Wysłany: Nie Lut 25, 2018 15:56 [MG ZR 2.0 iTD] Temperatura silnika ciągłe niedogrzanie
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam , Pacjent samochód Aśki , MG ZR 2.0 ITD 2005r
Problem z ciągłym niedogrzaniem silnika
W ciągu ostatnich 2-3 tyg wymieniony już 2 raz termostat problem pojawia się po około 1 tyg od zamontowania
Na początku typowo temp leży nie ma zamiaru się nagrzać na drodze ( na postoju przy potrzymaniu na 2 - 2,5tyś obr do 5 min nagrzewa się)
Wymieniłem termostat przyszedł trochę inny niż ten który wyjąłem
nie bardzo chciał wejść do wymiennika ciepła ( w r25 już nie jest to trójnik na wężach)
musiałem obrócić bolec mocujący dopiero wszedł , ze względu na mocne wstępne naprężenie problem był ze stwierdzeniem w szklance czy działa (bolec się poruszał ale bez naprężenia całości)
po zamontowaniu termostat działał przez kilka dni poprawnie może nawet i tydzień po czym te same objawy co przed wymianą, pierw zaczął tracić temp po nagrzaniu potem już nie mógł się nagrzać wogóle.
został po raz kolejny wymieniony termostat tym razem na identyczny z tym który był pierwotnie wymontowany
szczęście trwało krótko gdyż znowu po około tygodniu objawy powróciły auto nawet przy mocnym deptaniu nie przechodzi 1/4 skali
Czy ktoś się spotkał z czymś takim bo już tracę pomysły na co to może być, dostęp do niego nie jest zbyt przyjemny zwłaszcza w warunkach polowych a i wątpię żeby drugi termostat od innego producenta zastrajkował po tygodniu od zamontowania.
układ odpowietrzony, zalany płynem chłodniczym
[/u]
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 25, 2018 15:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pompa wody nie jest nowa ,ale jej słabe działanie objawiało by się przegrzewaniem
egr jest zaślepiony
problem jest bez względu na włączone czy wyłączone ogrzewanie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Myśmy mieli podobny problem w 25 td jak wywaliłem chłodnice egr i spialem razem węże kroccem. W zimie jie mogl temp utrzymać i w kabinie zimno. Pomoglo korek wsadzic między króciec a waz żeby zablokować przepływ wody.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Podpinam się pod temat. U mnie też jest jakaś masakra. Stopniowo zaczął tracić temperaturę na postoju, czy zjazdach z góry, a teraz to już w ogóle szkoda gadać.
Musiałbym cały czas na 4 jechać, żeby się jako tako zagrzał, a o zagrzaniu wnętrza auta to już w ogóle nie ma mowy.
Remi mógłbyś coś więcej na ten temat powiedzieć?
Czy gdyby problem ustępował bez włączonego ogrzewania to co byłoby prawdopodobnym problemem?
Mógłbyś mniej więcej opisać gdzie znajduje się ta chłodnica egr?
bielu000, Wymien sobie pompę wody Co tu więcej napisać, wszystko zostało napisane EGR chłodnica jest z tylu silnika miedzy kolektorem wydechowym a dolotowym
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi ale znajdź mi jeden przypadek gdzie padnięta pompa wody powodowała by chłodzenie i niedogrzanie silnika , zawsze powoduje przegrzewanie bo płyn się gotuje w silniku i nie ma przepływu. Będę miał chwile sprawdzę ten wąż od egru, bo egr zaślepiony na przelocie do wydechu ale węże podpięte.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum