Wysłany: Czw Lis 02, 2017 15:13 [R75] Zgasł na trasie podczas jazdy i już nie odpalił
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam wszystkich serdecznie. Wczoraj podczas powrotu do domu samochód przy dużej prędkości zgasł i już nie odpalił. Nawet się nie dławił po prostu stracił moc i po wrzuceniu na luz zgasł. Rozrusznik dobrze kręci ale autko nie odpala. Po otwarciu maski zauważyłem sporą ilość ropy między wtryskami. Sprawdziłem też filtr paliwa i ciśnienie z niego wychodzące. Jest ok. Sprawdziłem czy jest olej i czy nie ma piany pod korkiem (olej jest tyle że tak jakby go ubyło, piany brak) Pod autem też nic nie wylało. Temperatura w normie. Dzisiaj podłączyłem autko do kompa, zrobiłem skan i oto co mi pokazało:
Paliwo po przekręceniu kluczyka sikało z węża z filta obok webasto. Rozlało się na pokrywie przy wtryskach. Dość sporo. Ale skąd to mogło wyciec nie mam pojęcia. Możliwe, że to listwa? I jeszcze jedno. Jakim cudem mi tak abs pada? Ostatnio prędkościomierz siadł ale czasem się załączy na sekundę/2. Wymieniałem czujnijk z tylu prawy i nic nie pomogło
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Czw Lis 02, 2017 17:29
Nie wiem, czy da się uruchomić live data w Toafie przy niepracującym silniku, ale gdyby można sprawdzić ciśnienie paliwa, to może by coś wyjaśniło.
Co do ABS, to może być syf na paskach magnetycznych łożyska. Ja tak miałem. W jednym łożysku pomogło wyczyszczenie, w drugim niestety osadzona rdza zniszczyła paski magnetyczne. Błędy ABS może też powodować zbyt słabe, lub zbyt mocne dokręcenie piasty. O czujniku już sam wspominałeś.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Nie wiem, czy da się uruchomić live data w Toafie przy niepracującym silniku
Da sie, wystarczy zapłon.
I tak trzeba zrobic, jakie jest cisnienie paliwa na zapłonie i podczas proby odpalania, jeżeli za duzo spadnie to nie odpali.
Physixc napisał/a:
Jakim cudem mi tak abs pada?
Co znaczy pada ? Raz działą raz nie ? i to nagle tyle czujników ? Sprawdz wtyczke od pompy ABS, oraz obejrzyj wiązke, moze gdzies brakuje masy, albo robi jakeis zwarcie.
Nie jestem w stanie tego stwierdzić bo było tyle ropy w tych szczelinach, że aż mi się po osłonie przelewała. Dziś postaram się oczyścić te miejsca, sprawdzić te przelewy, podpiąć pod live data i może coś zobaczę. Dam znać
Ma gdzieś ktoś schemat całego układu zasilania paliwem? Głównie zależy mi na elementach pod maską.
Sprawdź węże doprawdzające paliwo do pompki progowej. Następnie od pompki do filtra (czy nie ma wycieku). Kiedyś widziałem, jak spod gniazda elektrycznego pompy progowej sikało ropą. Zwróć uwagę czy za osłoną akumulatora nie puścił wężyk doprowadzający paliwo (ten z zaworkiem zwrotnym). W wersji ze skrzynia manualną lubił przecierać się o rurkę wysprzęglika.
Na końcu sprawdź węże przelewowe w oplocie zarówno ten powrotny do trójnika oraz ten pomiędzy wtryskiwaczami. Myślę, że zdechł dosył ropy do CR'a. Ale musisz znaleźć wyciek najpierw.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Gdzie w live data coś wybrać zeby się cokolwiek dowiedzieć? Zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka słychać jakieś cykanie chyba od strony pasażera. Co to może być? Gdzie znajduję się pompa progowa?
Pompa progowa, bierze mi się stąd, że w BMW jest ona zamocowana pod autem przy progu
U nas to pompa grodziowa Czyli tak jak napisał kolega wyżej, przy akumulatorze.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam. Wczoraj zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz. Silnik nie zawsze chciał obrócić, a jak już obrócił to zdarzało się, że zaświecały się reflektory z przodu... Jkaieś pomysły?
Witam zaświecenie przednich reflektorów świadczyć może o małej wydajności akumulatora( częściowo rozładowany) piszesz trudny rozruch.Co do reszty to j/w.przedmówcy piszą.
Pozdrawiam.
Po przekręceniu kluczyka paliwo leci z węży wychodzących z pompy. Dzisiaj wyjąłem kolektor i zauważyłeł ze nawet gdroty świec po zdjęciu wtyczek mam mokre. Może to ma jakiś wpływ?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Lis 05, 2017 15:21
Więc jak wiesz skąd leci to zlikwidować wyciek i się cieszyć sprawnym autem, mokre świece czy wtyczki od nich nie wpływają na odpalanie i pracę silnika
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum