Wysłany: Pon Lip 03, 2017 09:21 [R75] kręci jak armata, ale nie odpala
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Cześć
Proszę o pomoc w diagnozie, tytułem wstępu mała historia wymian:
Pół roku temu wymieniłem pompe wys. ciśnienia - Bosh na używkę,
Dwa tygodnie temu spaliła mi się pompka wstępna, wymienilem na Pierburga
Ostatnio coraz gorzej odpalał, musiałem grzać świecami, a nie zmniejszał się czas ikonki, dodatkowo w TOAF miałem błedy - przekaźnik świec żarowych oraz ....prędkości obrotowej (RPM). Ale świece przy takiej temperaturze? Na forum czytałem że bez świec na mrozie odpala.
Pompa wys ciśnienia generowała przy zapłonie około 286 bar (wartość się zmieniała), dodatkowo zauważyłem syczenie z jej okolic podczas przekręcenia zapłonu, czego wcześniej nie zauważyłem (więc podejrzewam jakieś rozszczelnienie),
Na plaka nie odpalałem bo już wyładowałem aku i czekam na lawete,
Podczas jazdy 0 objawów, jeździ i przyspiesza znakomicie, wtryski korekta 1 - -1 wszystkie 4, pompa wstępna 3.85 bar.
Wypiąłem przepływkę i też nic.
Planuje sprawdzić bezpieczniki, akumulator i świece.
Za jakąkolwiek pomoc w diagnozie albo w kolejnych krokach, byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
Tomek
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 03, 2017 09:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może być ale nie koniecznie , podjedź do kogoś niech posprawdza ciśnienia i sprawa się wyjaśni .
Ja też obstawiałem pompę a wyszło co innego tylko nie wiem co bo nie chciał mi powiedzieć (tylko że coś z ciśnieniem paliwa) , może coś było przytkane nie wiem mogę tylko gdybać.
Spróbuj ten regulator ciśnienia na pompie wyciągnąć , wyczyścić i sprawdzić miernikiem ma mieć 2,4 Ohm (tak mi się jakoś kojarzy)
W wypiąłeś w końcu przepływomierz? Bo próbowałeś parę razy ale wciąż nie to
Zawór regulujący ciśnienie w pompie CR wymieniałeś na nowy czy używany?
Z jakiego powodu wymieniałeś pompę CR?
Sprawdź bezpieczniki wszystkie dokładnie. Przekaźniki od pompy zamieniałeś ale nie przyniosło to efektu. Kiedyś był taki przypadek, że trzeba było wymienić puszkę z bezpiecznikami i przekaźnikami w komorze silnika.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pompa cr robila mi 70 bar. Gowniane paliwo, zatankowalem i sie rozleciala pompa wstepna, potem jakies naprawy z tym zwiazane i odczyt z pompy cr slaby. Z kumplem byla robiona diagnoza ale w sumie trafna bo wstal od razu. A teraz to wymienilem czujnik polozenia walu.
Objawy mialem takie, w pierwszym momencie na zimnym musialem odpalic za drugim razem. I to byl sygnal zeby go przeczyscic. W koncu nie odpalil i laweta.
Apropo nie wylacza mi sie licznik w samochodzie po wyciagnieciu kluczykow. A elektryk jak widzi rovera to ucieka. Wymienic licznik na nowy? Licznik ma miec mniej niz komputer?
To jest cały czas jedna historia czy zmieszane kilka ?
Okej, padła Ci pompa progowa, zatarła się, dała być może opiłki których nie zatrzymał filtr paliwa. Trochę to ciężkie do uwierzenia, ale zdarzają się awarie pomp, zwłaszcza rozszczelnienie na sekcjach. Można regenerować, można wsadzić używkę ze sprawdzonego źródła. Zatem pompa to był przypadek poprzedni.
tmk752 napisał/a:
A teraz to wymienilem czujnik polozenia walu.
Czyli to ta usterka, która dopadła Cię w niedziele jak dzwoniłeś?
Wymieniłeś czujnik wału, który wcześniej złapał TOAF jako "czujnik monitorowania prędkości obrotowej RPM" czy coś takiego?
tmk752 napisał/a:
Objawy mialem takie, w pierwszym momencie na zimnym musialem odpalic za drugim razem. I to byl sygnal zeby go przeczyscic. W koncu nie odpalil i laweta.
Co przeczyścić? Czujnik położenia wału?
To co w końcu było przyczyną usterki?
tmk752 napisał/a:
Apropo nie wylacza mi sie licznik w samochodzie po wyciagnieciu kluczykow.
Ja bym sprawdził kostkę pod stacyjką. Który element zegarów nie gaśnie? Wyświetlacz z kilometrażem dziennym i całkowitym? Podświetlenie? LCD (jeśli masz)?
Potem sprawdził czy gdzieś nie ma wilgoci po tych obfitych opadach ostatnio.
Jeszcze może być tak, że przyciął się ten przycisk od kilometrów. Należałoby rozebrać zegary i zobaczyć. Oczywiście podmiana na inne wyjaśniłaby wszystko.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, Czyli to ta usterka, która dopadła Cię w niedziele
Tak, dokładnie w sobotę rano przed wyjazdem
Cytat:
MaReK,Co przeczyścić? Czujnik położenia wału?
Gdzieś mi się na forum przewinęła informacja, o czyszczeniu i wkładaniu w magiczną lodówkę - ale to dotyczyło braku odpalenia na gorącym silniku.
Cytat:
MaReK,To co w końcu było przyczyną usterki?
Czujnik położenia wału ten od błędu RPM, sprawdzę jutro czy błąd nadal wystęuje
Cytat:
MaReK,Ja bym sprawdził kostkę pod stacyjką. Który element zegarów nie gaśnie? Wyświetlacz z kilometrażem dziennym i całkowitym? Podświetlenie? LCD (jeśli masz)?
Kilometrówka całkowita, tam na dole zegarów, a prędkościomierz mam delikatnie opadnięty, nie mam LCD niestety.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum