Wysłany: Czw Sie 06, 2009 14:32 [Rover 25 1.4] 84KM do 103KM bez zmiany przepustnicy!!!!
Witam! Jakiś czas temu dopytywałem się na forum jak "oddławić" wersję 84KM, wówczas wszyscy mówili, że wystarczy wymiana przepustnicy na tą z wersji 103KM, co się otwiera do 90st. Otóż mi się udało osiągnąć efekt bez wymiany przepustnicy! Dopatrzyłem się, że to co blokuje moją przepustnice przed pełnym otwarciem, to plastikowy (czarny) element, od zewnątrz, do którego przymocowana jest linka gazu, a dokładnie taki wypust z tego elementu (wystający prostopadle względem płaszczyzny obrotu plastiku - jak otwieramy ręcznie przepustnicę). Zbytnio się z tym nie cackałem, wziąłem brzeszczot i uciąłem , w miarę możliwości czystym cięciem, żeby jakby co dało się przykleić z powrotem. Efekt: przepustnica otwiera się w pełni, a Roverek jest bardziej żwawy Jednak nie wydawało mi się żeby przybyło mu aż 19KM, więc po dłuższym czasie niepewności postanowiłem się upewnić. Na hamowni się pozytywnie zaskoczyłem! 3 pomiary: 111KM, 109KM, 110KM. Moment 124Nm. Do tego koleś co go hamował stwierdził, że są niedogodne warunki (27st.C, wilgotność powietrza 50%) i mógłby mieć jakieś 2KM więcej. Słyszałem, że bywały problemy z linką od gazu, że ta z 84KM jest za krótka i trzeba wymienić na tą z 103KM, jednak u mnie nie było takiego problemu.
Teraz Roverek robi setkę w 9 sekund
Podejrzewam, że te 84KM to na hamowni wyszłoby co najmniej 90. Mój R25 ma wszystko seryjne, poza stożkiem na 20cm-owej rurze o śr. 70mm.
Załączam wykres z hamowni, niestety koleś chyba nie do końca kojarzył i napisał "rover 214i 84KM odblokowany", no ale cóż.
Dla zainteresowanych mogę dodać jakieś zdjęcia mojej "przerobionej przepustnicy".
SERDECZNIE POZDRAWIAM WSZYSTKICH!!!
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 06, 2009 14:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Hmmm...ja nie znam się na temacie ale czy w ten sposób można "odblokować" przepustnicę w silniku 8v i 75km??
Rozglądam się za kolejnym Roverkiem i jak tak jest w każdej wersji to chyba wszystkich by to ucieszyło.
Kuba, jeżeli to prawda to jest pierwszy na tym forum który dowiedział się czym różnią sie silniki 84 KM a 101KM
chyba nawet na angielskim forum do tego nie doszli
Wydryszek, no niestety, ale u Ciebie nie ma tak łatwo. zdławiona przepustnica występowała tylko w Roverku 25 1.4 16v. Ten silnik w 25 zastępuje 1.4 8v (ten Twój) z 200-ki. Ogólnie chodzi o to że zdławiona przepustnica przy pełnym wciśnięciu gazu nie otwiera się do końca, co daje efekt taki, jakby nie dusić gazu na maksa, tylko z pewną "rezerwą". Po "zabiegu" nawet poczułem że pedał gazu wdusza się ciut głębiej.
Ciufcia, prawda, prawda jutro jak będę miał chwilkę, to wrzucę jakieś fotki przepustnicy. Mam nadzieje, że moja nie jest jakaś "unikatowa" i że da się tak odblokować każdego Roverka 25 84KM. Jak ludzie piszą, że sama wymiana przepustnicy to bardzo prosta operacja, to o tym zabiegu nie wiem co powiedzieć
[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 00:06 ]
...jednak wiem, że przepustnice z 84KM i 103KM z zewnątrz wyglądają trochę inaczej. Gdzieś na forum ktoś zamieszczał takie zdjęcie porównawcze. Różnią się kształtem właśnie tego plastikowego elementu.
...wrzucam kilka fotek dotyczących przeróbki. Na nich wszystko jest opisane.
[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:22 ]
wupust
[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:31 ]
coś mam problem żeby te zdjęcia były w odpowiedniej kolejności, ale myślę że i tak każdy skuma
[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:35 ]
więc coś mi się kolejność popier.... Jest 6 zdjęć, należy oglądać w kolejności 6, 5, 1, 2, 3, 4.
[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:41 ]
Czekam na jakieś odpowiedzi, bo jestem ciekaw, czy faktycznie można tak odmulić każdego Roverka 25 84KM. Może wystąpić problem z zbyt krótką linką gazu (wspominałem).
Tym którzy się zdecydują na "cięcie", polecam wpierw upewnić się czy rzeczywiście przy otwieraniu przepustnicy to właśnie ten element blokuje dalsze otwarcie (np. u mnie właśnie tak było).
Pozdrawiam!!!!
[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:49 ] cortex, jak chodzi o spalanie to nie ma jakiejś wyraźnej różnicy. Miasto bardzo różnie, zależy od mojego nastroju: 8l/100km, 10l/100km, 12l/100km. Auto potrafi spalić w mieście nawet 7l, ale mi się to raczej nie zdarza
firefighter, więc tak jak pisałem, nie wydawało mi się żeby przybyło aż tyle mocy, ile wynika z danych fabr. Aż tak nie dowierzałem, że w końcu musiałem pojechać na hamownie. Jednak jak wcześniej próbowałem sprint do setki, to wychodziło zawsze powyżej 10 sekund a teraz po odblokowaniu jakieś 9, jak widać na filmiku, więc jakaś różnica jest. Różnicę czuć rzecz jasna jedynie przy wciśniętym pedale gazu w podłogę, wyraźnie coś odczuwam dopiero powyżej 5000 obr. Muszę przyznać że na początku nie wiedziałem, że mam tą słabszą wersję i byłem przekonany, że to 103KM a jak zobaczyłem że przepustnica się otwiera do połowy to się nieźle zdziwiłem. Poprzednio miałem Corsę B 1.4 90KM i porównując to Roverek wydawał mi się nawet odrobinę dynamiczniejszy, pomimo tych dłuuugich przełożeń. No ale teraz po odblokowaniu wiem że Corsa zostałaby daleko w tyle Ostatnio czytałem Twój post:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43950
Ja nie narzekałem na brak mocy (przynajmniej aż tak ) no a na pewno nie musiałem ratować się redukcją na 2 bieg żeby wogóle podjechać pod wzniesienie. Moja propozycja: zabieg z przepustnicą nie zaszkodzi, jedynie troszkę spalanie wzrośnie, ale to od nogi zależy, no a jak wciąż będzie miał muła, to wtedy można myśleć dalej. Dobrze byłoby sprawdzić wkład filtra powietrza, oraz filtr paliwa (może wymienić?).
Wysłany: Wto Maj 06, 2014 22:51 Ta sama wersja Roverka, tylko ze z gazem
Witam, chcialem obciac u siebie ta plastikowa wypustke na przepustnicy, ale mam zalozoby gaz sekwencyjny i nie wiem czy przy pelnym otwarciu przepustnicy nic sie nie stanie zlego z autem. Pewnie na benzynie bedzie ok, ale czy na gazie da rade?
Prosze o opinie co o tym sadzicie.
Ps. u mnie przepustnica otwiera się o polowe mniej niz Ty Kuba pokazales na zdjeciu "przed".
Wysłany: Sro Maj 07, 2014 06:22 Re: Ta sama wersja Roverka, tylko ze z gazem
bialytm napisał/a:
Witam, chcialem obciac u siebie ta plastikowa wypustke na przepustnicy, ale mam zalozoby gaz sekwencyjny i nie wiem czy przy pelnym otwarciu przepustnicy nic sie nie stanie zlego z autem. Pewnie na benzynie bedzie ok, ale czy na gazie da rade?
Prosze o opinie co o tym sadzicie.
Ps. u mnie przepustnica otwiera się o polowe mniej niz Ty Kuba pokazales na zdjeciu "przed".
PZDR
Możesz obciać ale tracisz gwarancje na gaz bo gazownik musi zresetowac ci całego kompa i wgrac nowy program bo zwiekszasz moc.Jezeli bys zostałi tak jak jest to przy 3-4 tysiącach obrotów będzie ci zamulac auto...
Nie straci gwarancji o ile jest jeszcze gwarancja.
Jak będą problemy przy wyższych obrotach to pojedzie do gazownika i powie że coś się dzieje. O ile gazownik się pokapuje że coś jest zmienione to zapłaci za zebranie nowej mapki i tyle. Zwykle około 50 zł.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Wystarczy że podłączy gaz do komputera jeden wcisnie pedal gazu do 3 tyś i wszystko wiadomo nic sie nie ukryje...może zwiekszyc mieszanke ale wtedy może lepiej niech jeździ na benzynie bo gazu będzie żarl jak smok...przechodziłem to samo tylko podłączył do kompa zaśmiał się i powiedział co mały tuning
W tygodniu spróbuję zrobić to u siebie w aucie wtedy podzielę się wrażeniami
[ Dodano: Pią Wrz 05, 2014 20:59 ]
Zrobiłem w końcu ten zabieg u siebie w samochodzie i to naprawdę działa !
Przepustnica przed usunięciem plastikowej "blokady" otwierała się podobnie jak kolegi z forum po jej usunięciu otwiera się już normalnie. Pedał gazu wpada bardziej w podłogę a autko jest dużo żwawsze szczególnie powyżej 5000 obrotów. Mocy na hamowni nie sprawdzałem ale poprawa w osiągach jest na pewno odczuwalna a cały "zabieg" można spokojnie zrobić w 10 minut więc myślę że warto
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum