Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] HGF- Pomoc, Porady żeby nie zepsuć :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] HGF- Pomoc, Porady żeby nie zepsuć :)
Autor Wiadomość
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

  Wysłany: Pią Wrz 15, 2017 10:28   [MG ZR 160] HGF- Pomoc, Porady żeby nie zepsuć :)
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Witam Was serdecznie drodzy forumowicze.

Jako że dopadł mnie "nielubiany" HGF mam parę pytań jak i prośbę o pomoc.
1. rozrząd- Jakiej firmy najlepszy, oczywiście z pompą wody oraz czy koniecznie musi być do VVC? Szukając po allegro jak i w opisach sprzedawcy nie znalazłem że pasuje do 160 tylko 105 jak i 120.
2. Popychacze- Chcę bardzo zwrócić uwagę na ich stan, jeśli będą dość mocno wyrobione to chętnie je wymienię. znalazłem na stronie sklep.landroverowy popychacze o wysokości 24mm, na Ebay większość pokazała mi ze mają 26mm wysokośći i chyba 33mm szerokości. Także jeśli ktoś zna wymiary to był bym wdzięczny :)
3. Uszczelki- jakiej firmy, czy są jakieś <wzmocnione>
4. Na co zwrócić uwagę przy wyjmowaniu głowicy, co sprawdzić. <zawory, luz na prowadnicach zaworu, uszczelniacze, łożyska na mechanizmach VVC, coś jeszcze pewnie sie znajdzie.

Ogólnie rzecz biorąc Co i jak i Gdzie, co sprawdzić, czego nie ruszać itp.


Chcę zaznaczyć iż nie wiadomo czy to będzie HGF do póki nie sprawdzę jeszcze korka od zbiorniczka wyrównawczego :) ale są pogłoski iż być może mnie to trafiło :D < nie załamuje się, później bym miał to tak czy siak >

Zdaję sobie sprawę że tego typu posty były już wałkowane, lecz chciałbym mieć tutaj swoją encyklopedię co i jak z HGF. A jeżeli post zostanie usunięty zrozumiem z całego serca :D

Z góry Dziękuje za udzielaną mi tu pomoc oraz wskazówki :)
Pozdrawiam serdecznie
Addb1
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 15, 2017 10:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 16, 2017 17:36   

addb1 napisał/a:
1. rozrząd- Jakiej firmy najlepszy, oczywiście z pompą wody oraz czy koniecznie musi być do VVC? Szukając po allegro jak i w opisach sprzedawcy nie znalazłem że pasuje do 160 tylko 105 jak i 120.

Rozrząd kupilem od ręki, paski gates'a (długi i krótki), napinacz ruville, pompa wody jakas względna :) rozrząd jest taki sam jak w zwyklym 1,8, wystarczy dokupić drugi pasek.

addb1 napisał/a:
2. Popychacze- Chcę bardzo zwrócić uwagę na ich stan, jeśli będą dość mocno wyrobione to chętnie je wymienię. znalazłem na stronie sklep.landroverowy popychacze o wysokości 24mm, na Ebay większość pokazała mi ze mają 26mm wysokośći i chyba 33mm szerokości. Także jeśli ktoś zna wymiary to był bym wdzięczny

Rozbierz i wyczyść swoje :)

addb1 napisał/a:
3. Uszczelki- jakiej firmy, czy są jakieś <wzmocnione>

Kup stary typ wzmocniony, bodajże elringa.

addb1 napisał/a:
4. Na co zwrócić uwagę przy wyjmowaniu głowicy, co sprawdzić. <zawory, luz na prowadnicach zaworu, uszczelniacze, łożyska na mechanizmach VVC, coś jeszcze pewnie sie znajdzie.

Czy tuleje cylindrów nie opadły poniżej płaszczyzny bloku, głowica do sprawdzenia szczelności - jeśli będzie ok to planowanie, szlif gniazd/zaworów, docieranie zaworów, sprawdzenie prowadnic + nowe uszczelniacze. Innymi słowy kompleksowa robota głowicy. Jeśli działa Ci VVC (płynnie przyspiesza, odcinka 7250obr/min itp) to jest poprawnie ustawione. W takim przypadku nie odkręcałbym go od magistrali (2 górne śrubki na każdy młynek), tylko zdjął całość razem z wałkami ssącymi. Oszczędzisz sobie mase roboty i potencjalnego spierdzielenia VVC :)

Ważna sprawa to przed całą robotą ustawić rozrzad na znaki i wtedy demontować paski i głowicę. Po zdjęciu głowicy NIE WOLNO kręcić wałem, można sobie pokiełabisić panewki :)

Potrzebujesz jeszcze jeszcze uszczelniacze wałków, kolektorów (wydechowy i ssący), pokrywy zaworów.

Musowo wypłucz układ wodny (ludwik z wodą), pewnie i tak zostanie troche syfu. Olej zalej jakiś tani na start (10w40, bron Boze 5w czy 15w!!) i po ok 1000km zmien na docelowy olej :)

Ważna sprawa, śruby głowicy przed montażem namocz w oleju, całe i pod łbami. Dokręcaj zgodnie z momentami na instrukcji z uszczelki, a dokręcanie o kąt rób jednostajnie i płynnie, nie zrywaj na siłe.

Powodzenia :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Brak nowych postów [R 200 1.4 16v 99r.] żeby nie ukradli
marcze83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Wrz 08, 2010 17:10
ReVoR
Brak nowych postów [jak to zrobić żeby było dobrze?]
wymiana świec żarowych 220SDi
wezyr07 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Gru 23, 2009 20:15
magneto
Brak nowych postów [r 214 si 97r benz]zeby ruszyc musze dac duzo gazu?
czy kazdy rover tak ma??
sew87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 35 Pią Maj 21, 2010 09:39
sew87
Brak nowych postów [R 200] wymiana silnika porady
adriangno Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Gru 07, 2011 21:01
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink