Wysłany: Pon Paź 09, 2017 19:59 [freelander] kilka pytań (mój pierwszy land rover)
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2006
witam wszystkich posiadaczy land roverów jestem od tygodnia posiadaczem tego pojazdu
mianowicie felka z rocznika 2006 silnik td4 przebieg 215tk skrzynia manual 5d wersja europejska sprowadzony z włoch
Chciałbym wam zadać kilka pytań co i jak
1. jaki olej do silnika..i ile go wlać.... teraz jest 10w40 jakiej firmy nie wiem (słyszałem ze td4 nie lubi castrolu)
2. jak sprawdzić czy napęd 4x4 jest sprawny
3. jak sprawdzić w jakim stanie jest sprzęgło wiskotyczne
4. przestawienie climatronika na stopnie Celsjusza bo jest w fahrenheit (panel climatronika jest taki sam jak w rover 45 po lifcie)
5. czy przyciski na konsoli środkowej (awaryjne wycieraczka tyłu halogeny) są podświetlane
6. czy przyciski w drzwiach od szyb są podświetlane
7. czy można założyć do felka składane lusterka bez grzebania w komputerze i instalacji (lusterka do dokupienia z opcją zkładania i przełącznikiem)
8. jak sprawdzić stan turbo auto trochę kopci na biało ale mocy mu nie brakuje (na razie) w przewodzie lecącym do egr widoczne ślady oleju, przepływka też zafajdana olejem, stan oleju ok, płyn chłodniczy w normie nie ubywa, pod korkiem i na bagnecie brak masła, układ chłodzenia sprawdzony odczynnikiem przed ewentualnym pęknięciem głowicy lub uszczelki (odczynik nie zmienił koloru na zielony)
9. czy wskazówka temperatury po rozgrzaniu silnika powinna być na połowie zegara czy przed ( u mnie jest przed połowa podejrzewam padnięty termostat )
jak macie jakieś jeszcze wskazówki to proszę pisać każda rada się przyda Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 09, 2017 19:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Generalnie uciekaj od Castrola, zalej Valvoline Maxlife
2. 3. na jakimś szutrze rusz z strzałem ze sprzęgła, jak zmieli przednimi i włączy się trakcja to visko masz raczej sprawne. Możesz też spróbować wjechać na stacji diagnostycznej na rolki ale takie tylko na jedną oś i jak tył ci nie wypchnie przednich kół z rolek to visko sprawne. Jak jest padnięte to tył jest dość mocno napędzany i pcha w zakrętach oraz piszczy w skręcie np. na rondach. Innych sposobów na sprawdzenie jest masa. Jak działa visko i nie słychać wycia strzelania i innych odgłosów z napędu to raczej działa jak powinien, możesz na trawie czy innym błocie spróbować pod jakąś górkę i zobaczyć czy tył się kręci.
5. są podświetlane
7. chyba trzeba wiązkę dołożyć
9. minimalnie przed połowa powinna być tak na grubość wskazówki lub dwie grubości.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jeżeli chodzi o składane lusterka to w roczniku 2006 należy:
-Dokupić przekaźnik sterujący
- Wymienić wiązki w drzwiach
- Dokupić przełącznik od wersji ze składanymi lusterkami.
Te roczniki fabrycznie mają już przygotowaną wiązkę główna pod tą funkcję.
Jest też fabrycznie zainstalowana podstawka pod przekaźnik sterujący.
Generalnie godzinka roboty.
No i oczywiście trzeba zakupić nowe lusterka z taką funkcją.
Sam dokładałem sobie w swoim czarnym Frelku 2003r którego już nie mam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum