Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001
Panowie,
Mój R ponownie płata mi figle. Otóż zaobserwowałem falowanie obrotów biegu jałowego, najwcześniej w przedziale 1000-1200. Czasem tak jak dziś obroty skakały w zakresie uwaga.. 800-4000 Do tego potrafią się zawiesić na np. 1500. Jak włączę klimę spadają na te swoje 800. Wyłączę wskakują spowrotem na 1200.
Czyściłam przepustnice (alu) i krokowca (moczyłem w benzynie), do tego adaptacja TPS, linka poluzowana ale nic to nie dało. Odpialem krokowca ale obroty dalej falują. Brak pomysłów juz..
Ostatnio zmieniony przez krzychuuu1992 Czw Lip 27, 2017 15:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 21, 2017 18:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
krzychuuu1992, ja silnik krokowy czyszczę ultradźwiękowo, samo maczanie mało daje, zdziwił byś się ile jeszcze syfu potrafi z tego wypłynąć.
Może jeszcze lewe powietrze się dostawać do kolektora, sprawdź szczelność wszystkich rurek (odmy), uszczelkę przepustnicy, czy śruby od kolektora są dokręcone (chociaż jak pamiętam są samo kontrujące się więc nie powinny się odkręcić).
To lewe powietrze to chyba najbardziej prawdopodobne. Teraz wolne obroty mam cały czas na poziomie 1200, czasem kolo 2000, w dodatku falują lekko. Auto samo jedzie. Dziś będę psikał plakiem i zobaczę czy obroty będą się zmieniać.
Użyłem plaka ale brak reakcji na rozpylanie gazu. Sprawdziłem TPS, znaczy oporność w skrajnych zakresach otwarcia przepustnicy. Jest w porządku. Po zatkaniu dziurki od krokowca silnik gaśnie, czyli przepustnica też raczej odpada. Moim głównym podejrzanym staje się krokowy, tylko przydałby się inny na podmianie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum