Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Potrzebuję porady, chciałbym pomóc znajomej ktorej zepsuł się R75. Otóż dojeżdżając do domu poczuła przez chwilę spadek mocy, po dojechaniu na miejsce i zgaszeniu auta nie da się go już odpalić (kręci normalnie). Kilka razy zdarzylo sięże odpala, pracuje normalnie ok. 10 sekund po czym gaśnie, i znowu nie odpala. Po jakimś czasie (i wielu próbach) znowu odpala i po 10 sekundach gaśnie.
Podpinałem komputer z Toafem ale to był moj pierwszy raz z dieslem i nie miałem pojęcia jak sprawdzić Live data - jedyne co mi się pokazało to jakaś tabelka z danymi typu: "włącznik światła stop - 1, sprzęgło klimatyzacji - 1, czujnik skrzyni biegów-0" itp nieistotne elementy. Nie wiem jak podejrzeć ciśnienia paliwa, obroty rozrusznika itp chociaż próbowałem chyba wszystkiego. Jedyne co udało mi się sprawdzić to to że pompa na grodzi pracuje po włączeniu zapłonu ok 30 sekund, oraz po zdjęciu węża paliwowego z szybkozłączką (powrotnego z listwy CR) i po włączeniu zapłonu, paliwo szybko wypływa z rurki. Poradźcie co na szybko zrobić, kobieta potrzebuje auta..
_________________ Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 07, 2018 22:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie wiem jak podejrzeć ciśnienia paliwa, obroty rozrusznika itp chociaż próbowałem chyba wszystkiego.
Nie probowales wszystkiego skoro nie udało sie odczytac tych parametrów.
Cytat:
Daj mu plaka do filtra powietrza powinien zapalić
To ostateczność i wcale nie rozwiązanie problemu, przeciez nie bedzie tak zapalal za kazdym razem a i raczej nie pomoze w znalezieniu w czym tkwi problem.
Już odpowiadam.
Próbowałem wszystkiego w Toafie co mogłem, potem oglądałem filmiki na Youtube i tam interfejs Toafa wygladał inaczej niż u mnie w zakładce "Live Data", tak jakby komputer silnika nie do końca się połączył z Toafem - po prostu nie było tej tabelki po lewej stronie z wyborem parametru do podejrzenia..
Komputer nie zarejestrował żadnych błędów (oprócz starego błędu sterownika świec żarowych).
Na Plaka oczywiście próbowałem i odpalił dość normalnie, pracował tak długo dopóki psikałem w dolot.
Pompy pod siedzeniem właśnie nie potrafiłem usłyszeć, ale paliwo sikało z rurki powrotnej z listwy.
CO NAJWAŻNIEJSZE: w sobotę zadzwoniłem do znajomej powiedzieć że mam parę pomysłów (miałem zmierzyć ciśnienie paliwa po niskiej stronie manometrem), na co ona powiedziała że dzwoniła do męża (jeździ na Tirach) i on podpowiedział żeby postukała w czarną puszkę na podszybiu (zapewne miał na myśli przekaźnik pompy paliwa) i po tym zabiegu auto odpala normalnie
Widocznie facet miał juz wcześniej z tym problem.. Tak więc dziękuję wszystkim za podpowiedzi, problem (na razie) rozwiązany
_________________ Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
Zapewniem Cię że naciskałem po kolei wszystko, PPM pewnie też (nie pamiętam już dokładnie nazw przycisków) ale nie było takiej listy jak widziałem na filmie.. No nieważne już teraz, ważne że auto jeździ
_________________ Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
No tak. PPM - ok Tak jak pisałem - słabo znam Toafa a z dieslem to był mój pierwszy raz więc dlatego plączę się w zeznaniach;)
Co do "naprawy" auta przez właścicielkę - ja wiem że to żadna naprawa boza chwilę samochód moze stanąć niewiadomo kiedy, ale ona twierdzi że jest dobrze i nic już nie trzeba robić więc się nie narzucam
_________________ Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
https://www.youtube.com/watch?v=wzK-bYyA8u8
Tutaj masz (urwany w prawdzie) filmik jak dodać sobie parametry do LiveData w TOAF. Nie wiem jak możesz mieć inny wygląd interfejsu. Nie było nic innego dostępnego publicznie niż to co jest na filmach. Pamiętaj aby nie przekraczać 8 parametrów podczas mierzenia w jednej sekcji. Wtryskiwacze powinny być mierzone w osobnej grupie. Więcej do poczytania w wątku na forum o TOAFie.
Czarna puszka na podszybiu? Nic innego jak komputer silnika, który jest schowany w podszybiu nie przychodzi mi do głowy Może chodziło o czarną puszkę bezpieczników w komorze silnika? Fajne naprawy. Pociesze Cię, że pewnie za chwile znowu się to stanie, więc będziesz miał jeszcze okazję odwiedzić koleżankę
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum