Wysłany: Czw Maj 03, 2018 09:06 [R75] Awaryjne odpalanie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam serdecznie.
Chciałbym spróbować odpalić awaryjnie swojego rovera metodą wspomagającej aplikacji plaka do rury dolotowej.
Nie potrafię jednak z całą pewnością określić jej lokalizacji.
Proszę o pomoc w odnalezieniu, najlepiej ze zdjęciem oraz jeśli ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki odnośnie takiego odpalania to będę bardzo wdzięczny.
Dziękuję i pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 03, 2018 09:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dostęp do rury dolotowej powietrza jest bardzo prosty. Wystarczy zdemontować plastikową pokrywe silnika i całą rure dolotową będziesz miał wtedy na samym środku. Odkręcasz dwie śruby z elementu karoserii nad chłodnicami oraz jedną na załamaniu rury i cały dolot schodzi
Na czerwono zaznaczyłem miejsce w któro powinieneś psiknąć plakiem, na zielono śruby i miejsca w których trzeba odkręcić rure dolotową.
A co do samego sposobu odpalania to moim zdaniem nie jest to zbyt bezpieczny pomysł, ale na ten temat niech sie może wypowie ktoś bardziej doświadczony.
Dzięki bardzo Nie pojawiło się tylko zdjęcie, ale po samej instrukcji powinienem się zorientować. Jesteś w stanie określić jakie klucze będą mi potrzebne? Problem w tym, że musszę pakować się w busa bo samochód pozostawiłem 300-km od siebie.
U mnie wystarczył zestaw imbusów i klucz 8 mm, żadnych innych śrub przy tym nie miałem.
Może z tego linku zdjęcie ci się wyświetli: https://zapodaj.net/5576eac15dbca.jpg.html
Awaryjne w tym aucie są światła - kierunkowskazy działające z jednej i drugiej strony pojazdu na raz
Odpalanie auta na PLAK'a - bo stanął po awarii jakiegoś elementu - to jak leczenie chorego na czerwonkę zastrzykiem z adrenaliny Zanim zacznie się tego typu zabawy warto dowiedzieć się co stało się takiego w aucie, co uniemożliwia jego normalny rozruch.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Niepotrzebnie się nabijacie. Test na Plaka to najlepsza metoda w takim przypadku i 300 km od domu - przecież nie będzie robił szczegółowej diagnostyki układu wtryskowego w warunkach partyzanckich
_________________ Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
Nie musi. Wystarczy podłączyć komputer diagnostyczny i sprawdzić podstawowe parametry oraz błędy zapisane w sterowniku silnika. Oczywiście test na plaka jako wstępne zdiagnozowanie problemu krzywdy nie zrobi, ale robienie trasy 300km i odpalanie co chwilę - tego nie polecam. Cały czas jednak uważam, że laptop i kabel za kilkadziesiąt złotych ogarnie sprawę.
Można by było wysnuć jakąś teorię jakby kolega opisał w jakich okolicznościach auto zdechło.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum