. Miałem nie lada problem z zostawieniem samochodu gdziekolwiek z tego wzg., że sam potrafił się otworzyć. Dodam również, że w trakcie jazdy, po załączeniu się "cykania" następował dźwięk w rodzaju przekaźnika, który powodował otwarcie zamków, zaświecały się kierunkowskazy oraz światło przy podsufitce. Pierwsza diagnoza u elektromechanika to sterownik centralnego zamka. Po wymontowaniu centralki problem nie ustał, a doszło nawet do tego, że po zamknięciu auta z kluczyka sam potrafił się również otworzyć. Druga diagnoza zamek od strony kierowcy. Zdecydowaliśmy się wymienić zamek na oryginalny, całkowicie nowy (koszt ponad 400 pln. na Allegro) i naprawę pozostałych zamków (regeneracja). Problem nadal nie został rozwiązany. Po przeczytaniu kilku tematów na forum doszedłem do wniosku, że może warto zająć się modułem BCU. Podczas wizyty u trzeciego już elektromechanika został zdemontowany moduł BCU - wysuszony i wymienione zostały przekaźniki w nim. Wspomnę również, że mechanik zaglądał do modułu LSM i stwierdził, że to nie on jest przyczyną. Idąc dalej, spokój trwał ok. 3 dni po czym samochód zaczął się dalej samoczynnie otwierać. Kolejna diagnoza to wymiana modułu komfortu na drugi. Zamówiłem używany moduł (taki sam jak poprzedni, kolor biały LOW YWC112320, LEAR 601-1211-010 od Rovera 1.8 z 2000 r.) z Allegro, koszt niecałe 80 pln. Miałem już cichą nadzieję, że problem jest już rozwiązany, ale się myliłem. Dzisiaj jadać samochodem dalej pojawił się dziwny dźwięk przekaźnika (okolice kierownicy, włącznika świateł) po czym otworzyły mi się wszystkie zamki, włączyły się kierunkowskazy i lampka na podsufitce. Moi Drodzy nie mam już pomysłu co może być przyczyną takiej usterki. Odwiedziłem łącznie 4 elektromechaników i żaden nie zna odpowiedzi na to pytanie. Komputer również nic nie pokazuje. Nie wspomnę, że wydałem już sporo pieniędzy na naprawę, a problem pozostał. Proszę Was o pomoc. Może ktoś z Was borykał się z takim problemem i wie jak to naprawić. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.

PS: Po włączeniu się "cykania" i samoczynnym otwieraniu się zamków nie pokazuje mi się kontrolka na zegarach sygnalizująca otwarcie samochodu.


Pozdrawiam serdecznie,
Przemo.[/i]
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 18, 2017 14:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Maj 18, 2017 15:05   

Skoro piszesz, że osuszone zostały, znaczy że była woda.
Może wykładzina dalej mokra. Może punkty masowe zgniły. Może puszka bezpieczników też zielona od dupy strony.

Zamek centralny - kierowcy - był dobrym tropem. Takie rzeczy mogą się dziać, jeśli np. dostanie się wilgoć do wtyczki. Działa to tak, jakby ktoś trzymał kluczyk w pozycji do otwierania. Potrafi mignąć kierunkami podczas jazdy, otworzyć drzwi, zapalić oświetlenie wnętrza.

Wymiana BCU to też niezły pomysł. Skoro masz białe BCU to i szyby na korbkę z tyłu.
Można spokojnie wstawić BCU czarne - nie ma znaczenia, może w przyszłości doposażysz furę w szyby z tyłu ;D

Więcej powiedziałaby nam diagnostyka komputerowa modułu BCU, co tak naprawdę on wychwycił.

Ja bym spróbował sprawdzić wtyczkę jeszcze raz od zamka kierowcy (innych też można), następnie wiązkę w drzwiach i pomiędzy drzwiami i słupkiem. Potem oczyścił wszystkie punkty masowe, które mogły zaśniedzieć w wyniku wilgotnej wykładziny.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 18, 2017 15:13   

ja zaczął bym od sprawdzenia masy pod wykładzina przy nogach kierowcy.

Jaki masz akumulator? staruszek?
_________________
75 Red Edition
 
 
Przemek_07 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 6



Wysłany: Czw Maj 18, 2017 15:32   

MaReK Z tym czarnym BCU na chwilę obecną nie chcę kombinować. Uwierz mi, że już tyle mnie ta usterka kosztowała, że elektryczne szyby, o których wspominałeś miałbym już nawet w bagażniku :D a na poważnie, to jutro sprawdzę jeszcze raz wtyczki i puszkę bezpieczników od strony pasażera. Gdzieś leży przyczyna tej usterki. Będziemy szukać dalej.


longer86 Akumulator ma niespełna rok czasu - Centra Futura CA722 12V 72 Ah 720 A. Ze względu na pracę będę mógł to sprawdzić dopiero jutro.

PS: Dziękuję Panowie za szybką odpowiedź. Mam nadzieję, że uda się znaleźć przyczynę tej awarii.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Czw Maj 18, 2017 16:13   

Sprawdz tez kostke od modułyu EWS.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Maj 18, 2017 16:31   

Zamiast oddawać auto po dziuplach trzeba było zasięgnąć opinii tutaj. Nie dać się naciągać na jakieś dziwne prace z wymianą przekaźników ;) Może masz blisko do któregoś z nas trzech, to pomoglibyśmy na żywo ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Przemek_07 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 6



Wysłany: Czw Maj 18, 2017 17:18   

MaReK Sam wiesz jak to jest. Pierwszy raz się spotykam z takim problemem. Ale dobrze, że mogę liczyć na Waszą pomoc. Na żywo byłoby zdecydowanie lepiej rozwiązać problem: Zamość, Lublin no i Rzeszów. Działam w tych rejonach więc może udałoby się spotkać.
 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 18, 2017 19:12   

Przemek_07 napisał/a:
czarnym BCU na chwilę obecną nie chcę kombinować.
W tym nie ma nic strasznego :mrgreen: jak jest TOAF .
marcin.misek napisał/a:
Sprawdz tez kostke od modułyu EWS.
do tego punkty masowe ,skrzynka bezpieczników i LSM
MaReK napisał/a:
Więcej powiedziałaby nam diagnostyka komputerowa modułu BCU, co tak naprawdę on wychwycił

Jak będziesz chciał i będziesz w lublinie to daj znać coś podziałamy ,podepniemy kompa.
Mam tez BCU i LSM na podmiankę
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
Przemek_07 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 6



  Wysłany: Pon Maj 29, 2017 22:29   

Witajcie ponownie,

Od Naszej ostatniej rozmowy minęło niecałe 2 tygodnie. Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale sami wiecie jak to jest w delegacji.

Wracając do Roverka:

longer86 Zrobiłem jak napisałeś. Pierwsze wrażenie po wyciągnięciu wykładziny i fotela kierowcy to szoook - tak dużej kałuży wody w aucie nigdy nie widziałem. Nie chcę Was skłamać, ale samo wysuszenie gąbki pod wykładziną zajęło mi 3 dni. Fakt, że pogoda dopisała, ale tam gdzie nie dochodziło słońce podkładałem ręczniki papierowe (można również gazetę - niekolorową), które świetnie wchłaniają wilgoć. Na lewo od nóg kierowcy znajdują się 4 punkty masowe. Dwa z nich były mocno zaśniedziałe - oczyściłem wszystkie, popsikałem kontaktem i założyłem ponownie. Dla pewności sprawdziłem jeszcze stronę pasażera - susza jak na pustyni. Punkty masowe od strony kierowcy również sprawdzone i popsikane kontaktem.

Co do samej wody to zastanawiało mnie skąd się jej tyle wzięło w samochodzie. Posprawdzałem wszystkie odpływy - szczelne. Pod samochodem również zaglądałem w te gumowe rurki - woda spływa jak należy. Na innych wątkach wyczytałem, że woda potrafi również dostawać się poprzez otwór na wężyk pompki sprzęgła nad nogami kierowcy. Sprawdziłem - nic nie kapie. Klimatyzacja również działa prawidłowo. Jeszcze tego samego dnia miałem "zlać" auto woda, ale dopadła mnie taka zlewa, że mnie w tym wyręczyła. Po burzy z ciekawości poszedłem zobaczyć skąd ewentualnie woda dostaje się do auta - sucho w środku. Wniosek - woda najszybciej została po zimie.

Przy okazji sprawdziłem bezpieczniki, skrzyneczka pod maską - ok, skrzyneczka nad nogami pasażera - również ok. Moduł LSM - styki czyste. Dla pewności popsikane kontaktem. Wtyczki od zamków również czyste.

Po poskładaniu samochodu miałem cichą nadzieję, że problem raz na zawsze rozwiązany, a główną przyczyną była woda. Niestety...Przejechałem niecałe 50 km i usterka wróciła. Na początek odgłosy "cykania" dobiegające z okolic LSM. W dalszej kolejności dźwięk (coś na wzór przekaźnika) i automatycznie wszystkie zamki open, dziobki w drzwiach do góry, zaświeciła się lampka na podsufitce i zaczęły mrugać kierunkowskazy. Masakra...normalnie choinka ze światełkami :D już sam nie wiem jak temat ugryźć. Zostało się tylko z tego pośmiać, bo szkoda nerwów :grin:

tomi24lbn Myślę, że bez Twojej pomocy się nie obędzie. Wysłałem Ci prywatną wiadomość. Będę wdzięczny gdybyś mógł na nią odpowiedzieć.


Koledzy, czy wadliwy LSM może mieć takie objawy jak wyżej wymieniłem???. :o :?:


Z góry dziękuję Wam serdecznie za okazałą pomoc, porady, sugestie.

Pozdrawiam,
Przemek.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 29, 2017 22:38   

Mruganie świateł awaryjnych kojarzy mi sie z 2 rzeczami, inertia switch jak również awaryjki zaliczają się po wyciągnięciu jednego z bezpiecznikow w skrzynce nad nogami pasażera. Otwarcie zamków i lampka w kabinie nasuwa mi skojarzenia z resetem bcu. Czy kostki od bcu sprawdzales?
_________________
75 Red Edition
 
 
Przemek_07 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 6



Wysłany: Pon Maj 29, 2017 22:59   

longer86 Tak, również były sprawdzane przy wymianie BCU przez mechanika. Myśleliśmy, że to moduł BCU wariuje, wiec został on wymieniony na drugi (używany o tych samych numerach), ale bezskutecznie. Kombinatoryka na milion sposobów...spróbuje skontaktować się z tomi24lbn, może wymiana LSM pomoże. Coś musi być przyczyną takich wariaci autka. Czy gdzieś, któryś z przewodów jest naderwany i robi spięcie?. Byłem święcie przekonany, że problem leży po stronie wody, ale nie do końca.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 29, 2017 23:02   

A wtyczka ews? Jesli nazbieralo sie tyle wody to moze leciało podszybiem a jak podszybiem to EWS nad nogami kierowcy moze miec zasniedzuale piny i tez może świrować.
_________________
75 Red Edition
 
 
Przemek_07 



Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 6



Wysłany: Wto Maj 30, 2017 14:22   

longer86 Przed chwilą wymontowałem moduł EWS. Tak jak pisałeś znajduje się dokładnie nad nogami kierowcy. Samo dojście do niego nie jest ciężkie. Wtyczka cała, piny niezaśniedziałe, płytka po wyjęciu czysta, nie widać, aby gdziekolwiek dostała się tam woda. Jedno co mnie zdziwiło to moduł po wyjęciu był strasznie ciepły (chodzi mi o tą płytkę w środku). Czy to normalne według Was?.

Myślę, że nikt nie będzie miał mi za złe jak wrzucę kilka zdjęć tego modułu. Może sprawne oko, któregoś z forumowiczów coś zobaczy.

[ Dodano: Wto Maj 30, 2017 15:22 ]
Zastanawiają mnie również takie przebarwienia na płytce. Widoczne to jest dobrze na zdjęciu tylnej części płytki. Chodzi mi dokładnie o różnicę pomiędzy tym zielonym kolorem a resztą. Może ktoś z Was przerabiał już ten temat?. :o
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 30, 2017 14:42   

I zero poprawy?
Moze trzeba by sie przyjrzeć zasilaniu bcu i skrzynki bezpieczników.

Powiem tak ..
Objawy kierują mnie w stronę inertia Switch. Po stronie pasażera ulokowany podobnie jak ews.

Kiedy wciśnięty jest inerria Switch zapalają sie lampki wnętrza, wlaczaja awaryjne i odblokowuja zamki...




Wyciągnij bezpiecznik nr20 20A i zobacz czy masz takie same efekty, uprzednio zamknij drzwi przyciskiem na tunelui pogaś światła w kabinie. po wyciagnięciu bezpiecznika powinny włączyć się awaryjki, otworzyć zamki i zapalic światło w kabinie
_________________
75 Red Edition
 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 30, 2017 15:23   

longer86
Kolega ma dokładany centralny w tym może być problem.
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 30, 2017 16:48   

tomi24lbn napisał/a:
Kolega ma dokładany centralny w tym może być problem.

A gdzie to zostało wspomniane w całej tej opowieści ;) ?
Jeśli to faktycznie prawda, to najpierw należałoby powrócić do fabrycznych rozwiązań.
Tak często kończy się ingerencja w układ elektroniki BMW :) Nie tylko w Roverze - w BMW także

Czy kolega sprawdził i poprawił punkty masowe po stronie pasażera? Co dzieje się, kiedy centralny zamek w drzwiach kierowcy zostanie odłączony? Czy wiązki przy drzwiach zostały sprawdzone na okoliczność korozji?

W jaki sposób jest tam dołożony ten dodatkowy centralny i do jakich pinów? Masz jakiś schemat, sam to robiłeś czy kupiłeś to auto z takim patentem?

Moduł LSM może nie być skorodowany na pinach i na wtyczce. Warto go wyjąć i zobaczyć jak wygląda laminat i czy na elementach SMD oraz na druku nie doszło do jakiś przegrzań/przepaleń.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 30, 2017 17:28   

Nadal będę obstawiał cos z zasilaniem pinow inertia Switch, tym bardziej ze dodany przeze mnie jako grafika wyciąg z rave zawiera wszystkie opisane skutki z postów wyżej, swiatlo w kabinie, awaryjne i otwieranie zamków. Niektórzy stwierdza ze inertia Switch odcina tez paliwo, ale wg schematów rave tylko w dieslu. A wiec ...
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Centralny zamek
tomczyk32 Rover serii 75, MG ZT 12 Nie Paź 26, 2008 13:37
tomczyk32
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZT] Centralny zamek
art034 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Paź 01, 2010 20:47
apples
Brak nowych postów [MG ZT] Zamek centralny
MaReK Rover serii 75, MG ZT 50 Pon Kwi 22, 2013 11:55
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Centralny zamek
owerr Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Cze 08, 2017 10:47
sknerko
Brak nowych postów [R75] Centralny zamek
zbig1967 Rover serii 75, MG ZT 25 Wto Paź 23, 2007 19:14
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink