1. Plastiki z boku puszczają dosyć ciężko więc za pierwszym razem musisz wyczuć jakiej siły użyć aby zwolniły zaczep.
2. Silnik rozbieraj delikatnie aby nie uszkodzić magnesów.
3. Dobrze wlutuj szczotki a oszczędzisz sobie ponownego rozbierania.
Podpinasz +/- a potem zgodnie z opisem w artykule na stronie klubowej podjesz + na styki sterujące przekaźników. Lub podpinasz masę, podajesz bezpośrednio napięcie na kable dwóch pierwszych biegów i minus na trzeci (aby wentlator działał musisz mieć plus na któryś z biegów)
zdejmujesz osłonę silnika (tą małą trójkątną) jak do wymiany żarówki w halogenach/kierunkowskazach z lewej strony i na podłużnicy masz przyczepioną złącznę do od silnika wentylatora (większa od innych - spięte dwie razem). Niestety zdjęciami nie dysponuję
Czerwoną strzałką pokazałem, wtyczke zieloną strzałką osłonę.
Fotka z artykułu na stronie klubowej
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Już wszystko rozebrałem Nie mogę tylko tych durnowatych torxów odkręcić czy to sa TORXy T20 ?
[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 14:34 ]
dukat11 napisał/a:
z lewej strony
chyba z prawej
Tak to u mnie wygląda:
Dlaczego sa dwie razem spięte ?
[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 15:31 ]
Wydedukowałem, że są od dwóch trybów. Bieg III i Biegi I i II. Pytanie tylko jak sprawdzić czy działa ? Podałem napięcie na te kostki i silnik ani drgnął.... A w sumie przeciez na III biegu mi chodzi Chyba jednak muszę się dostać do skrzyneczki z przekaźnikami... a torxy są nieugięte... właśnie je wiercę
widać że masz z rezystorem wentylator to prawdopodobnie masz dwa biegi tylko w artykule na stronie klubowej jest taki myk opisany
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ciekawe Niestety nie mam teraz dostępu do RAVE'a i nie mogę sprawdzić czy te 5 przewodów co mam to są fabryczne i przeróbka jest w skrzynce z przekaźnikami (do której nie mogę się dostać) czy też to już jest po przeróbkach i dlatego mam 5 przewodów...
Krótko mówiąc utknąłem... i na dodatek nie chcą mi się rozwiercić TORXy (
zapewne przy wentylatorze w skrzyneczce z przekaźnikami
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Lip 06, 2009 19:35
Trzymam za ciebie kciuki reed ! Zrobiłem porządek ze szczotkami dwa miesiące temu.Wszystko poszło gładko dzięki artykułowi Mariana K.(zawsze to podkreślam).
Wszystkie śruby poszły gładko(!).Jedyne,co zepsułem,to "wyciąłem" silnik-tzn.nie zauważyłem wsuwek łączących silnik z instalacją i musiałem później lutować te 5 przewodów.Za szczotki zapłaciłem po 7 zeta,ale tylko dwie kwalifikowały się do wymiany.Teraz wszystko hula,czego i Tobie życzę.
I taka moja rada:druknij sobie ten artykuł Mariana (staf dał na niego linka).Postępuj step by step,a na pewno się uda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum