Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam, moja F-ka przerywa na wolnych obrotach po wciśnięciu pedału gazu. Prawdopodobnie problem z zapłonem - podobno autko stało 2 lata i nikt do niego nie zaglądał.. Razem z wymianą rozrządu chciałem to załatwić (świece przewody cewki ew. kopułka). Problem w tym, że w silniku oryginalnie siedzą świece platynowe gdzie jedna kosztuje tyle co komplet zwykłych - chcąc ciąć koszty po prostu odpuściłem temat, ponieważ aż tak bardzo to nie przeszkadza wystarczy nie przyśpieszać od 2 tysięcy obrotów.
Pytanie brzmi czy można wrzucić zwykłe świece? Ma ktoś wkręcone zwykłe? Nie chciałbym czegoś popsuć przez tak głupi błąd.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 07, 2018 16:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Najbardziej się boję o cewki żeby nie popsuć nic. Znajomy mówil że w jakiejś Betce miał też te platynowe, wsadził zwykle to mu wytrzymały 20 tysięcy km bo w silniku jest wyższa temperatura i zwykle świece nie wytrzymują po prostu. Myślę że zaryzykuje wsadzić zwykle.
Teraz tak patrzę i faktycznie wg katalogu ngk np kanciak 416 który mam zapłon oparty na kopułce ma zwykłe świece BKR6ES za pare złoty a np mój streetwise czy TF ma już "fajkocewki" i jeździ na platynowych świecach PFR6N-11. Świece mają takie same wymiary i oporność jednak jedne są zwykłe a drugie platynowe o nieporównywalnie wyższej cenie, jestem ciekaw czy jest to spowodowane zastosowaniem "innego zapłonu" czy innymi powodami , silniki przecież uogólniając są takie same..
Tu cos jest z zapłonem,inne dla kopulek a inne dla cewek.Przerabialem ale ponad 10 lat temu i nie wszystko pamietam Dla MG z cewkami były NGK irydowe/platynowe.Nie miałem wcześniejszych modeli wiec się nie wypowiem
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Jak by nie patrzeć można przyeksperymentować bo za jedną świecę platynową mamy 4 zwykłe na testy, jak się nie sprawdzi to i tak i tak trzeba będzie wydać grubszą sumę co nie zmienia faktu że same cewki też dosyć często padają poprzez cudowne ich umiejscowienie na głowicy ..
Odpinasz dach z tyłu (5 klamr jest), podnosisz od tyłu, wyciągasz wygłuszenie, odkręcasz chyba 10 śrub od maski i masz cudowny dostęp do silnika. Potem tylko dekielek na wierzchu silnika i dłuuugim kluczem (chyba 16) wyciągasz świeczki. Prosta operacja na pół godzinki.
Nie bój się pociągnąć za wyciszenie bo mogło przyrdzewieć temperatura i wilgoć sprawia że tak się dzieje niestety.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum