Wysłany: Sob Cze 16, 2018 15:54 [R75, 2.0]Wymiana oleju w automacie - szarpanie
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam,
Temat dwa w jednym.Mam problem z automatyczną skrzynią biegów. Miesiąc temu zdarzył się dzień albo dwa, że skrzynia lekko szarpnęła po czym objawy całkowicie minęły pomimo zrobienia mnóstwa kilometrów.
Od około tygodnia samochód stoi bo szarpanie się nasiliło i teraz szarpie cały czas. Zwłaszcza z jedynki na dwójkę, reszta biegów wchodzi względnie gładko, ale szarpanie czuć też przy redukcji - co prawda nie takie żeby całym autem szarpało, ale takowe też się zdarzają. Szarpanie jest lżejsze na niższych obrotach co jest raczej oczywistością. Mam wrażenie jakby samochód też czasami zwlekał ze zmianą biegów, albo tak jakby za długo nad nią się namyślał.
Szarpie na biegu D, 2, 3 i 4. Nie ma problemów ze wrzucaniem D i R, żadnych wybić z biegów czy nagłego zgubieniu biegu podczas jazdy.
Dzisiaj na pół dnia odpiąłem bezpiecznik F4 w komorze silnika, sterownik i wiązki kabli 7 i 10 pinowe. Niestety poprawy żadnej.
W związku z tym niedługo wybieram się na całkowitą wymianę oleju (co mam nadzieję pomoże) bo samochód ponoć stał przez ostatnie dwa lata i nie był użytkowany (niemiec). Stąd moje pytanie - czy olej jakim powinienem zalać skrzynię to MG ROVER JF 403E dostępny choćby na tej aukcji [URL=AUKCJA]http://allegro.pl/rover-75-2-0-v6-2-5-v6-olej-skrzyni-automatycznej-i7156405919.html[/URL] czy może RAVENOL G052990A2, a może jednak powinno to być coś jeszcze innego?
Co ciekawe na skrzyni biegów znalazłem mnóstwo łupinek z orzechów laskowych i zmoczoną wtyczkę z trzema kabelkami, która wchodzi do skrzyni biegów od przodu samochodu - prawdopodobnie mocz.
PS. Z samochodu zwisa mi gumowy wężyk z taką jakby nieprzymocowaną zaślepką na końcu, co prawda pytanie poza tematem, ale może ktoś miał podobną sytuację i wie co to może być? Wężyk spustowy oleju, który mechanicy zapomnieli schować?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 16, 2018 15:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
odpiąłem bezpiecznik F4 w komorze silnika, sterownik i wiązki kabli 7 i 10 pinowe. Niestety poprawy żadnej.
rozepnij połączenie przewodów ze skrzyni 18 pinowe i potraktuj jakimś elektrosolem albo kontaktem.
Można prosić o jakieś zdjęcie lub nakierowanie gdzie znajdę te przewody? Niestety szukałem jakichś większych wiązek, ale bez skutku. Nie mam dostępu do kanału ani podnośnika.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Cze 16, 2018 17:58
http://allegro.pl/skrzyni...47.html#thumb/1
to jest ta grubsza wiązka wychodząca ze skrzyni przy pokrywie sterownika hydraulicznego zakończona walcowatym gniazdem 18 pinowym.
[ Dodano: Sob Cze 16, 2018 18:58 ]
sasnerss napisał/a:
Nie mam dostępu do kanału ani podnośnika.
to się robi z góry po wymontowaniu obudowy filtra powietrza.
Co prawda zdjalem wąż powietrza, ale obawiam się że przy próbie wytargania obudowy mógłbym coś urwać.
[ Dodano: Sob Cze 16, 2018 19:51 ]
No więc wyciągnąłem cała obudowę. Co prawda urwalem jedno mocowanie bo już było klejone widać.
Wtyczka 18 pinowa rozpiela mi się w rękach jak ledwo ja dotknąłem. Rozepne druga wtyczkę na chwilę i później dam znać co z tego wyszło.
[ Dodano: Sob Cze 16, 2018 21:17 ]
Więc tak. Po ponownym wypięciu i wpięciu sterownika, bezpiecznika 4 z komory silnika i wiązki kabli 10. pinowej jak i 18. pinowej widzę znaczną poprawę.
Po KRÓTKIEJ przejażdżce szarpnął mi wyłącznie przy jeździe pod górkę co zdarzało mi się już wcześniej (kręta krótka górka, a samochód zmieniał bieg w trakcie poruszania się pod górę, czyżby niedziałający tryb jazdy pod górę?). Podczas jazdy biegi wchodziły gładko jedynie czasami odczuwałem zmianę z 1. na 2. Przy kick down nie było szarpnięcia jak i przy zmianie wyższych biegów. Redukcji w ogóle nie odczuwałem.
Czyżby to było to?
Na wymianę oleju i tak się wybiorę więc bardzo proszę o informację jaki olej powinienem zalać.
PS. Jutro dam znać czy szarpnięcia rzeczywiście ustąpiły czy to tylko chwilowe "dawanie nadziei, że jest ok". W każdym razie wielkie dzięki SeniorA!
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Cze 16, 2018 21:58
sasnerss napisał/a:
Czyżby to było to?
sasnerss, kluczowa jest 18 pinowa, . Musi być dobry kontakt na pinach , bo każdy niekontakt powoduje zmianę oporności i wadliwą pracę skrzyni. Trzeba jeszcze popryskać "elektrosolem" poprawiającym kontakt i wypierającym wilgoć i wodę. 10 pinowa i 7 pinowa nie mają znaczenia bo są od sygnalizacji a nie od sterowania.
[ Dodano: Sob Cze 16, 2018 22:58 ]
sasnerss napisał/a:
proszę o informację jaki olej powinienem zalać.
to zależy od tego czym jest zalana ( jeśli to będzie okresowa wymiana czyli ok. 4 l. oleju ) i od tego czy skrzynia jest z pierwszej fazy produkcji czy po zmianach. Do skrzyń z początku zalecany jest olej oryginalny JF 403 , Texaco N 402 .
to zależy od tego czym jest zalana ( jeśli to będzie okresowa wymiana czyli ok. 4 l. oleju ) i od tego czy skrzynia jest z pierwszej fazy produkcji czy po zmianach. Do skrzyń z początku zalecany jest olej oryginalny JF 403 , Texaco N 402 .
Nie mam pojęcia jakim olejem skrzynia była wcześniej zalana. Samochód został sprowadzony, a według sprzedawcy nie był jeżdżony od około trzech lat.
W grę wchodzi jedynie całkowita wymiana dynamiczna oleju i stąd moje pytanie. Jaki olej powinienem kupić? I w jaki sposób mogę się dowiedzieć jaka wersja skrzyni siedzi w środku czy to z pierwszej fazy produkcji czy po zmianach?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Cze 24, 2018 16:46
sasnerss napisał/a:
w jaki sposób mogę się dowiedzieć jaka wersja skrzyni siedzi w środku czy to z pierwszej fazy produkcji czy po zmianach?
do nr VIN 143049 była skrzynia TGD 101 720N i sterownik UHC 100 138, później TGD 106 800N i sterownik UHC 100 139 , miały odpowiednio oznaczenie PR001 , nowsze PR011.
sasnerss napisał/a:
W grę wchodzi jedynie całkowita wymiana dynamiczna oleju i stąd moje pytanie. Jaki olej powinienem kupić?
jeśli dynamiczna , to wg. mnie rodzaj oleju praktycznie nie ma znaczenia. Ale przy tylu niewiadomych to wymiana dynamiczna jest ryzykowna. Ja w tej sytuacji kupiłbym 10 l oleju MG ROVER i 3 razy wymienił co 100 - 200 km.
sasnerss napisał/a:
Jutro dam znać czy szarpnięcia rzeczywiście ustąpiły czy to tylko chwilowe "dawanie nadziei, że jest ok".
do nr VIN 143049 była skrzynia TGD 101 720N i sterownik UHC 100 138, później TGD 106 800N i sterownik UHC 100 139 , miały odpowiednio oznaczenie PR001 , nowsze PR011.
VIN kończy się na 143868.
SeniorA napisał/a:
jeśli dynamiczna , to wg. mnie rodzaj oleju praktycznie nie ma znaczenia. Ale przy tylu niewiadomych to wymiana dynamiczna jest ryzykowna. Ja w tej sytuacji kupiłbym 10 l oleju MG ROVER i 3 razy wymienił co 100 - 200 km.
Jeżeli jest ryzykowana to powinienem pomyśleć nad tą trzykrotną wymianą co 100 - 200 km? Niestety nie mam pojęcia czym samochód był wcześniej zalany bo książka serwisowa później już nie była prowadzona niestety.
SeniorA napisał/a:
sasnerss napisał/a:
Jutro dam znać czy szarpnięcia rzeczywiście ustąpiły czy to tylko chwilowe "dawanie nadziei, że jest ok".
i co ?
Szarpnięcia ustały. W pierwszy dzień szarpnął kilka razy przy zmianie z 1. na 2, ale później ustało całkowicie i jedyne co czuć to moment, że zmienia bieg, ale bez żadnego szarpnięcia czyli tak jak było wcześniej. Niekiedy mam tylko wrażenie jakby za wcześnie próbował zmienić z 2 na 3. Co prawda nie potraktowałem go jeszcze kontaktem bo nie miałem ostatnio kompletnie czasu, ale zrobię to w najbliższej wolnej chwili.
Aktualnie roverek jest u mechanika bo pojawiło się klekotanie przez klapki w kolektorze ssącym. Gdzieś wyczytałem, że niektórzy je zaślepiają. Spotkałeś się z takimi informacjami?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum