Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Niskie obroty na klimatyzacji + lewe powietrze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Niskie obroty na klimatyzacji + lewe powietrze
Autor Wiadomość
frezus 



Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 2



  Wysłany: Wto Lip 10, 2018 20:34   [R75] Niskie obroty na klimatyzacji + lewe powietrze
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam, ostatnio zaczął mnie coraz bardziej irytować problem z klimatyzacją i chciałbym znaleźć tutaj odpowiedź lub też drogę którą powinienem iść aby to wyeliminować.
Problem objawia się w sposób następujący - w momencie kiedy jest włączona klimatyzacja to auto na biegu jałowym ma +- 600 obrotów( na dzień dzisiejszy, rekordowo potrafiły spadać nawet do 200 obrotów...), przy tym cały samochód trzęsie się niesamowicie. Ogólnie jest to ,,do zniesienia,, natomiast gorzej wygląda sytuacja podczas jazdy, ponieważ wtedy auto przy wciśnięciu sprzęgła do końca ( podczas hamowania przykładowo ) auto potrafi po prostu zgasnąć.

Przybliżę może jeszcze kilka ,,wad,, które również są zauważalne od czasu problemów z klimatyzacją:
-Na postoju po wciśnięciu pedału hamulca i puszczeniu go - Obroty wskakują z 800 na 1200 i powoli spadają znów do 800 ( 800 to jest taka ,,norma,, jaką mam bez klimatyzacji )
-Samochód na 100% zasysa lewe powietrze ponieważ po odłączeniu rury która dostarcza powietrze do kolektora i zatkaniu otworu tak aby auto nie pobierało powietrza auto nie gaśnie. Obroty spadają do 200-300 ale autko nadal chodzi i nie ma zamiaru gasnąć.
-Co do powyższej sytuacji - po lekkim popchnięciu kolektora ssącego w stronę przedniej szyby automatycznie samochód zaczyna wskakiwać na wyższe obroty - 1200-1400
-Jako ostatnie przytoczę tylko, że po odpaleniu auta (gdy dłużej postoi +-8h ) auto potrafi tak jakby... hmm ,,syknąć?,, tak jakby przez mały otwór wypuścić nagle zgromadzone gdzieś powietrze.

Co do klimatyzacji - czytałem już na forum aby w tym celu wyczyścić przepustnicę i mam zamiar to zrobić w ten weekend - pytanie natomiast czy polecalibyście mi jeszcze jakieś działania w nawiązaniu do opisu powyżej? Myśleliśmy nad wymianą uszczelki od kolektora, czy może to w jakiś sposób pomóc? Może cały kolektor musiałby być wymieniony? Fajnie by było gdyby ktoś mógł potwierdzić czy wyżej wymienione problemy są ze sobą w ogóle w jakiś sposób powiązane czy raczej wszystko prowadzi do osobnej naprawy :P

W dziedzinie motoryzacji niestety dopiero nabieram stopniowo wiedzę dlatego wybaczcie za możliwe ,,niefachowe,, słownictwo :)

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 10, 2018 20:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Wto Lip 10, 2018 21:23   

Możesz napompować dolot dymem pod ciśnieniem, albo na włączonym silniku wciskać kadzidełko w okolice podejrzanych miejsc, powinno zaciągać dym. Zobacz czy reaguje na popchnięcie kolektora czy czegoś. na nim zamontowanego, u mnie reagował na popchnięcie przepustnicy i jej okolic, a okazała się sparciała uszczelka na czujniku położenia przepustnicy.
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Sro Lip 11, 2018 08:35   

Kolektor do zrzucenia, dokładnego obejrzenia pod względem pęknięć, wymiana uszczelki pod nim
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
frezus 



Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 2



Wysłany: Sro Lip 11, 2018 16:50   

Dzięki bardzo za odpowiedzi, w ten weekend miałem się zabierać do czyszczenia przepustnicy i sprawdzenia stanu uszczelki pod kolektorem ew. jej wymiany, mam nadzieję, że to pomoże chociaż cześć wymienionych wad usunąć. Dam znać czy coś się zmieni i co dokładnie uda mi się zrobić :) Jeżeli ktoś ew. miałby jeszcze jakieś dodatkowe informacje co warto jeszcze sprawdzić w tej sprawie to oczywiście będę wdzięczny za odpowiedzi :)

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [75] trzyma ~2tys. obrotów - lewe powietrze?
Igor_Op Rover serii 75, MG ZT 26 Czw Sie 24, 2017 11:24
sknerko
Brak nowych postów [R75] Za niskie obroty silnika-regulacja
Jolcia Rover serii 75, MG ZT 16 Sro Wrz 26, 2007 18:41
DEBEC
Brak nowych postów [R75] Szarpanie, niskie obroty, stuki skręcaniu
Hylan Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Kwi 15, 2009 10:05
Hylan
Brak nowych postów [R75] Zła praca silnika, niskie obroty silnika
boomi19lca Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Gru 22, 2011 15:51
joannak25
Brak nowych postów [R75] Lusterko lewe
tomi00777 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Lut 24, 2012 19:07
tomi00777



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink