Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Swiecace przewody zaplonowe -tez tak macie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Swiecace przewody zaplonowe -tez tak macie?
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 09:33   [R416] Swiecace przewody zaplonowe -tez tak macie?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam
Trochę mi trzęsie silnikiem na jałowym i czuć to podczas jazdy - chyba muszę popychacze rozebrać, ale przy okazji sprawdzania zaobserwowałem dziwne zjawisko. Gdy auto jest w całkowitej ciemni (garaż, noc, wszystkie światła zgaszone) to przyglądając sie przewodom WN z bardzo bliska -30-50cm widać w nich biegnąca iskrę. Nie chodzi o to ze iskra przeskakuje z przewodu na pokrywę tylko widać biegnąca wzdłuż przewodu. Kable i świece NGK, maja ok 10 tys km. Podmieniałem wczoraj pojedynczy kabel na lusasa i ngk jakiś stare które znalazłem w garażu i było to samo. Z ciekawość pytam czy u was tez tak jest i czy to jest normalne zjawisko?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 30, 2012 09:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 10:27   

tak nie powinno być
Kable maja prebicia, dlatego Ci trzęcie silnikiem. najlepiej wymień kable,świece, kopółke i pelec
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 20:16   

tylko tak jak pisałem kable świece kopułka i palec jest prawie nowe i podmieniałem inne kable i było to samo - i co najważniejsze to nie jest przebicie iskry na pokrywę zaworów, nie mam dyskoteki pod maska - iskrę na kablu widać tylko z bardzo bliska i wzdłuż kabla - tak jak by był w przezroczystej izolacji
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
NiceMan 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 178
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Mar 31, 2012 13:33   

Jak jesteś pewny, że to nie przewody to sprawdź krokowy.
Przeczyść go dokładnie i zobacz czy nie będzie ciut lepiej.



Pozdrawiam
_________________
Niecierpliwy. To moja Wada ^^
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Mar 31, 2012 22:10   

[ Dodano: Sob Mar 31, 2012 23:10 ]
dawidd napisał/a:
tylko tak jak pisałem kable świece kopułka i palec jest prawie nowe

Prawie robi wielką różnicę - nie powinno być widać żadnych iskier ani biegnących po kablach ani skaczących między nimi czy resztą silnika.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 07:22   

Tylko tak jak pisałem wyżej zrobiłem podmianę 2 innych kabli - lucas i ngk które zostały mi po wymianie i oba zachowywały sie tak samo jak moje obecne
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 11:04   

slax napisał/a:
tak nie powinno być
Kable maja prebicia, dlatego Ci trzęcie silnikiem. najlepiej wymień kable,świece, kopółke i pelec


hi

nic nie trzeba podmieniac
kup sobie takie cos lub odpowiednikLINK i raz na jakis czas spsikaj kable, cewke itp i zobaczysz roznice Ja to stosuje od kilku lat i w moim r 400 z lpg sa kable SENTECH i zadne iskry nie skacza
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 21:11   

ciekawa sprawa ten sprey, ciekawe na jakiej zasadzie to dziala

[ Dodano: Pon Kwi 02, 2012 14:59 ]
poprawiłem dziś masę na silniku zmieniając końcówkę na nowa - chyba jest trochę lepiej - zrobię trasę to będę wiedział na pewno

[ Dodano: Pon Kwi 02, 2012 22:11 ]
po poprawieniu masy silnika rzeczywiście mniej nim trzęsie, właściwie to teraz jest b dobrze, chociaż pamiętam ze ten silnik u mnie chodzi tak ze gdyby nie dźwięk to nie było widać czy jest włączony czy zgaszony i do takiego stanu chce wrócić
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wikinger 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Ostrów Mazowiecka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 22:15   

Z kupowaniem czegokolwiek jest zawsze ryzyko, bo skąd wiadomo gdzie i ile to leżało zanim zostało nam sprzedane? Ja kupiłem nowe przewody NGK bo też mi trzęsło. Przy pierwszej obserwacji silnika w całkowitej ciemni okazało się, że nie ma przewodu który by nie iskrzył. A niby nowe. No i oczywiście żal dupe ściska że kupiłem to w sklepie internetowym, bo teraz nie chce mi się tego reklamować, odsyłać. Gra nie warta świeczki. Zmieniłem na stare z tylko jednym przebiciem i tak jeżdżę. W poprzednim aucie miałem najtańsze kable i jeździłem na nich 4 lata, teraz jeździ nim moja mama i ostatnio jeden tylko trzeba było wymienić bo się rozleciała fajka przy czyszczeniu świec. Aż sprawdziłem co to za kable - Janmor. Wylukałem że ta firma robi tez do roverka i kable i cewki. I mają sklep internetowy, więc przy okazji posiadania zbędnej gotówki zamówię bezpośrednio u producenta.
A ten spray ciekawa rzecz, warko mieć pod ręką. Poszukam :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10925
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 22:23   

jeśli chodzi o spray do styków, to w każdym sklepie elektronicznym jest coś podobnego o połowę taniej ;)
działa to w ten sposób, że rozpuszcza tlenki i siarczki miedzi i pewnie jeszcze jakieś inne związki
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Slawek12345 



Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 1



Wysłany: Pon Wrz 18, 2017 09:05   

witam. mam roverka 416 z lpg wczoraj na deszczu nie chcial odpalic i w trasie przerywal od czasu do czasu. normalnie odpalal bez zarzutu. czy to wina kabli lub swiec?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10925
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Wrz 18, 2017 10:17   

pewnie tak, i dodatkowo tego, że cewka jest nisko przykręcona i chlapie na nią woda z kałuż.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] ęotrzebuje kupić przewody zaplonowe
chrupol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sie 03, 2008 19:09
Marrkus
Brak nowych postów [civic 2.0 itd] jakie macie sposoby na przewody paliwowe?
piter-t Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Kwi 13, 2013 13:43
piter-t
Brak nowych postów [R416 1,6Si]jaki macie zasieg pilota LUCAS?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Cze 23, 2010 17:52
leszczu
Brak nowych postów [R416] Przewody wn
tomi78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Cze 04, 2008 11:09
tomi78
Brak nowych postów [R416] Co to za przewody???
baksik28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Kwi 27, 2011 13:49
baksik28



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink