Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75, 2.0]Wymiana oleju w automacie - szarpanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75, 2.0]Wymiana oleju w automacie - szarpanie
Autor Wiadomość
sasnerss 



Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 24



Wysłany: Sob Cze 16, 2018 15:54   [R75, 2.0]Wymiana oleju w automacie - szarpanie
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam,

Temat dwa w jednym.Mam problem z automatyczną skrzynią biegów. Miesiąc temu zdarzył się dzień albo dwa, że skrzynia lekko szarpnęła po czym objawy całkowicie minęły pomimo zrobienia mnóstwa kilometrów.
Od około tygodnia samochód stoi bo szarpanie się nasiliło i teraz szarpie cały czas. Zwłaszcza z jedynki na dwójkę, reszta biegów wchodzi względnie gładko, ale szarpanie czuć też przy redukcji - co prawda nie takie żeby całym autem szarpało, ale takowe też się zdarzają. Szarpanie jest lżejsze na niższych obrotach co jest raczej oczywistością. Mam wrażenie jakby samochód też czasami zwlekał ze zmianą biegów, albo tak jakby za długo nad nią się namyślał.

Szarpie na biegu D, 2, 3 i 4. Nie ma problemów ze wrzucaniem D i R, żadnych wybić z biegów czy nagłego zgubieniu biegu podczas jazdy.

Dzisiaj na pół dnia odpiąłem bezpiecznik F4 w komorze silnika, sterownik i wiązki kabli 7 i 10 pinowe. Niestety poprawy żadnej.

W związku z tym niedługo wybieram się na całkowitą wymianę oleju (co mam nadzieję pomoże) bo samochód ponoć stał przez ostatnie dwa lata i nie był użytkowany (niemiec). Stąd moje pytanie - czy olej jakim powinienem zalać skrzynię to MG ROVER JF 403E dostępny choćby na tej aukcji [URL=AUKCJA]http://allegro.pl/rover-75-2-0-v6-2-5-v6-olej-skrzyni-automatycznej-i7156405919.html[/URL] czy może RAVENOL G052990A2, a może jednak powinno to być coś jeszcze innego?

Co ciekawe na skrzyni biegów znalazłem mnóstwo łupinek z orzechów laskowych i zmoczoną wtyczkę z trzema kabelkami, która wchodzi do skrzyni biegów od przodu samochodu - prawdopodobnie mocz.

PS. Z samochodu zwisa mi gumowy wężyk z taką jakby nieprzymocowaną zaślepką na końcu, co prawda pytanie poza tematem, ale może ktoś miał podobną sytuację i wie co to może być? Wężyk spustowy oleju, który mechanicy zapomnieli schować?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 16, 2018 15:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Cze 16, 2018 16:31   

sasnerss napisał/a:
odpiąłem bezpiecznik F4 w komorze silnika, sterownik i wiązki kabli 7 i 10 pinowe. Niestety poprawy żadnej.
rozepnij połączenie przewodów ze skrzyni 18 pinowe i potraktuj jakimś elektrosolem albo kontaktem.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sasnerss 



Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 24



Wysłany: Sob Cze 16, 2018 17:22   

SeniorA napisał/a:
sasnerss napisał/a:
odpiąłem bezpiecznik F4 w komorze silnika, sterownik i wiązki kabli 7 i 10 pinowe. Niestety poprawy żadnej.
rozepnij połączenie przewodów ze skrzyni 18 pinowe i potraktuj jakimś elektrosolem albo kontaktem.


Można prosić o jakieś zdjęcie lub nakierowanie gdzie znajdę te przewody? Niestety szukałem jakichś większych wiązek, ale bez skutku. Nie mam dostępu do kanału ani podnośnika.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Cze 16, 2018 17:58   

http://allegro.pl/skrzyni...47.html#thumb/1
to jest ta grubsza wiązka wychodząca ze skrzyni przy pokrywie sterownika hydraulicznego zakończona walcowatym gniazdem 18 pinowym.

[ Dodano: Sob Cze 16, 2018 18:58 ]
sasnerss napisał/a:
Nie mam dostępu do kanału ani podnośnika.
to się robi z góry po wymontowaniu obudowy filtra powietrza.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sasnerss 



Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 24



Wysłany: Sob Cze 16, 2018 18:04   

Dziękuję. Już szukam jak się dostać do filtra powietrza.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Cze 16, 2018 18:09   

sasnerss napisał/a:
Z samochodu zwisa mi gumowy wężyk z taką jakby nieprzymocowaną zaślepką na końcu
pewnie jest wypięty z odpływu wody z podszybia jeśli jest bliżej błotnika, albo z grodzi.

[ Dodano: Sob Cze 16, 2018 19:09 ]
Cytat:
Już szukam jak się dostać do filtra powietrza.
to nie filtr a całą obudowę ( pudło ) trzeba wyszarpać do góry po odpięciu gumowego przewodu do przepustnicy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sasnerss 



Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 24



Wysłany: Sob Cze 16, 2018 20:17   

Co prawda zdjalem wąż powietrza, ale obawiam się że przy próbie wytargania obudowy mógłbym coś urwać.

[ Dodano: Sob Cze 16, 2018 19:51 ]
No więc wyciągnąłem cała obudowę. Co prawda urwalem jedno mocowanie bo już było klejone widać.
Wtyczka 18 pinowa rozpiela mi się w rękach jak ledwo ja dotknąłem. Rozepne druga wtyczkę na chwilę i później dam znać co z tego wyszło.

[ Dodano: Sob Cze 16, 2018 21:17 ]
Więc tak. Po ponownym wypięciu i wpięciu sterownika, bezpiecznika 4 z komory silnika i wiązki kabli 10. pinowej jak i 18. pinowej widzę znaczną poprawę.

Po KRÓTKIEJ przejażdżce szarpnął mi wyłącznie przy jeździe pod górkę co zdarzało mi się już wcześniej (kręta krótka górka, a samochód zmieniał bieg w trakcie poruszania się pod górę, czyżby niedziałający tryb jazdy pod górę?). Podczas jazdy biegi wchodziły gładko jedynie czasami odczuwałem zmianę z 1. na 2. Przy kick down nie było szarpnięcia jak i przy zmianie wyższych biegów. Redukcji w ogóle nie odczuwałem.

Czyżby to było to?

Na wymianę oleju i tak się wybiorę więc bardzo proszę o informację jaki olej powinienem zalać.

PS. Jutro dam znać czy szarpnięcia rzeczywiście ustąpiły czy to tylko chwilowe "dawanie nadziei, że jest ok". W każdym razie wielkie dzięki SeniorA!
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Cze 16, 2018 21:58   

sasnerss napisał/a:
Czyżby to było to?
sasnerss, kluczowa jest 18 pinowa, . Musi być dobry kontakt na pinach , bo każdy niekontakt powoduje zmianę oporności i wadliwą pracę skrzyni. Trzeba jeszcze popryskać "elektrosolem" poprawiającym kontakt i wypierającym wilgoć i wodę. 10 pinowa i 7 pinowa nie mają znaczenia bo są od sygnalizacji a nie od sterowania.

[ Dodano: Sob Cze 16, 2018 22:58 ]
sasnerss napisał/a:
proszę o informację jaki olej powinienem zalać.
to zależy od tego czym jest zalana ( jeśli to będzie okresowa wymiana czyli ok. 4 l. oleju ) i od tego czy skrzynia jest z pierwszej fazy produkcji czy po zmianach. Do skrzyń z początku zalecany jest olej oryginalny JF 403 , Texaco N 402 .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sasnerss 



Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 24



Wysłany: Nie Cze 24, 2018 08:39   

SeniorA napisał/a:

sasnerss napisał/a:
proszę o informację jaki olej powinienem zalać.
to zależy od tego czym jest zalana ( jeśli to będzie okresowa wymiana czyli ok. 4 l. oleju ) i od tego czy skrzynia jest z pierwszej fazy produkcji czy po zmianach. Do skrzyń z początku zalecany jest olej oryginalny JF 403 , Texaco N 402 .


Nie mam pojęcia jakim olejem skrzynia była wcześniej zalana. Samochód został sprowadzony, a według sprzedawcy nie był jeżdżony od około trzech lat.
W grę wchodzi jedynie całkowita wymiana dynamiczna oleju i stąd moje pytanie. Jaki olej powinienem kupić? I w jaki sposób mogę się dowiedzieć jaka wersja skrzyni siedzi w środku czy to z pierwszej fazy produkcji czy po zmianach?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Cze 24, 2018 16:46   

sasnerss napisał/a:
w jaki sposób mogę się dowiedzieć jaka wersja skrzyni siedzi w środku czy to z pierwszej fazy produkcji czy po zmianach?
do nr VIN 143049 była skrzynia TGD 101 720N i sterownik UHC 100 138, później TGD 106 800N i sterownik UHC 100 139 , miały odpowiednio oznaczenie PR001 , nowsze PR011.
sasnerss napisał/a:
W grę wchodzi jedynie całkowita wymiana dynamiczna oleju i stąd moje pytanie. Jaki olej powinienem kupić?
jeśli dynamiczna , to wg. mnie rodzaj oleju praktycznie nie ma znaczenia. Ale przy tylu niewiadomych to wymiana dynamiczna jest ryzykowna. Ja w tej sytuacji kupiłbym 10 l oleju MG ROVER i 3 razy wymienił co 100 - 200 km.
sasnerss napisał/a:
Jutro dam znać czy szarpnięcia rzeczywiście ustąpiły czy to tylko chwilowe "dawanie nadziei, że jest ok".
i co ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sasnerss 



Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 24



Wysłany: Nie Cze 24, 2018 17:04   

SeniorA napisał/a:
do nr VIN 143049 była skrzynia TGD 101 720N i sterownik UHC 100 138, później TGD 106 800N i sterownik UHC 100 139 , miały odpowiednio oznaczenie PR001 , nowsze PR011.

VIN kończy się na 143868.

SeniorA napisał/a:
jeśli dynamiczna , to wg. mnie rodzaj oleju praktycznie nie ma znaczenia. Ale przy tylu niewiadomych to wymiana dynamiczna jest ryzykowna. Ja w tej sytuacji kupiłbym 10 l oleju MG ROVER i 3 razy wymienił co 100 - 200 km.

Jeżeli jest ryzykowana to powinienem pomyśleć nad tą trzykrotną wymianą co 100 - 200 km? Niestety nie mam pojęcia czym samochód był wcześniej zalany bo książka serwisowa później już nie była prowadzona niestety.

SeniorA napisał/a:
sasnerss napisał/a:
Jutro dam znać czy szarpnięcia rzeczywiście ustąpiły czy to tylko chwilowe "dawanie nadziei, że jest ok".

i co ?

Szarpnięcia ustały. W pierwszy dzień szarpnął kilka razy przy zmianie z 1. na 2, ale później ustało całkowicie i jedyne co czuć to moment, że zmienia bieg, ale bez żadnego szarpnięcia czyli tak jak było wcześniej. Niekiedy mam tylko wrażenie jakby za wcześnie próbował zmienić z 2 na 3. Co prawda nie potraktowałem go jeszcze kontaktem bo nie miałem ostatnio kompletnie czasu, ale zrobię to w najbliższej wolnej chwili.

Aktualnie roverek jest u mechanika bo pojawiło się klekotanie przez klapki w kolektorze ssącym. Gdzieś wyczytałem, że niektórzy je zaślepiają. Spotkałeś się z takimi informacjami?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Cze 24, 2018 19:27   

sasnerss napisał/a:
Gdzieś wyczytałem, że niektórzy je zaślepiają.
nie w R75 i tym bardziej automacie , do tego trzeba rozkręcać i rozklejać kolektor.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana oleju w automacie.
krist Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Kwi 30, 2010 20:54
marynabiala
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Wymiana oleju w automacie + filtry
Limakow Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Cze 03, 2013 19:38
apples
Brak nowych postów [MG ZT-T 2.0 CDTi 135ps] - wymiana oleju w automacie
SlaS Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sty 13, 2016 19:52
janio
Brak nowych postów [R75] Ile oleju w automacie Jatco
MarcinRad Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Kwi 04, 2008 12:40
PD
Brak nowych postów [R75] Wymiana Oleju !
wergon Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Lut 03, 2015 08:53
wergon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink