Wysłany: Nie Sty 24, 2010 20:32 [R620] CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
WITAM PAWEŁ KUCHARSKI Z TEJ STRONY MAM ROVERA 620 SDI DIESEL
NIE JEDZIE MI AUTO , PO WYŻEJ 2000 OBROTÓW KONTROLKA ENGINE I CHMURA !!! WYSKOCZYŁY MA NASTEPUJĄCE BŁĘY CEWKA CZASU WTRYSKU PALIWA KTÓRĄ WYMNIENIŁEM Z WTRYSKIEM I BŁĄD CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU !!! NIE WIEM O CO CHODZI I GDZIE ON JEST KONKRETNIE CZY MOŻE KTOŚ POMÓĆ????
LUB MOŻE KTOŚ MIAŁ TAKĄ PRZYPADŁOŚĆ I MOŻE POMÓC.
TERAZ JEST -26 STOPNI NA DWORZE. JECHAŁEM 6 KM I MIAŁEM MAX 1200-1400 OBROTÓW. DODAM ZE AUTO STAŁO 2 DNI W CIEPŁYM GARAŻU I DALEJ TO SAMO
kucharus@wp.pl
506-123-533
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 11, 2011 22:24, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 20:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czujnik położenia wału[czujnik Halla] jest przykręcony do skrzyni biegów w okolicy sprzęgła,z czytuje z koła zamachowego położenie wału korbowego.Komputer z tego czujnika z czytuje dane do ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu.Awaria czujnika może podawać błędne dane do komputera.
jeżeli przed i po wymianie wtrysku sterującego *który jest z cewką czasu wtrysku* jest to samo to raczej wykluczam tą opcje ! Ale dziękuje za chęci i doceniam że próbujecie pomóc, bo to żadkość że ktoś bezinteresownie chce pomóc
p.s a możesz przybliżyć jak ustawia się kąt wtrysku?
Witam ,a ja ci powiem a nawet jestem prawie na 100% przekonany że zamarzało ci paliwo.Dziś rano miałem -21 auto stało 2 dni nieodpalane odpaliłem bez problemu ale nie mogłem jechać więcej niż 60km/h tel do kumpla i po badaniu zmieniony kont wtrysku tak se nagle zmienił kolega jest mechanikiem i tak łatwo sie nie poddaje.Okazało sie że komp zgłasza taki błąd jak coś nie tak jest z paliwem w moim przypadku parafinka raz blokowala raz nie ogrzał filterek przepłukał czysta ropą i jest ok.Powiedział ze mam jechać zatankować do pełna i wlać dodatek do paliwa bo nasze stacje paliwo mają do -22 takie są polskie normy.Zobaczymy jutro
ps:jak jechałem do kolegi zaświecała mi się od czasu do czasu kontrolka silnika
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 21:52
Cewka czasu wtrysku jest w pompie. Z pierwszym wtryskiem jest związany czujnik podniesienia igły. Kąt wtrysku ustawia się zasadniczo przy użyciu komputera (aby móc odczytać jego wartość) przestawiając koło zębate na wałku rozrządu w stosunku do koła napędzającego pompę.
zamarznięcie paliwa wykluczam !!!!! taki objaw mam 2 tygodnie!!! auto stało 2 dni w garażu gdzie jest ok 16 stopni :w domu: a pozatym dolewam do paliwa skyyda który w takich przypadkach powoduje ze paliwo nie gęstnieje do -37 stopni i go nie żałuje!
thef a co powiesz w temacie mojego dzisiejszego zdarzenia sory ze tak w kolegi temacie ale opisałem co działo sie z moim r po tych zabiegach i zatankowaniu do pełna dolewając dodatek do diesli zrobiłem 60km i ok
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 22:01
Zamarznięte paliwo może powodować wiele różnych objawów, nie ma płynności przepływu więc czujniki mogą szaleć. Skoro już jest OK, to możesz przyjąć, że tak właśnie u Ciebie się stało.
Wysłany: Pon Sty 25, 2010 18:36 już blisko odpowiedzi
sprawdziłem dziś kilka opcji złącz kabli do pompy , do wtrysku sterującego itp. wykręciłem na tym mrozie czujnik położenia wału korb.. było dużo opiłków na nim wyczyściłem go ale niestety auto pochodziło 30 min sobie i dalej tylko 2000 obrotów i wyskakuje jeden błąd nr 31 czujnik położenia wału !!!
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Sty 25, 2010 19:58
No to może podmienisz ten czujnik i sprawdzisz czy to jego wina. To chyba logiczne, że skoro komputer wywala taki błąd, to czujnik ów może być walnięty.
kiedyś miałem tez problem z tym czujnikiem i błędem 31 czyszczenie nic nie pomogło po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy a uszkodzenie poprzedniego czujnika było banalne przetarły się kable pod izolacją (więc warto to sprawdzić przed wymianą czujnika na nowy)
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Mógłby ktoś napisać gdzie jest ten czujnik? Najlepiej fotka jakaś. Mam problem z engine check i z błędów podało, że czujnik obrotów wału. Sa na allegro takie czujniki do kupienia, ale ja nie wiem gdzie on jest w aucie. Bardzo proszę o pomoc. Mam rover 600 diesla 2.0
W skrzyni w okolicach sprzegła szukaj czujnika.. Gdzies na forum jest opis i chyba nawet fotka sie walała.. Poszukaj przez szukajke a jak nie to przez google Znajdziesz na pewno
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Pią Paź 16, 2015 23:08
jesli dobrze pamietam, to jest przykrecony sruba (klucz 10mm) pod rozrusznikiem od strony silnika, w kierunku skrzyni (lapie odczyt z kola zamachowego), ma zintegrowany kabel okolo 10cm z wtyczka
u mnie wystarczylo go wyczyscic i bledy juz nie wracaly
A moglibyście powiedzieć jak go (czujnik) wykręciliście? Nie wiem jak mam się do niego dostać, Nie da się tam wsadzić ręki z kluczem za bardzo. Czy to trzeba od dołu auta robić ? Wtyczke sprawdzałęm i jest ok na wszelki wypadek popsikalem i poruszalem pare razy. Na włączonym silniku jak zaczałem majtac tym kablem to silnik zaczał szalec i check engine sie zapalilo. Pozniej odlaczylem wtyczke czujnika i odpalilem auto , objawy podobne. Po sczytaniu bledow, mam tylko jeden blad nr. 19 czyli czujnik polezenia wału.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum