Wysłany: Nie Sie 06, 2017 23:57 r400 - pytania przed zakupem
Cześć. Jadę jutro oglądać R400 z 98 roku. Jest to dieselek 105KM, wersja z białym wnętrzem, fotele skórzane. Przebieg ponoć 266kkm.
Moje pytania ną następujące:
1. Czy będą znaczne uszkodzenia kierownicy oraz foteli przy tym przebiegu?
2. Na co zwrócić uwagę jeśli chodzi o mechanikę oraz prace silnika?
3. Słyszałem, że diesle są bardzo głośne, czy to prawda?
4. Jak jest z braniem oleju w tych silnikach?
5. Najczęstsze usterki?
Oraz generalnie czy warto się pakować w diesla czy też może lepiej szukać benzyny
6. Czy ten uszkodzenia są bardzo poważne czy jeśli dach wyklepali, wyrównali i zamalowali podkładem to wystarczy Dodam, że po ewentualnym zakupie chciałbym je lekko doprowadzić do stanu wizualnego i pojeździć ok 3 lat.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 06, 2017 23:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z otwarciem dachu podobnie miała moja siostra w swoim R45.
Z naprawą tego to już zależy od fachowców, którzy to robili.
U mnie po wstawieniu szyby ciekło, jednak szybka poprawka i jest git.
Skopiuje to co napisałem kiedyś bo nie chce mi się drugi raz tego samego klepać :
"zależy czy celujesz w diesla czy benz.
Miałem jedno i drugie i zdecydowanie Diesel sprawiał mniej kłopotów choć to może być też kwestia egzemplarza.
Co warto sprawdzić :
- działanie mechanizmu szyby kierowcy.
- układ sprzęgła, czy pedał ciężko chodzi, wysprzęglik nie cieknie. Łapa sprzęgła lubi się zacierać ciągnąc za sobą resztę współpracujących podzespołów.
- działanie dmuchawy - czy wszystkie biegi działają.
- drążek zmiany biegów bardzo możliwe, że będzie rozklekotany i latał na wszystkie strony - standard oczywiście do zrobienia : )
- Czy fotel kierowcy jest sztywny. Szyny przytwierdzone są do cienkiej blachy która lubi pękać i potem trzeba spawać.
- Czy zaświecają się kontrolki srs/abs/check engine po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon ( handlarze jak coś świeci lubią wykręcać żarówki bądź zaklejać taśmą) Prawidłowo oczywiście mają się na chwile zapalić i zgasnąć.
- Tapicerka również stały problem, najprawdopodobniej materiał z boczków drzwi i podsufitka będą się odklejały jeśli wcześniej nie były podklejane.
Jeśli chodzi o silnik Diesla, poza osprzętem bardzo trwały.
- sprawdzić półoski przy skrzyni biegów czy są suche - mogą być do wymiany simmeringi, lecz równie dobrze łożyska w skrzyni ( tak miałem w dwóch egzemplarzach, koszt łożysk znikomy jednak roboty dużo przy wymianie )
- pompa wtryskowa.. co tu nie mówić, lubi się psuć, głownie nastawnik, koniecznie zobacz jak zapala na zimnym silniku i jak zachowuje się w wyższych partiach obrotów.
- Wsteczny potrafi nie wejść lub wyskoczyć - standard.
Co do głośności.. no pracuje jak stary diesel, coś jak 90km 1.9 TDI.
Cudów nie ma.
Oleju nie powinień brać, chyba, że już zużyty motor, bądź turbina na wykończeniu, będziesz widział po kolorze spalin z wydechu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum