Wysłany: Sro Lut 21, 2018 17:24 [R75] AUTO NIE ODPALA slyszane powietrze pod zbiorniczkie WS
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
PROSZE O POMOC.PRZECZYTALEM POSTY ROZNE I TEMATY NIE SA POKONCZONE OPISZE SWOJA SYTUACJE.
Wracalem z pracy do domu i 100m przed domem silnik zgasl nie moglem juz go odpalic.
Podlaczylem auto pod toaf bo taki tylko mam i wykazal:
1260 kontrola cisnienia paliwa wstepnego
3505 swiece zarowa przekaznik swiec zaroeych
0400 zawor recyrkulacji spalin lub silownik
1195 zawor wysokiego cisnienia
jakos po paru h jak sie wyspalem po nocce.auto czasem zagadalo ale nie rowno pracowalo albo jak pracowalo to po dodaniu gazu gaslo
pomyslalem moze egr jest brudny odlaczylem rure do niego faktycznie duzo bylo sadzy wyczyscilem go tez oproznilem filtr paliwa.sprawdzilem pompe paliwa daje paliwo po odlaczeniu od filtra paliwa po przekreceniu kluczyka dziala ze 20s sposcilem tak ze 3l paliwa za filtrem tez paliwo leci.NA live date w toaf pokazuje 3.6bara
zawor w egr byl zamkniety po czyszczeniu dlugo niechcial odpalic jak zagadal chwile sie dusil ale pozniej wszystko ustalo ladnie chodzil jeszcze niechcial odpalic za 1 razem ale za ktoryms razem juz wszystko mu gralo.juz myslalem ze wszystko oki nastepnego dnia chcem jechac do sklepu a tu nic rozrusznik kreci nie ma bledow na wyswietlacza a auto nie odpala.i do dnia dzisiejszego czyli juz jakies 5 dnia auto nie zagadalo.
wyczytalem ze mozna wyciagnac wtyczke od czujnika cisnienia na cr tak zrobilem nic.
wyciagnolem wtyczke od czujnika walka rozrzadu wszystko oki nic.
wyciagnolem wtyczke od przeplywomierza powietrza sprawdzilem tak nic.
wyciagnolem wtyczke od zaworu wysokiego cisnienia na cr nic.
tylko toaf wyczytal nowe bledy po tym:
0100 przeplywomierz powietrza
0190 czujnik cisnienia paliwa
1e25 czujnik monitorowania predkosci obrotowej rpm
i teraz po skasowaniu ich przekrecenia jeszcze raz kluczyka nadal one wracaja
co zaobserwowalem.
po wyciagnieciu bezpiecznika pod schowkiem od pompy paliwa wlanczaja sie swiatla awaryjne(ktos napisal ze pompa paliwa siadla toaf za kazdym razem po przekreceniu kluczyka pokazuje 3.6bara)
i jeszcze jedno dziwne po przekreceniu kluczyka na te 20s co pompa chodzi pod zbiorniczkiem wspomagania slychac uciekajace powietrze.
sciagnolem autorum delphi jest w nim opisie rover 75 ale nie widzi interfejsu a w toafie tym samym kablem wszystko gra tylko ze to jest wersja delphi 2015 moze ktos uzywal tego programu i wie ktora wersja bedzie chodzic z kablem obd.
1260 ktos napisal tez ze jak wymienil filtr paliwa i nie nalal do niego paliwa towyskoczyl mu ten blad ale po przekreceniu pare razy kluczyka auto odpalio widac teraz przez uszczelke filtra paliwa jak jest przepelniony juz po tylu probach startu silnika.
prosze o pomoc co mozna teraz zrobic i gdzie szukac
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 21, 2018 17:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jesli czujnik jest dupniety to nie odpali, wtyczka moze byc OK, co nie znaczy ze czujnik jest OK - sprawdz to.
Cytat:
0190 czujnik cisnienia paliwa
sprawdz TOAF'em jakie jest cisnienie na szynie CR.
Jacus211 napisał/a:
0100 przeplywomierz powietrza
to w tej chwili malo istotne, bez tego odpali.
Jacus211 napisał/a:
pod zbiorniczkiem wspomagania slychac uciekajace powietrze.
Zlokalizuj i uszczelnij.
Jacus211 napisał/a:
sciagnolem autorum delphi jest w nim opisie rover 75 ale nie widzi interfejsu a w toafie tym samym kablem wszystko gra tylko ze to jest wersja delphi 2015 moze ktos uzywal tego programu i wie ktora wersja bedzie chodzic z kablem obd.
No sorry, gdyty Delphi dizalo na kablu za 10 PLN to nie zarobiliby - do tego potrzebujesz odpowiedni sprzet ( chinski lub orygonal), chociaz na kablu od TOAFa tez mozna to odpalic.
Przepływomierz masz odłączony czy podłączony?
Jeśli podłączony to go odłącz. Skasuj błędy TOAFem i spróbuj odplaić silnik.
Czujnik inercyjny (uderzeniowy) sprawdziłeś? Na wszelki wypadek wciśnij go.
Ciśnienie na pompie grodziowej masz okej.
Gaśnięcie auta po przyciśnięciu gazu i odpuszczeniu to może być wina brudnego zaworu wysokiego ciśnienia w pompie CR.
Jacus211 napisał/a:
ze to jest wersja delphi 2015 moze ktos uzywal tego programu i wie ktora wersja bedzie chodzic z kablem obd.
Ten program nic więcej niż TOAF Ci nie powie.
Możesz w TOAF włączyć LIVE DATA i nagrać filmik z odczytem parametrów jak próbujesz odpalić auto.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Po wykasowaniu bledow tofem udalo sie i zostaly tylko 2
0400 zawor egr i ten z przeplywomierzem powietrza jest podlaczony
Te syczenie to przeciez pompka na zaworze wysokiego cisnienia ktora podaje paliwo
Narazie laduje aku bo po tylu razach troche go rozladowalo drugi stary wlozylem zeby nic sie nie stalo
Kiedy elektrozawor podcisnienia egr otwiera go jak odpali???
Po przekreceniu kluczyka probowalwm tam zatkac palcem jeden albo ten drugi otwor i nic sie nie dzialo.
Co do tego elektrozaworu obok wezyka do egr jest tez podlaczone???
Wyciagbolem dzis jeszcze raz egr i jak z dolu wlozysz cos by go popchnac normalnie sie otwiera z oporem widac ze w tej membranie dobra sprezyna jest
Moze elektrozawor poszedl??
Cisnienie na pombie obok aku toaf pokazje po przekreceniu kluczyka 3.6bara
[ Dodano: Czw Lut 22, 2018 17:28 ]
Ogolnie teraz przy tych bledach z egr i przeplywomierzem auto powinno zagadac
Bo teraz egr jest zamkniety a tak powinno byc podczas odpalania.
Poczekam az aku sie naladuje na max i sprubuje potem napisze.
Najwyzej jeszcze przeplywomierz odlaczd jakby z podlaczonym niechcial zagadac.
Dziwne ze jak bezpiecznik od pompy paliwa wyciagnie sie ten z numetem 20 zapalaja sie awaryjne.
A jaki trzeba kupic kabel obd2 do delphi aby go wykrylo???
Prosze odpowiedxiec na te pytanie z postu wyzej i teraz.jak nie odpali to nagram film z live date toaf i doloze tu.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lut 22, 2018 19:04
Jacus211 napisał/a:
Dziwne ze jak bezpiecznik od pompy paliwa wyciagnie sie ten z numetem 20 zapalaja sie awaryjne.
Nic dziwnego , w obwodzie zasilania pompy jest wyłącznik bezpieczeństwa , który normalnie jest zwarty i podaje napięcie do BCU. Wyjęcie bezpiecznika to przerwanie obwodu i też zasilania BCU z wyłącznika bezpieczeństwa. BCU wtedy włącza kierunkowskazy i oświetlenie wnętrza odbierając to jako rozłączenie wyłącznika przez uderzenie.
A jaki trzeba kupic kabel obd2 do delphi aby go wykrylo???
Udajesz czy na prawde nie wiesz ? Potrzebujesz Urzadzenia o nazwie Delphi Autocom, to czy to bedzie oryginal czy podrobka to inna kwestia.
To ze napisalem ze da sei to uruchomic na zwyklym kablu obd, to inna kwestia - brak odpowiedniego oprogramowania - ktore nie jest nigdzie dostepne, chyba ze sam sobie zrobisz.
[ Dodano: Pią Lut 23, 2018 19:38 ]
czujnik cisnienia paliwa wyskoczyl po odlaczeniu wtyczki ktos pisal ze wtedy auto uruchamia sie w trubie awaryjnym ogolnie z tym odlaczeniem ani z przeplywomierzem odlaczony auto nawet nie zaskoczylo tak jak tam pisze obroty silnika przy rozruchu byla 200
[ Dodano: Pią Lut 23, 2018 19:54 ]
a dlaczego nie kasuje tego bledu z egr??moze ten elektrozawor co go otwiera jest walniety??teraz jest zamkniety a taki powinien byc przeciez przy odpalaniu tak???
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lut 24, 2018 09:07
Wygląda na to , że zawór regulacyjny na pompie HP jest w pozycji otwartej , poprawiłbym kontakt wtyczki. Zawór jest elektromagnetyczny i pracuje w pozycji otwarty/zamknięty sterowany przez ECM. Przy otwartym zaworze ciśnienie jest poniżej 100 bar , chyba , ze czujnik ciśnienia na listwie przekłamuje.
Bezpieczniki i przekaźniki w skrzynce pod maską sprawdzone?
Pompa wysokiego ciśnienia nie jest rozszczelniona? Jakieś większe ilości paliwa na jej obudowie lub pod autem? Wspominałeś coś o syczeniu - ale co to jest doszedłeś?
Co wiesz o kondycji swoich wtryskiwaczy? Robiłeś im próbę przelewową?
Sprawdziłeś instalacje wzrokowo? Przewody do czujnika ciśnienia na listwie, do elektrozaworu EGR oraz do zaworu wysokiego ciśnienia?
Przepływomierz zostaw odpięty. Następnie każdą wtyczkę do czujników (wysokiego ciśnienia, położenia wałka) i zaworu potraktuj jakimś preparatem do poprawiania styków.
Jak masz możliwość zaopatrz się w używane (ale sprawne) czujnik ciśnienia paliwa oraz regulator ciśnienia na pompie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
dzis wyciagnolem czujnik cisnienia paliwa ogolnie wyglada jak nowy
ale znalazlem uszkodzony przewod paliwa ogolnie jego oslona bo ten czarny w srodku jest oki czy to moze byc przyczyna ze pompa zaciaga paliwo z powietrzem i dlatego cisnienie jest tylko 61bar.
ogolnie przelewy wtryskow jak auto odpalilo po czyszczeniu egr byly jakies minimalne jeden chyba pierwszy mial wartosc -0,75 a reszta raczej max 0,23
ogolnie przewod elektrozaworu do egr jest troche sparcialy ale chyba egr powinin byc zamkniety przy odpaleniu tak wiec to nie powinno miec wplywu na odpalenie tak???
te syczenie to jak zdjolem kolektor dolotowy to po przekreceniu kluczyka dobiega z pompy cr chyba pompuje paliwo a tak chyba powinno byc tak???czy tylko pompa paliwa obok aku powinna dzialac??
elektrozawor i ten przewod do egr plus czujnik cisnienia i ja znajde to regulator na cr ten zawor zamowie w przyszlym tygodniu
a te male czarne pudelko nad wtryskami to tam jest jakis filtr??
i jeszcze na silniku tam gdzie po prawej jest czujnik temperatury silnika jest czarne pudelko z lewej dochodza 4 wiazki i jeszcze jakies to co to jest??moze tam cos nie gra???
[ Dodano: Nie Lut 25, 2018 16:43 ]
A MOZNA URZYC PLAKA TEGO DO NABLYSZCANIA KOKPITU WIDZIALEM NA YOUTUBIE WIELE FILMOW ZE WIARA PSIKA W NIM W RURE ZA PRZEPLYWOMIERZEM????CZY TO NIC NIE DA PRZY NISKIM CISNIENIU NA SZYNIE CR.
To ze słyszysz syczenie przy pompie CR to nic nadzwyczajnego - pompa paliwa pompuje, paliwo leci sobie do
- zaworu zwrotnego
- pompy CR i przez zawór cr jest upuszczane
z pompy do listwy CR
- z listwy do wtryskow, z wtryskow wraca przelewami do baku
i te punkty nalezalo by sptawdzic czy ktorys nie jest otwarty czyli uszkodzony
Taka jak pisalSeniorA, jak nie bedzie 200 bar to nie odpali
Ciśnienie na pompie wstępnej jest ok, wiec założyć można ze zaworek zwrotny jest sprawny, chociaż i u mnie parę lat temu tez mi sie tak wydawalo
https://www.elektroda.pl/...pic2396317.html
Jeśli gdzieś lapie powietrze w ukladzie paliwowym to szum przy pompie sie zwiększa, jesli jest wszystko szczelne to jest ciszej, ale tez słychać jak paliwo krąży
Pisałeś ze sprawdzałeś przelewy o których wspomniał MaReK, ale co dokładnie sprawdziłeś i czy na ciepłym czy zimnym silniku? Miarodajnym odczytem w Twojej sytuacji było by sprawdzenie przelewów w menzurkach z powrotu 4 wtrysków, a nie odczyt toafem dawek wtryskiwaczy a chyba to sprawdziłeś podając wyniki 0.7, 0.2 ...
Prostym i szybkim testem żeby sprawdzić czy wtrysk nie ma uszkodzonego zaworka zwrotnego jest zdjęcie przelewów z wtrysków i przekręcenie kluczyka na pozycje 1, tak żeby pompa kolo baku pracowała. Z góry wtrysków powinno bardzo po woli sączyć sie paliwo, jesli tryśnie to ten ma zawór nieszczelny
No i oczywiście do sprawdzenia to co wyżej koledzy pisali o zaworze CR czujniku CR.
Zawor CR nie pracuje w pozycji otwartej zamkniętej, tylko jest regulatorem sterowanym sygnałem PWM i dzięki temu można uzyskać rożne cisniania na szynie.
Zawor CR można wyczyścić no i rożnymi (nie zawsze miarodajnymi)sposobami sprawdzić. Np czy nie jest otwarty pchając powietrze przez wężyk gumowy nałożony na króciec szyjki zaworu. Nie powinno sie go dac przepchnąć, jesli leci bez oporu to zawór jest uszkodzony
Plak czasami pomaga zaskoczyć, ale nie wiemy jeszcze co u Ciebie klękło. Więc może dopóki nie naprawisz i nie podmienisz wszystkich elementów o których pisałem, nie używaj jeszcze plaka.
Czujnik może wyglądać jak nowy, ale może być uszkodzony. Spróbuj poprawić kontakt na wtyczce od niego i innych konektorów. Potrafi się zebrać śniedź.
Oczywiście węże paliwowe muszą być szczelne. Może się zdarzyć, że za czujnkiem niskiego ciśnienia jeśli będzie przerwa (zasilająca listwę) to może łapać powietrze (sam tak miałem).
To co się znajduje nad wtryskami to jest filtr odmy i jego warto wymienić.
Koszt jest śmieszny. Więc już przy tej operacji możesz to zrobić.
Nic nie piszesz jeszcze o regulatorze CR? Udało Ci się go wyciągnąć i wyczyścić?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
o takim teście wtrysków mowie, jeśli u ciebie nie odpala to robisz to samo bez odpalania i kręcenia silnikiem. Jeśli sie nic nie pojawi to ok, jesli trochę to tez ok jeśli tryśnie to źle
czyli to co pokazuje toaf te bledy z przeplywomierzem powietrza,egr to nie wplywa ma to ze auto nie odpala i przy tych bledach auto powinno ruszyc tak???
po prostu cos jest innego padniete??
wyciagnolem dzis ten elektrozawor co egr jest podlaczony i po zdjeciu dekielka ukazaly sie dziwne spalenia na okregu.
czy mozna go sprawdzic podlanczajac baterie akumulatora na styki czy juz widac ze jest padniety ale bez niego auto powinno zagadac tak???
to ten regulator na pompie nie da sie sprrawdzic czy sie otwiera zamyka podajac prad z aku na styki??
[ Dodano: Pon Lut 26, 2018 18:15 ]
a regulator na pompie powinnienem wyjac jutro to zrobie zdjecie jak wyglada
mam problem z 1 sruba jutro powinienem miec potrzebne narzedzia
a ten czujnik cisnienia na pompie da sie jakos sprawdzic bo zamowie uzywany ale to tez nie wiadomo czy bedzie chodzic???
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lut 26, 2018 18:35
dawidd napisał/a:
Zawor CR nie pracuje w pozycji otwartej zamkniętej, tylko jest regulatorem sterowanym sygnałem PWM i dzięki temu można uzyskać rożne cisniania na szynie.
To nie tak. Zawór pracuje tak jak pisałem wyżej w systemie otwarty/ zamknięty , sterowanie sygnałem PWM dotyczy czasu otwarcia lub zamknięcia zaworu , czym uzyskuje się różne ciśnienia na szynie.
[ Dodano: Pon Lut 26, 2018 18:34 ]
Jacus211 napisał/a:
ten regulator na pompie nie da sie sprrawdzic czy sie otwiera zamyka podajac prad z aku na styki??
jak każdy elektrozawór , po podaniu zasilania 12 V zamyka się , po odjęciu sprężyna go otwiera.
Czyli po wyjeciu tego regulatora na pompie cr i wyczyszczeniu moge podac na styki z innego naladowanego aku napiecie 12v i sprawdzic czy prawidlowo sie otwiera/ zamyka tak???
A na to cos co jest podlaczony egr tez tak moge zrobic podlaczyc do niego 12v z aku i on wtedy ruszy zacznie wciagac z tego podlaczenia weza czy po zdjeciach juz widac ze jest zepsuty??
Czuknik cisnienia na cr moge jakos sprawdzic czy jest dobry czy ten uzywany co zamowie dziala.
Zdjecia widzi przegladarka firefox bo nikt nie napisal czy ten zawor podcisnienia co egr jest podlaczony co dodalem.zdjecie jak wyglada za tym dekielkiem ma tak .byc czy padl a jak nie to jak go sprawdzic aby zagadal i wytworzyl podcisnienie
Jacus211, co do egr'a to nie on stanowi problem dlatego sie nikt nie wypowiada, odpuść puki co temat egr - jeśli jest zamknięty to ok
Co do zaworu CR - już sie tym jakiś czas nie zajmuje, ale albo mnie pamieć pomyliła albo kolega SeniorA, jest w błędzie. A wiedząc ze SeniorA, zna rave na pamieć postaram sie sprawdzić sterowanie zaworu cr i dopiero sie wypowiem
[ Dodano: Wto Lut 27, 2018 13:23 ]
SeniorA napisał/a:
o nie tak. Zawór pracuje tak jak pisałem wyżej w systemie otwarty/ zamknięty , sterowanie sygnałem PWM dotyczy czasu otwarcia lub zamknięcia zaworu , czym uzyskuje się różne ciśnienia na szynie.
cos niecoś sprawdziłem i właściwie wydaje mi sie ze myślimy taka samo, ale rożnie opisujemy.
Zawor CR normalnie jest zamknięty siła x która wytwarzana jest przez sprężynę w zaworze. Ropa która dochodzi do zaworu oddziałuje na niego sila y która jest większa niz x przez to zawór sie otwiera. Podanie impulsów PWM z komputera domyka go w rożnym stopniu. I tak np przy odpalaniu działa na ok 30%
Takie info wygrzebałem i tak tez z grubsza pamiętam z czasu jak wiecej w tym siedziałem
A z info które moze byc praktyczne dla autora, to opor cewki powinien miec ok 3-7 om warto
sprawdzić. Jeśli nie ma napięcia na wtyczce to zawór sie nie domknie i ciśnienie nie podbije do 200 bar
Warto tez sprawdzić napięcie jakie dochodzi do zaworu, powinno byc tez ok 12V
Jesli masz dostęp do oscyloskopu lub kogoś kto ma i sie na nim zna to możesz tez sprawdzić przebieg napięcia, powinien byc z grubsza taki jak na załączonym obrazku
Jest trochę z tym roboty ale w ten sposób możesz wyeliminować ewentualna przyczynę tego ze nie pali
[ Dodano: Wto Lut 27, 2018 13:49 ]
Znalazłem jeszcze jedno info które może Ci się przydac
"Zawór DRV jest wysterowany sygnałem prostokątnym o częstotliwości 1kHz. Przy uszkodzonym przewodzie zasilającym następuje momentalnie wyłączenie silnika, ponieważ ciśnienie w szynie common rail spada do wartości 60 bar"
A jak dobrze pamiętam takie masz ciśnienie u siebie
a te cisnienie co daje pompa przez te 30s jak sie wlancza to przy nawet probie odpalania powinno sie utrzymywac??? czyli byc powyzej tych 3 barow??bo nie pamietam teraz ale nie wiem czy nie spadlo po jakis 20s na 2.2 bary
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum