Wysłany: Czw Lip 19, 2018 22:10 [ZT] Wycieka płynu z termostatu i korka.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Witam Panowie, czytam forum i powoli głupieje. Mam dość wkurzający problem, mechanik walczy z wyciekiem przy termostacie. Wymienił termostat, wszystkie uszczelki oprócz jednej rurki która jest przy termostacie bo nie pasowała z kompletu który kupiłem. Ostatnio miałem takie sytuację, sprawdzałem czy bez klimy załączy mi się wentylator i nie zrobił tego. Samochód chodził długo na wolnych obrotach i przejechałem kilka km, wentylator nie ruszył. Temperatura była w normie (90C) na wskaźniku. Po przejechaniu kilku km, zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju, wymieniłem olej i kontrolka się nie pali. Auto jeździ normalnie, delikatnie go trzęsie na wolnych ale po obrotach tego nie widać. Dzisiaj wywaliło mi wodę przez korek zbiorniczka wyrównawczego. Po tym jak ostygł, zajrzałem do zbiornika i zobaczyłem ze płyn jest ale po chwili układ go wciągnął. Miesiąc temu wymieniłem również chłodnicę która wyglądała bardzo dobrze a puściło na łączeniu plastiku z alu. Nie wiem co jest powodem. Czy to może być winna wiatraka, korka zbiorniczka? czy może uszczelka pod głowicą ? Wygląda to tak jakby tworzyło się za duże ciśnienie oleju. Płyn jest czysty ale jutro chciałbym zrobić test płynu na Co2 i może uda mi się pomierzyć ciśnienie na cylindrach.
Wiatrak na klimie działa normalnie.
Pacjent to MG ZT 2.5 benzyna
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 19, 2018 22:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A z klimą wiatrak Ci chodzi na 1 biegu ? Testowałeś go toafem na każdym biegu ?
Masz trochę podobną sytuację do mojej, czyli na początku zaczął puszczać termostat na zgrzewie, potem mi wywalało węże .. u ciebie akurat chłodnica.. Możliwe że poszła Ci uszczelka pod głowicą, albo co gorsze jak u mnie - pęknięta głowica. I ciśnienie z cylindrów dostawało się do układu chłodzenia. Olej miałem czysty, płyn chłodzący tak samo - z tym że płynu ubywało mi bardzo dużo - ze 200 ml na 15 - 20 km.
Na początek oczywiście wymień korek zbiorniczka - nie jest drogi, około 20 -40 zł choć ja miałem 2 sztuki nowe i oby dwa były wadliwe. dopiero 3 sztuka (delphi) była dobra i trzyma do tej pory.
U mnie test na Co2 się sprawdził - szybko zmienił kolor na zielony.
Nie wiem po czym poznać, u mnie po zagrzaniu auta i otworzeniu maski było widać że na zbiorniczku wyrównawczym - na jego rynience było mokro od płynu chłodzącego.
Sprawa z wyrzucaniem wody chyba się wyjaśniła, brakuje sprężania na cylindrach na górze cylindry mają wartości 10, 12.5, 15 a na dole 10.5, 14, 10. Mechanik twierdzi że uszczelki puszczają ciśnienie do układu chłodzenia i dlatego wywala wodę najsłabszym miejscem w układzie. Szykuje się wyjęcie głowić i założenie nowych uszczelek Wentylator i tak muszę dokładnie sprawdzić bo może to był powód wyplucia uszczelki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum