Wysłany: Pią Cze 16, 2017 10:35 [R75] Sprzęgło w podłodze pomocy !!
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam jestem posiadaczem mojego rovera od pół roku i mam już do dość ! Nie zlicze ile już pieniędzy wydałem na jego naprawy. A więc sprawa wygląda tak jadę sobie autostrada a tu nagle sprzęgło wpadło w podłogę i zaczął kąpać jakiś płyn z pod silnika ( niestety nie jestem super mechanikiem i się zbytnio nie znam) domyślam się że to albo pompka albo wysprzeglik. Tylko teraz nie wiem co zrobić auto stoi na parkingu na stacji w Niemczech 700 km odemnie bo tam się zepsuł, poradzicie czy lepiej go ściągać do Polski na lawecie czy spróbować kupić jakieś części i naprawiać tam ? I co to może być ? Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 16, 2017 10:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2016 Posty: 170 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Cze 16, 2017 12:10
Jeżeli płyn kapie pod silnikiem, to na 90% wysprzęglik. Pompkę sprzęgła masz w kabinie, nad nogami kierowcy.Możesz spróbować dolać płynu do zbiorniczka(też nad nogami) i odpowietrzyć. Jeżeli wylewa się to co wlałeś, to bez natychmiastowej naprawy się nie obejdzie. W polsce wysprzęglik około 300zł i tyle samo bierze mechanior za robotę.
Możesz zrobić tak jak ja W Polsce będziesz miał to dużo taniej. Jeśli dostaniesz się na autostradę (bezbramkową) to możesz ruszyć z rozrusznika na dwójce i potem już da się przełączać biegi nawet bez wciskania. Dorzucisz piątkę i jedziesz po autostradach aż do Polski zjedziesz. Tutaj też są autostrady więc śmiało możesz cisnąć. Jest to sresujące, bo jak będzie korek, to daleko na rozruszniku nie zajedziesz. Ale w Polsce laweta i robota nawet kosztuje mniej niż tam robota
Możesz dolewać sobie strzykawką płynu i próbować w czasie jazdy naciskać sprzęgło - może wysprzęgli delikatnie tak, żeby wrzucić bieg wyższy. Ja to przerabiałem na ostatnim zlocie - tyle że kilometrów miałem stanowczo mniej
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Na dolewaniu płynu po autostradzie można daleko zajechać.
Mam pytanie jaki może być problem bo wymieniłem wysprzęglik i po 3 dniach jazdy nowy też zaczął gubić płyn. czy są gdzieś napisane normy odnośnie grubości docisku, dwu masy bo znalazłem tylko grubość okładzin sprzęgła (str 712 z instrukcji), i moje są 1.4 do nita a całość po skompresowaniu 6,5 czyli jeszcze się mieści.
Wymieniać całe sprzęgło, albo dwumas?
Wymieniłem sprzęgło docisk i wysprzęglik i nie do końca jestem zadowolony bo sprzęgło ino co przy samej podłodze wysprzegla. Czy pozostaje jeszcze pompka?
Po sprawdzeniu starego wysprzęglika doszedłem do wniosku że jest dobry a cała nieszczelność bierze się tym że doszedł do końca i od razu wyrzucił cały płyn.
Pytanie czy nie powinno mu się jaką podkładkę dać by nie pracował w tej pozycji prawie całkiem rozłożonej?
Nie no... mój pojeździł tydzień. Teraz mija kolejny tydzień, kolejnego wysprzęglika
Podwinęło się uszczelnienie, ale dlaczego? Nie wiem.
j_zuzia napisał/a:
Po sprawdzeniu starego wysprzęglika doszedłem do wniosku że jest dobry a cała nieszczelność bierze się tym że doszedł do końca i od razu wyrzucił cały płyn.
Nie sądzę, aby był dobry. Te wysprzęgliki potrafią przyjść w pudełku rozłożone jak puzzle.
O jakich podkładach ty piszesz? Gdzie chcesz je stosować?
Jak Ci sprzęgło łapie nisko, to znaczy, że układ jest nieodpowietrzony prawidłowo.
Mnie po drugiej wymianie i przepuszczeniu 2l płynu 20 min. zajęło odpowietrzenie tak, aby pedał zechciał wracać z podłogi do góry. Kolejne 10 min. jak płyn leciał niespieniony.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum