Fabrycznie było thermo top Z. Nie wiem czy z mazdy podejdzie, chociaż kiedyś przymierzałem się do takiego zabiegu. Jednak udało się zdobyć fabryczne z Rovera. Polecam przed założeniem rozebrać piec i zrobić mu małe spa. Sprawdzić świecę, jak wygląda komora (oczyścić), zobaczyć czy jest sitko itp. itd. Później podłączyć się oprogramowaniem do Webasto (Toaf nie ogarnia tego) lub jednym z plików PRG z pakietu INPA/NCS/TOOL32.
Dlaczego zakładasz, że ktoś wymontował? Może go fabrycznie nie miałeś?
Oczywiście wtedy kostki powinny być ładnie zabezpieczone, a przewód paliwowy zakończony zaślepką, z jednej i drugiej strony. Na zdjęciach nie widać czy masz pompkę paliwa. Pokazujesz nam chłodniczkę powrotu paliwa. Pompkę musisz szukać dalej na wysokości tylnej kanapy. Do niej też musi iść wiązka, której przewód jeśli nie jest na dole podłaczony do pompki, będzie zwnięty pod siedziskiem kanapy.
TOAF nie jest do tej operacji potrzebny. Nie trzeba nic kodować. To autonomiczny system, który wymaga jedynie dodatkowego czujnika temperatury przy chłodnicy, to nie ten sam co w zderzaku. Musisz sprawdzić czy go masz. Jeśli elektronika WEBASTO jest sprawna oraz sam piec też, to wszystko powinno śmigać po podłączeniu. Może w nowszej wersji TOAF będzie mógł zrobić z webasto tyle co T4.
Założyć odpowiednio wszystko do kupy i podłączyć.
Uruchomić silnik (min. 4.5C) i jeśli webasto jest sprawne, powinno odpalić się i zacząć grzać.
Może przy tym być widoczna chmurka dymu. Nie wystrasz się i uspokój ludzi obok, żeby ktoś nie podleciał z gaśnicą
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Gru 26, 2018 20:55
piec z mazdy nie bedzie działał bo sterownik w piecu z mazdy jest sterowany cyfrowo,nawet w roverze były 2 wersje pieca( 2 sterowniki) i z nowszego na starszy można zamienić P&P a ze starszego na nowszy trzeba przekładać pin w kostce sterującej bo piec będzie ciągle pracował, 400zł za sprawny piec to nie jest drogo... nowa świeca do niego kosztuje 300zł a pompka wody 500zł więc patrząc z tej strony 400 za cały to są grosze, sam je sprzedaje sprawdzone po 400-600 i na obecną chwile żadnego na stanie nie mam, można szukać z bmw e46 z pierwszych roczników ale trzeba patrzeć na sterownik aby był sterowany analogowo
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
bo sterownik w piecu z mazdy jest sterowany cyfrowo
Ale bebechy chyba pasują? Ja chciałem zrobić jeden z dwóch. W Roverkowym elektronika działała, ale niestety wewnątrz była kupa. Świeca padła, sitko wypalone. Ale w końcu udało się dostać dobry egzemplarz od R75 więc zaniechałem prób.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie wiem czy czasem nie pasuje od BMW X3 X5 E83 E53, parametry wyglądają podobnie, nie wiem jak było sterowane, zasada działania wygląda inaczej.
Tylko dziwnie bo z jednej strony napisane Thermo Top Z, a z drugiej Thermo Top C
Po czym poznać w naszym webasto, który to rodzaj sterownika?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Gru 30, 2018 17:38
Sterownik w x5 jest ten sam co w nowszej wersji w r75, z tym ze bez przeprogramowania nie bedzie w roverze działać bo mówiąc prostym jezykiem ten z BMW pyta samochodu czy moze odpalić, w roverze jest inny soft w sterowniku który sie "nie pyta"
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
MATRIXorg możliwe że ja będę miał piec na sprzedaż. Nie obiecuję na 100% czy i kiedy ale jeśli nie potrzebujesz "na już" to pewnie dałbym ci znać do tygodnia.
Mój piec miał uwalony sterownik, kupiłem drugi z rozbitka, niby sprawny a uwalony sterownik w tym samym miejscu. Oba stery są w naprawie u kolegi kolegi, więc jak nie powie dużo to będę miał zapasowy.
Jeślibyś się zdecydował na używkę z innego źródła to wymuś jakoś gwarancję albo najlepiej odbierz osobiście. Jeśli przyjdzie ci szajs, to nie jest powiedziane że będzie to proste do udowodnienia i (nie)uczciwy sprzedawca przyjmie zwrot, a najtańsza naprawa sterownika to 150zł +przesyłka.
Spokojnie, to nic pilnego. Muszę jeszcze sprawdzić czy mam pompkę paliwa i czujnik temperatury. Wszystko i tak bym montował na wiosnę, gdyż nie mam warunków, garażu.
Pompka paliwa jest pod autem w okolicach prawego tylnego koła (ja najpierw rozkręciłem kanapę i tam szukałem.. ). Jak się schylisz to powinieneś dostrzec, najwyżej trzeba będzie dźwignąć wóz.
Czujnik temp. moim zdaniem możesz olać. To chyba ty chcesz decydować kiedy sie ma włączyć? Piec jest uruchamiany poprzez 12V na pin 1. Kup sobie na ali za 3 USD (albo gdziekolwiek) moduł+pilot i odpalaj zdalnie. Ew. zwykły włącznik gdzies w kabinie umieść. Jakbyś miał słaby aku albo zwyczajnie było dość ciepło to ostatnie co chcesz to włączony piec.
Do montażu pieca nie potrzeba garażu - klucz 10 i szczypce na klipsy obejm (chyba że masz silne palce ). Montaż i dostęp b. prosty. Warto tylko odpiąć rurę od intercoolera od strony egr bo ułatwia to dostęp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum