Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam serdecznie administrację jak i klubowiczów oraz użytkowników forum.
Nie ukrywam, że to mój pierwszy post a w nim problem dla którego się zarejestrowałem na portalu ROVERki.
Od 3-ech lat jestem właścicielem freelandera z 1999r z silnikiem benzynowym 1,8 120kM z LPG nie będę wymieniał problemów z jakimi się zmagałem przez te 3 lata, bo pewno braknie znaków, była ich masa... więc do sedna od początku zdarzenia:
Przez ostatnie 2 tyg. auto paliło jakby na 3 garki i dopiero po przejechaniu 100-200m łapało na 4, przypuszczam, że to wina kabla zapłonowego ze względu na deszczową pogodę nie mniej jednak w ostatnich 2-ch dniach "życia" auto nie mogło odpalić trzeba było kręcić powyżej 5min z przerwami by odpaliło, po odpaleniu przy wciśnięciu max pedału gazu bardzo wolno wchodziło na obroty i dopiero przy ponad 2,5k obrotów pracowało jakby normalnie ale z brakiem mocy podczas jazdy. Nadmienię, iż tak samo odpalało i pracowało na benzynie jak i na gazie, żeby wykluczyć sprawę pompy paliwa. Po 2-ch takich wyjazdach do pracy auto w ogóle nie odpaliło. Iskra była raczej dobra. Założyłem nowe świece (bosch-a platynowo-irydowe) i przewody (sentech-a z rdzeniem ferrytowym 8593) kupione do zmiany przed zimą. Wymieniłem kopułkę na używkę w lepszym stanie, paluch oczyściłem z nalotu, ale te zabiegi nic nie wniosły w stan pacjenta...
Proszę o pomoc w wskrzeszeniu ferdka i sugestie co do objawów które przedstawiłem z sposobem sprawdzenia i naprawy.
Pozdrawiam i oczekuję wsparcia w sprawie.
Ostatnio zmieniony przez ferdeksuv Sro Wrz 27, 2017 19:25, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 26, 2017 20:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Napisałem wcześniej cyt: "Nadmienię, iż tak samo odpalało i pracowało na benzynie jak i na gazie, żeby wykluczyć sprawę pompy paliwa". Około pół roku temu autu faktycznie brakowało mieszanki na benzynie przy powyżej 4k obr. ze względu na ciśnienie ciut powyżej 2bary. Została osobiście rozebrana pompa paliwa na czynniki pierwsze, wyczyszczona dokładnie plastikowa siatka filtra wstępnego i wymieniony na nowy filtr metalowy wraz z załączonymi oringami i łączką. Usterka usunięta. Dodam, że nie mam sekwencji i przełącza na gaz przy 3k obrotów a manualnie z gazu na benzynę zmieniam rzadko głównie gdy brakło lpg.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum