Typ: CDT Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1999
Szukam prawego xenona do swojego autka, po nieciekawym incydencie. Na allegro znalazlem http://allegro.pl/rover-7...5059314952.html gdzie jest napisane o nalocie na kloszu. Co o tym uwazacie? Da sie cos z takim nalotem zrobic?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 19, 2016 10:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Natomiast w tej jest ulamany uchwyt... Longer rzucisz okiem? Czy brak tego uchwytu bardzo utrudni montaz i skroci zywotnosc? bo xenon musi byc sztywny a tutaj jednego brak, drugi klejony..
Pierwsza lampa jest pewnie z anglika, a "zmatowienie", a raczej przypalony podczas polerki, źle oczyszczony został klosz przed polerką i taki efekt jak na zdjęciu. Teraz trzeba papier wodny i maszyna do polerowana aby tego się pozbyć.
2 lampa pewnie by była bez uchwytu, ale 1 z uchwytów już jest naprawiony więc czy będzie trzymał, no i w tej cenie powinny być kompletne, a tu same lampy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
W Europie lampy świecą 'kierunkowo' (asymetrycznie) 'w stronę pobocza'. Tak więc jak Polska lampa (i jakakolwiek z ruchem prawostronnym) świeci |_|/ to lampa angielska świeci 'odwrotnie' \|_| - czyli zamiast oświetlać pobocza - oświetla gałki oczne kierowców z przeciwka.
Są firmy, które zajmują się przeróbką przesłony (można to też zrobić samemu - ktoś kiedyś na forum wrzucał co i jak) trzeba tylko na stacji kontroli pojazdów sprawdzić czy lampa faktycznie świeci jak powinna.
W Europie lampy świecą 'kierunkowo' (asymetrycznie) 'w stronę pobocza'. Tak więc jak Polska lampa (i jakakolwiek z ruchem prawostronnym) świeci |_|/ to lampa angielska świeci 'odwrotnie' \|_| - czyli zamiast oświetlać pobocza - oświetla gałki oczne kierowców z przeciwka.
Są firmy, które zajmują się przeróbką przesłony (można to też zrobić samemu - ktoś kiedyś na forum wrzucał co i jak) trzeba tylko na stacji kontroli pojazdów sprawdzić czy lampa faktycznie świeci jak powinna.
Dziękuję Ci za informację.
Rozumiem, że jak sprzedawca się nie orientuje to nie sprawdzę tego do momentu zakupu i montażu?
a nie prościej spojrzeć na białą nalepkę z tyłu lampy gdzie napisane jest jakie żarówki i między innymi dużymi drukowanymi EUROPE dla kontynentalnych lub UK dla angielskich
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
"może ja coś powiem, czy któryś z was czytał instrukcje samochodu ? czasami warto zacząć od takich durnych rzeczy chociaż wiem że ludzie myślą że nie muszą zreszto nie tylko tyczy się to samochodu, wracając do tematu : światła typu xenon w Rover 75 i MG ZT są zbudowane tak aby można było je używać w ruchu lewostronnym i prawostronnym po uprzednim przestawieniu w zależności w jakim ruchu się poruszamy i nie wymagają one przeróbek jak mówiłem producent to opisał w instrukcji, co do koloru świateł to z tego co mi wiadomo szary Rover a czarne MG"
"No już zostało na forum zweryfikowane, przestawienie tylko przy lampie z soczewką i nie tyle przestawienie co spłaszczenie strumienia. Można w soczewkowych przełożyć przesłonę na na odwrót i wtedy jest OK ale tylko w soczewkach. W zwykłych lampach nic nie zrobisz tylko wymiana. Zakleja się na lampie naklejką angielskie, jak chcesz jechać na kontynent ale sam zrobisz sobie taką naklejkę. Poszukaj w instrukcji obsługi tam jest narysowane jak to zrobić, przy czym nie sądzę żeby na to dali ci przegląd."
Jeden ze sprzedających Xenon też sądzi, że w środku z tyłu pod obudową jest taka blaszka którą po prostu przestawia sie manualnie.
Czy to prawda? Wystarczy przestawienie tego w ten sposób i mamy Europe?
Czy jednak lepiej dołożyć te 300 PLN i kupić bezpośrednio oryginalny kompletny xenon (europa)
Ta blaszka zmienia tylko strumień światła z asymetrycznego na symetryczny. Czyli zamiast świecić po angielsku \_| lub europejsku |_/ świeci na wprost nie oświetlając pobocza |_|
Lampę soczewkową/xenon można 'przestawić' - na forum jest opis jak to zrobić albo można to dać do zakładu gdzie takie coś robią - ja za 2 lampy płaciłem 300 zł.
Lampę soczewkową/xenon można 'przestawić' - na forum jest opis jak to zrobić albo można to dać do zakładu gdzie takie coś robią - ja za 2 lampy płaciłem 300 zł.
Rozumiem, że wtedy ona świeci tak samo jak lampa dla EUROPE?
Beny, nie wymyślaj, blaszka mozna spłaszczyć strumień światła, ale nie przestawi go z uk na Eu. Nawet po rozebraniu lampy nie odwróci przesłony bo jest profilowana.
Żeby uk, świeciło na eu musi zmienić soczewkę lub mechanicznie przerobić przesłonę dokonując wcięcia. Wtedy lampa bedzie świeci albo na uk albo na Eu, nie uzyska juz płaskiego strumienia swiatla
Beny, nie wymyślaj, blaszka mozna spłaszczyć strumień światła, ale nie przestawi go z uk na Eu. Nawet po rozebraniu lampy nie odwróci przesłony bo jest profilowana.
Żeby uk, świeciło na eu musi zmienić soczewkę lub mechanicznie przerobić przesłonę dokonując wcięcia. Wtedy lampa bedzie świeci albo na uk albo na Eu, nie uzyska juz płaskiego strumienia swiatla
prebenny napisał/a:
Ta blaszka zmienia tylko strumień światła z asymetrycznego na symetryczny. Czyli zamiast świecić po angielsku \_| lub europejsku |_/ świeci na wprost nie oświetlając pobocza |_|
prebenny napisał/a:
Lampę soczewkową/xenon można 'przestawić' - na forum jest opis jak to zrobić albo można to dać do zakładu gdzie takie coś robią - ja za 2 lampy płaciłem 300 zł.
Ja śmigam na xenonach z UK właśnie z przestawioną dźwignią i swięcą w ten sposób |_|. Ogólnie podczas jazdy nie przeszkadza mi to w ogóle, inni użytkownicy dróg też nie dają mi znać, że coś jest źle, ale już na badaniu technicznym nie podpił mi przeglądu przez to. Mówił że to USA wersja, że nie ma tego odcięcia. Pojechałem na następną stację i już problemu nie robili
Powodzenia z jazda po zmroku w ciemnym lesie... Na światłach na równo ręce opadowywują, tym bardziej ze przerobienie przeslony to godzina roboty moze 90 minut
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum