Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 54 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Cze 12, 2018 21:14 [R45] trzęsienie i klekotanie silnika
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
No dzień dobry wszystkim,
Jestem kilka tygodni po wymianie pompy wtryskowej i pojawił się problem jak na filmiku. Jak silnik się rozgrzeje, to zaczyna nim koszmarnie trząść i towarzyszy temu charakterystyczne terkotanie. Dodanie gazu= jeszcze więcej terkotania. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika już nie terkocze i wibracje są mniejsze, ale dalej zdecydowanie za duże.
Czytałem tematy o takim trzęsieniu, że to może być wina ECU, ale wszystkie filmiki już są dawno pozdejmowane z youtube'a, więc nie mogę porównać czy ten sam przypadek.
Kąt wtrysku na rozgrzanym mam -2 (wiem, będę zmieniać na 2-4) i obroty na luzie trzyma 780-790.
Czy macie jakieś pomysły, co to się mogło wydarzyć?
To nie jest objaw uszkodzonego zaworu kąta wtrysku ?
U Ojca było podobnie, wymieniliśmy ten zaworek i z tego co pamiętam uspokoiło się.
Z tyłu z rury wydechowej, spaliny wydostają się rytmicznie coś jak ze starego Ursusa ?
Kąt powinien być +2 wiec jak masz na MINUS to też może być powód tych wariacji
W moim miałem podobnie , pisze MIAŁEM bo pojawiało się to sporadycznie głównie przy niskich temperaturach, od dłuższego czasu jest ok a zrobiłem tylko czyszczenie układu paliwowego poprzez dolanie do baku odpowiedniego środka.
Jezeli bedę miał z tym problem to zrobie jak pisze kol. Excalibue ... z tego co wczesniej wyczytałem to ludzie nawet remontowali pompy z tego powodu i nic to nie dawało więc jak by co to trzeba sie zainteresować zawór kąta wtrysku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum