Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] - Ograniczenie obrotów do 2500 RPM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] - Ograniczenie obrotów do 2500 RPM
Autor Wiadomość
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Nie Maj 21, 2017 15:29   [R75] - Ograniczenie obrotów do 2500 RPM
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Nie mogę dojść przyczyny - Dlaczego silnik nie pozwala na wejście w obroty powyżej 2500 RPM?
Skrzynia automat, diesel,
Podczas jazdy na D lub nawet 4 lub 3 obroty silnika maksymalnie dochodzą do 2500 i w tym momencie wskazówka spada do 1500 i wraca na max nie więcej niż 2500.
Podobnie podczas postoju na P lub N - "coś" nie pozwala wejść silnikowy na obroty powyżej 2500.
Olej, filtry oleju i powietrza wymieniłem.
Olej w skrzyni biegów wymieniłem.
Na OBD II miałem błąd P1103, więc czujnik MAF (ten za filtrem powietrza) wymieniłem.
Gdzie powinienem szukać przyczyny?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 21, 2017 15:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Maj 21, 2017 16:44   

Odepnij na początek ten przepływomierz (MAF). Sprawdź jak auto zachowuje się wtedy.
Potem podepnij się do OBD czymś co pozwoli na odczytanie parametrów live data. Np. TOAFem.

Błędów w sterowniku od skrzyni biegów nie ma?

Ten problem wystąpił nagle? Czy może kupiłeś auto z taką przypadłością?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Nie Maj 21, 2017 19:37   

Odpiąłem przepływomierz MAF. Przejechałem kilka kilometrów. Auto nieco zrywniejsze na wolnych obrotach, w jeździe po mieście. Nadal problem z niemożnością wejścia na obroty powyżej 2400 RPM.
Podłączyłem na koniec OBD II i wyszły dwa błędy:
P0102 - Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input
P0113 - Intake Air Temperature Circuit High Input.

Błędy wyszły obecnie tylko te dwa. Podpytam, bo nie wiem - czy błędy ze sterowników skrzyni biegów (automat) też można odczytać tym OBD II ?

Auto mam dwa lata. Głównie żona nim jeździ. Problem pojawił się 2-3 miesiące temu. Czyli nie można zwiększyć obrotów a aby jechać 120-130 km/h trzeba powoli się rozpędzać, by zmiany biegów nie skakały. Szybciej już się nie pojedzie ze względu na max 2500 obrotów.
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 21, 2017 19:58   

Przerywa podczas przyspieszania? Ja tak miałem z zapchanym katalizatorem ale w V6, do tego przerywał. Jak chcesz się dowiedzieć czy to kat. to możesz go nawet lekko poluzować na łączeniu z kolektorem. Nie wiem jak to dokładnie wygląda bo z dieslem nie miałem styczności
_________________
Sprzedam siedzenia od ZT!
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 22, 2017 06:24   

aimp12 w dieslu nie zatkasz katalizatora (możesz go przypchać ale po 'depnięciu' ciśnienie go przedmucha).

Te 2 błędy to jest właśnie odpięty przepływomierz.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Maj 22, 2017 06:35   

prebenny napisał/a:
aimp12 w dieslu nie zatkasz katalizatora (możesz go przypchać ale po 'depnięciu' ciśnienie go przedmucha).


Tu bym polemizował, często manualnie czyścimy katalizatory w dieslach pod ciśnieniem 10bar i dyszą ok 1,5mm. Wtedy efekt jest bardzo zadowalający.
Zapchane są zwłaszcza te diesle które poruszają się głównie po mieście.
 
 
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Pon Maj 22, 2017 10:31   

aimp12 napisał/a:
Przerywa podczas przyspieszania? Ja tak miałem z zapchanym katalizatorem ale w V6, do tego przerywał. Jak chcesz się dowiedzieć czy to kat. to możesz go nawet lekko poluzować na łączeniu z kolektorem.


Przerywa dopiero przy obrotach 2500-2600. Do tego zakresu obrotów przyspiesza dobrze. Tzn. przy spokojnej jeździe przechodzi na wyższy bieg przy 2000-2300 obrotów. Jednak jak już jadę na najwyższym biegu (przy 'D' na 5 biegu, przy '4' na 4 biegu, itd) to przy dojściu do 2500-2600 obrotów, Rover już szybciej nie pojedzie, nie wejdzie na wieksze obroty.

prebenny napisał/a:

Te 2 błędy to jest właśnie odpięty przepływomierz.


Tak, dziś podpiąłem MAF - przepływomierz, skasowałem błędy przez OBD i te błędy już nie wyskoczyły.

AdaskoC napisał/a:

Tu bym polemizował, często manualnie czyścimy katalizatory w dieslach pod ciśnieniem 10bar i dyszą ok 1,5mm. Wtedy efekt jest bardzo zadowalający.
Zapchane są zwłaszcza te diesle które poruszają się głównie po mieście.


Żona głównie jeździ do pracy ok 25 km w jedną stronę w większości autostradą. AdaskoC czy takie objawy jak opisałem powyżej wiązałbyś z zapchanym katalizatorem?

MaReK napisał/a:

Potem podepnij się do OBD czymś co pozwoli na odczytanie parametrów live data. Np. TOAFem.


Zrobiłem odczyt z jazdy ok 3 km. Nie wiem czy to wystarczy?

OBD II - Rover 75

Maksymalne obroty: Revs 2600 rpm max
Przepustnica: Throttle 65 max
Prędkość: Speed 91 km/h max (Nie miałem gdzie się rozpędzić :wink: )
Podciśnienie: Vacuum zakres od -9 do 16 in/Hg
Temperatura: 88 C
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 22, 2017 11:46   

Sprawdź jakie ciśnienie paliwa wytwarza pompa wysokiego ciśnienia... Sprawdź polaczenie czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej i wyczyść zaworek wysokiego ciśnienia wkręcany w pompę CR. Jak na moje to brak ciśnienia paliwa
_________________
75 Red Edition
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Maj 22, 2017 15:40   

padmak napisał/a:
Żona głównie jeździ do pracy ok 25 km w jedną stronę w większości autostradą. AdaskoC czy takie objawy jak opisałem powyżej wiązałbyś z zapchanym katalizatorem?


Moim zdaniem nie.

Tak jak kolega post wyżej pisze. Ja bym szukał przyczyny w układzie paliwa, ewentualnie jakimś czujniku.
 
 
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Pon Maj 22, 2017 19:01   

Czy pompa CR to ta od wysokiego ciśnienia obok akumulatora.
Czy macie panowie jakieś zdjecie tego Regulatora cisnienia paliwa? Szukam na eBay.co.uk ale tam jest wiele ksztaltów i są też uniwersalne.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 22, 2017 20:08   

Pompa wysokiego ciśnienia to ta kolo alternatora
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 22, 2017 20:18   

A czym robisz tę diagnostykę?
Autocom/Delphi (najbardziej popularny) ma obsługę podglądania parametrów live data oraz diagnostykę skrzyni.

Wygłuszenie wydechu potrafi czasem zapchać wylot spalin, ale wtedy na jałowym daje się go wkręcić normalnie, gorzej jest pod obciążeniem.

To jest auto poliftowe?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Pon Maj 22, 2017 23:31   

To Rover 75 z końcówki 2004 roku. Ma połączone reflektory - pod jednym kloszem na stronę. Anglik.

Diagnostyke robie prostym urządzeniem OBD II łącząc go poprzez WiFi z telefonem z aplikacją Torque.
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Maj 23, 2017 06:50   

Obstawiam ze ograniczenie obrotów wywiera skrzynia, automat w nich jak już zauważyłem w razie awarii silnika lub osprzętu ogranicza obroty do takich aby nie doszło do uszkodzenia. Sprawdź czy czasem niemasz dziury w wężu od turbiny. U mnie tak odcinało jak kolanko wysunęło się przy ic. Ale mam wpięty na stałe scangauge i pokazał dziwne wartości powietrza zasysanego.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Wto Maj 23, 2017 11:24   

Wąż z turbiny na łączeniu z metalową tuleją miał ślady oleju. Odkręciłem, wytarłem i zakręciłem.

łączenie węża turbiny Rover 75

Jeszcze muszę wjechać na kanał, by sprawdzić resztę łączeń węża turbiny. Wąż przy podkręcaniu obrotów na moment staje się twardy i wtedy obroty spadają z 2500 na 2200 i wąż staje się miększy.

Widok silnika Rover 75 - bez osłony.

Odnośnie pompy paliwa to będzie ta tutaj (Denso) ?

Pompa paliwa ?

Gdzie zatem znajdę: czujnik ciśnienia i zaworek:

longer86 napisał/a:
Sprawdź polaczenie czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej i wyczyść zaworek wysokiego ciśnienia wkręcany w pompę CR. Jak na moje to brak ciśnienia paliwa


Pompa paliwa ?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 23, 2017 11:41   

Denso to rozrusznik, pompa jest w lewo
_________________
75 Red Edition
 
 
padmak 



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 17



Wysłany: Pon Lip 24, 2017 19:56   

Doszo do kolejnych objawów (szarpanie czasem na mniejszych obrotach) i mysle ze wina jest po strnie pompy paliwa - cisnieniowej. Raz nawet pasek klinowy przesunál sie na kole na pompie na jedna strone - zewnetrzna.

Czy doradzacie Panowie zakup i wymiane takiej pompy (uzywana)

http://www.ebay.co.uk/itm...uel-Pump-bosch-

[ Dodano: Sob Cze 10, 2017 14:37 ]
Znalazłem taki schemat, aby odnaleźć czujnik ciśnienia na listwie. To numery 8 i 27.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/

Czytałem że nieraz na stykach we wtyczce są przerwy i już pojawia się problem.

Tu jest temat:
http://www.bmw-klub.pl/forum

Na końcu skończyło się na "... Wygląda na to, że przyczyną całego zamieszania było słabe połączenie we wtyczce czujnika na listwie CR. Przemyłem wtyczkę środkiem do czyszczenia płytek elektronicznych i później alkoholem. Na razie jest wszystko ok, więc chyba problem (przynajmniej tymczasowo) rozwiązany...."

[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 20:23 ]
Podjechałem do mechanika z lepszym komputerem. Wykazało błąd:
P1260 - Delivery Fuel Pressure Monitoring

P1260

Wymieniłem Czujnik Wysokiego Ciśnienia Paliwa.
Auto jest bardziej zrywniejsze przy przyspieszaniu. Jednak nadal nie przekracza 2500 obrotów. Dziś natomiast wyskoczył błąd P1102

Nadal szukam przyczyny. [/b]

[ Dodano: Pon Lip 24, 2017 20:56 ]
Panowie problem rozwiązany. Autko śmiga 100 mil/godz i wchodzi na Sporcie w 4500 obrotów.

Ostateczna przyczyna to Czujnik Wału Korbowego (Crankshaft Sensor) :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] FALOWANIE OBROTÓW
stanley89__ Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Paź 29, 2014 19:36
mironh
Brak nowych postów [R75] Falowanie obrotów
odczynnik Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Gru 26, 2013 10:05
columbo
Brak nowych postów [R75] Spadek obrotów
rudolfinho Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Lut 09, 2014 08:09
rudolfinho
Brak nowych postów [R75] Mała moc do 3.800 obrotów
mecho Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Kwi 10, 2013 21:17
mecho
Brak nowych postów [mg zt] odcięcie od 5 tys obrotow
Mat_Dob Rover serii 75, MG ZT 43 Czw Maj 19, 2016 09:26
Mat_Dob



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink