Wysłany: Pon Maj 14, 2018 16:45 [R75] Wymiana rurek klimatyzacji w 1,8
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Właśnie wróciłem z serwisu klimatyzacji, okazało się że mam utlenione (na wylot) rurki - cieńszą i grubszą, na razie widać było 2 miejsca, nie wiadomo co dalej - tam gdzie nie widać. Mam zamiar wymienić je na inne używane w lepszym stanie, pytanie czy da się to zrobić bez totalnego prucia deski? jak odkręcić je od parownika? Czy to bardzo karkołomna operacja?
_________________ Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 14, 2018 16:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
cyborg, chodzi ci zapewnie o rurki idace do parownika?
Jeśli tak to będziesz musiał rozebrać praktycznie cały przód: Zderzak, belka, pas przedni z lampami.
Jak juz to zdejmiesz to będziesz miał dostęp do śrub aby odkrecić rurki od parownika.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dzięki ale tą stronę już rozbieralem, z przodu jest chłodnica klimy. Mi chodzi o parownik czyli wymiennik ciepła w kabinie i rurki podłączone do niego..
_________________ Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
Tak, są z tym że z łączeniami w 18-letnich, aluminiowych rurkach jest taka sprawa że przeważnie nie daje się ich rozlaczyc bez uszkodzenia. Dlatego wolałbym kupić używane nie rozlaczone i tak zamontować u siebie
_________________ Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
Tak, są z tym że z łączeniami w 18-letnich, aluminiowych rurkach jest taka sprawa że przeważnie nie daje się ich rozlaczyc bez uszkodzenia. Dlatego wolałbym kupić używane nie rozlaczone i tak zamontować u siebie
No to dalej jest łączenie z zaworem rozprężnym/ wymiennikiem.
Przewody na 100% da się wymienić bez targania całej deski
Witam jestem świeżo po wymianie rurek klimy w moim MG nie mam zdjęć ale mogę opisać procedurę, mama motor 2.5V6 ale wydaje mi się że wszystko będzie tak samo albo podobnie gdyż u siebie montowałem właśnie rurki z 1.8.
A więc po koleji:
1. należy zdemontować zderzak, reflektory, pas przedni aluminowy, wzmocnienie
przednie górne
2. zlać płyn chłodniczy
2. odkręcić i odsunąć chłodnicę wspomagania (nie trzeba jej odpinać)
3. odkręcić rurki z chłodnicy klimatyzacji
4. odczepić od węży i zdemontować chłodnicę z wentylatorem (być może wystarczy ją
tylko odsunąć, ja demontowałem ją całą bo i tak ją płukałem a jest też wtedy lepszy
dostęp do kompresora)
5. odkręcić grubszą rurkę klimy z kompresora
5. zdemontować podszybie
6. zdemontować tylną środkową osłonę grodzi oraz tą po stronie pasażera (uwaga na
ecu)
7. odczepić przewody nagrzewnicy i odgiąć je tak aby nam nie przeszkadzały (ja z
uwagi na silnik v6 odpiąłem również wtyczki wtryskiwaczy bo trochę przeszkadzały)
8. odkręcić rurki z grodzi (łączą się tam bezpośrednio z zaworem i parownikiem nie trzeba nic
grzebać w środku auta chyba że chce się wymieniać parownik lub zawór)
9. odkręcić mocowania rurek:
- za silnikiem pośrodku śrubka pod rurkami
- koło czujnika ciśnienia od strony pasażera (odpiąc wtyczkę czujnika)
- przy łapie silnika
- na podłużnicy z przodu
10. przy pomocy zdrowego rozsądku, odrobiny cierpliwości i krztyny zdolności
manualnych należy wyciągnąc rurki (ja miałem spore trudności z ich
wyciągnięciem ale myślę że przy 1.8 jest tam trochę więcej miejsca)
11. składać w odwrotnej kolejności
Mam nadzieję żę nic nie pomieszałem a i radzę rurki składać na nowych oringach do klimy i przed wciskaniem rurek przesmarować oringi odrobiną oleju (ja użyłem dosłownie ledwo zwilżonego w oleju maszynowym palca) dobrze by było też wymienić osuszacz znajduje się w chłodnicy klimatyzacji po stronie kierowcy niestety nie we wszystkich chłodnicach da się go wymienić. Po wszystkim dobrze by było zrobić ciśnieniową próbę szczelności zanim się napełni układ czynnikiem. O dziwo pomimo że auto ma 17 lat przy należytej ostrożności i delikatności wrzystko odkręcało się bez większych trudniości.
Dziękuję za konkretną informację, właśnie byłem przy aucie i namacalem śrubki na grodzi, myślę że się uda bez większych komplikacji
[ Dodano: Sro Cze 20, 2018 13:10 ]
Dopiszę rozwiązanie, rurki da się wyjąć i włozyć bez większego problemu w 1,8 (inne silniki maja dużo gorszy dostęp, patrzyłem na szrocie). Kupiłem rurki z 1,8 ze szczelnym układem, sam wymontowywałem na szrocie, zamontowałem u siebie, klima napełniona i działa pięknie. Dziękuje za odpowiedzi w temacie
_________________ Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum