Wysłany: Nie Lip 22, 2012 06:53 [R75] automat czasem szarpie (zmiana oleju??)
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
wiem że temat przewija się przez forum wiele razy i chyba wszystko przeczytałem lecz nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie, którym jest :
czy wymiana oleju może zniwelować bądź zupełnie zredukować szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg i z 4 na 3 czy w zupełności nic mi to nie da na początku jak jadę to prawie jest nieodczuwalne zmienianie ale im dłużej tym bardziej i im większe obroty silnika tym bardziej szarpnie
[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 07:34 ]
sprawdzałem sterownik skrzyni, znaczy kostkę i wszystko jest w jak najlepszym porządku.
jeszcze sprawdzę kostkę tą która jest koło wlewu, proszę mi powiedzieć tylko czy gdzieś miernika użyć i czy gdzieś znajduje się jeszcze kostka lecąca do skrzyni do sprawdzenia??
[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 07:53 ]
Cytat:
(pin 39, przewód niebiesko/pomarańczowy we wtyczce do sterownika skrzyni)
tego jeszcze nie sprawdzałem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 22, 2012 06:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja mam tak samo ze z 2-3 szrpnie lzej im wiksze obroty tym mocniej i tez nie wiem czy to wina oleju mam nadzije ze tak bo jutro jade na wymiane a wy co myslicie
komputer nic nie pokazuje, żadnych błędów od skrzyni, jedynie wcześniej zanim do Ciebie dzieju, wysłałem Vis-y to były jedyne błędy. Liczyłem, że może naprawa ich pomoże, ale nie.
Mi większe obroty to bardziej szarpnie, przy 5-6k obrotów jak już przejadę z 10 kilometrów to potrafi bardzo mocno, na zimnym nie szaleje wiec nawet nie sprawdzałem czy tak samo jest to odczuwalne.
Jak silnik zimny, to jak biegi zmienia przy 2-2,4k, to raczej nie odczuwam zmiany biegów.
wczoraj zmieniłem olej silnikowy i wszystkie filtry (bez paliwa) i się poprawiło, do tego stopnia, ze jak po zmianie, prześcigałem samochód, to przez pierwsze 6 minut, nie odczuwałem szarpania
Jutro wymienię płyn chłodniczy, odpowietrzę, sprawdzę korkowiec i wszystkie wtyczki na przepustnicy i przejadę się
dzieju, złej myśli jesteś?? jeszcze myślałem, o tym aby kupić jakiś tani olej do automatu i zalać, tylko na chwile aby sprawdzić, dobry pomysł??
[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 19:52 ]
Jeszcze zastanawiałem się o zmianie sterownika, ponieważ to tańsze niż wymiana skrzyni, a nóż pomoże
Jak sprawdzałem wtyczkę sterownika, to odkręciłem go i dyndał sobie. Pojechałem się przejechać, nadal z dyndającym sterownikiem i dziwnie brzęczał, nie wiem czy to normalne jak go założyłem na miejsce i założyłem osłonę bezpieczników, to dopiero ucichło, znaczy brzęczeć brzęczy, ale osłona tłumi dźwięk
[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 19:53 ] siekiera, ja bym na twoim miejscu jeszcze poczekał, chyba, że Ci nie szkoda kasy na olej + robota
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ale chodzi mi jakie sa koszty zeby temu zapobiedz chodzi mi jak mi teraz szarpie to co moge zrobic i za ile zeby nie miec tak kolosalnych napraw
[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 22:25 ]
i u mnie jest podobnie gdy jest zimny szarpanie malo odczuwalne gdy tylko chwile pojade to juz za kazdym razem nie che go krecic za mocno zeby czegos nie popsuc wiec popuszcam gaz zeby sobie delikatnie zminil bieg..... wyzej naisalem pytanie wlasnie z tym zwiazane
nie powiem ci ale zacznij od wymiany oleju potem juz tylko pod gorke.
Sterownik jest na wierzchu więc można go podłożyć.
Dużo by pisać ale powiem ci że że sterownikiem jest tak że każdy jest od nowości dopasowany do skrzyni więc ją np. podkladalem sterowniki aż na 3 się skończył problem.
tylko ją miałem skrzynie na 100% sprawna.
wracając do tematu kolejne kroki to kupa roboty.
aby wymienić elektrozawor trzeba skrzynie prawie wyjąć, to samo z filtrem.
pogadaj z jakiś specem od skrzyni bo jak do nich nie należę mówię tylko z własnego doświadczenia.
wiec bylem na diagnozie i wyszlo ze pierwsze co mam zrobic to wyminic tuleje wachacza i poduszke pod silnikiem bo jest popekana i przy zmienie biego z 2-3 szarpie bo sie silnik kolebie taka dostalem dignoze bo nie mozna stwierdzic czy cos jest z skrzynia nie wymieniajac wpierw poduszki silnika
dzieju, jakie miałeś objawy, że wymieniałeś sterownik
Podepnę się pod temat. Jakiś czas temu wymieniałem sterownik i olej w skrzyni.
Objawy jakie miałem przed wykonaniem tych dwóch zabiegów:
- po wrzuceniu na D (drive) następowało krótkotrwałe "tąpniecie" - szarpnięcie całym autem (za każdym razem),
- z biegiem czasu auto zaczęło szarpać przy przełączaniu biegów podczas jazdy.
_________________ R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum