Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 420]Tak powonień zachowywać się układ chłodzenia?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 420]Tak powonień zachowywać się układ chłodzenia?
Autor Wiadomość
Rycerz 



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 11



Wysłany: Sro Sie 15, 2018 15:34   [Rover 420]Tak powonień zachowywać się układ chłodzenia?
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam wszystkich :)
Wczoraj nabyłem samochód marki Rover 420 2.0 diesel. Niepokoi mnie zachowanie układu chłodzenia. Normalnie wskazówka dochodzi do połowy jak pojazd się nie porusza. Jak jadę wskazówka jest w 3/4 do temp. wrzenia (nie wiem jak fachowo to się nazywa). Po razu km przy jeździe normalnej (90 km nie przekraczam) podnosi się dość szybko do czerwonego pola. Jak to widzę od razu szukam jakiegoś miejsca aby stanąć i zgasić samochód, ale przy redukcji temp. na wskaźniku znów spada do 3/4. Czy takie zachowanie jest normalne? Czy może jest układ chłodniczy uszkodzony?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 15, 2018 15:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Sie 15, 2018 17:40   

Coś jest nie tak. Wskazówka powinna podnieść się prawie do połowy i ani drgnąć. Może masz za mało płynu albo jest zapowietrzony.
 
 
Rycerz 



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 11



Wysłany: Sro Sie 15, 2018 17:53   

Pogrzebałem w necie i prawdopodobnie pompa wody padła. Do zbiornika wyrównawczego wcale woda nie leci przewodem.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Sie 15, 2018 20:44   

A termostat? Może się nie otwiera.
 
 
Rycerz 



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 11



Wysłany: Czw Sie 16, 2018 17:35   

Raczej się otwiera bo i chłodnica gorąca. Przewód jak naciskam przy chłodnicy to woda leci do zbiorniczka wyrównawczego. W tych modelach pompa załącza się elektrycznie? Czy jak?

Teraz prawie godzinę chodził na wolnych obrotach. Wskazówka ciągle stała na połowie. Kolejną rzecz jaką zauważyłem to nieszczelny korek od zbiornika wyrównawczego. Woda nim uciekała.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Czw Sie 16, 2018 21:22   

Jak chodził na wolnych i się nie gotował to pompa raczej sprawna. Korek przy odpowiednim ciśnieniu puszcza powietrze i trochę płynu, po to ma zawór w sobie. A wiatrak się włącza? Może nie działa i nie chłodzi ?
 
 
Rycerz 



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 11



Wysłany: Czw Sie 16, 2018 22:53   

Ani jeden ani drugi wiatrak się nie włączył. Poprzedni właściciel mówił że wiatraki włączają się dopiero przy stu stopniach C. Do takiej temperatury raczej przy parkowaniu nie doszedł. Jak mogę sprawdzić wiatraki? Są do nich jakieś bezpieczniki? Może jakiś padł.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pią Sie 17, 2018 14:23   

Jak stal godzinę na wolnych obrotach to wiatrak powinien się włączyć. Podepnij wiatrak "na krótko" i sprawdź czy działa,sprawdź bezpieczniki.
 
 
Rycerz 



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 11



Wysłany: Pią Sie 17, 2018 17:37   

Nagrzewnica też nie działa. Pół h dziś parkotał na wolnych obrotach. Temp. wskoczyła do połowy skali. Wł na maxa ogrzewanie na ciepłe powietrze i leciało zimne.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sob Sie 18, 2018 09:48   

Na pewno masz płyn w układzie? Takie objawy są gdy płynu jest za mało. Sprawdź czy otwiera się zawór od nagrzewnicy.
 
 
Rycerz 



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 11



Wysłany: Nie Sie 19, 2018 09:04   

Byłem wczoraj u mechanika. uszczelka poszła.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Nie Sie 19, 2018 10:39   

Czyli najczarniejszy scenariusz. Ja bym reklamował u sprzedającego.
 
 
Rycerz 



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 11



Wysłany: Pon Sie 20, 2018 16:51   

Dopiero teraz zauważyłem że wpisał mi niższą kwotę na umowie niż dałem. Albo sprzedać do na części, albo złomować. Choć złomować trochę szkoda.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pon Sie 20, 2018 20:32   

Jak masz świadka to nie ma problemu,chyba że Cię poinformował o wadzie. Warto spróbować.
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Wto Sie 21, 2018 15:55   

Zwróci tyle co na umowie, czyli pewnie 999zł żeby skarbówkę szukać.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Sie 22, 2018 13:38   

Ostatnio handlarz zwracał koledze całość mimo że na umowie było mniej,i to bez żadnego problemu.Zależy na kogo się trafi.
 
 
Rycerz 



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 11



Wysłany: Czw Sie 23, 2018 18:30   

Ciężki temat. Najpierw mówił że zwróci tyle ile na umowie. Teraz ciężko się skontaktować się z nim. Trafiłem na niezłego oszusta i kombinatora. O wadze nic nie wspominał. W sobotę albo po niedzieli raczej zezłomuje go :cry:
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pią Sie 24, 2018 10:41   

Może kup silnik jeśli buda jest w dobrym stanie,ceny zaczynają się od 300 zł. Jeszcze tydzień temu sam miałem silnik za takie pieniądze bo rozbierałem R420. Zostaw sobie pompę bo sprzedasz ją za niezłe pieniądze,psują się a regeneracja to jakiś kosmos. Ja bym postraszył handlarza.
 
 
Rycerz 



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 11



Wysłany: Nie Sie 26, 2018 19:54   

Mówiłem mu, że założę mu sprawę, ale jakoś się tym zbytnio nie przejął. Silnik kupić dobry pomysł. Blacha piękna nie jest, ale w tamtym tygodniu przeszedł przegląd i o dziwo tylko nadkola średnio zjedzone. Z silnikiem też by był kłopot pod tym względem, że jest prawdopodobieństwo że i turbina do wymiany się szykuje. Kolejna rzecz to, że u mnie z kasą kruchą. Na silnik by było mnie stać, ale na mechanika już nie. A samemu to by było ciężko mi go zmienić, choć są szanse że by się udało.

[ Dodano: Nie Sie 26, 2018 20:54 ]
Dziś odwiedził mnie stary znajomy co jest mechanikiem. Okazało się że nagrzewnica jest odłączona. Prawdopodobnie wystarczy zmienić tylko nagrzewnicę i będzie wszystko ok.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pon Sie 27, 2018 14:54   

Oby się udało. Powodzenia :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 416 98']Układ chłodzenia!
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Wrz 27, 2009 12:49
staf
Brak nowych postów [R45] Układ chłodzenia
Wii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Mar 04, 2016 20:21
Wii
Brak nowych postów [R 420 si] układ chłodzenia
kolin17_71 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Lut 27, 2015 21:09
greg-si
Brak nowych postów [R416] UKŁAD CHŁODZENIA
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Sie 04, 2008 10:23
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink