Wysłany: Pon Lut 20, 2012 09:50 [R75] Zamek (kluczyk) kręci się o 360 stopni
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam
mam problem z zamkiem w samochodzie (sedan) a mianowicie dzisiaj z rana podchodzę wkładam kluczyk przekręcam żeby otworzyć i kluczyk zaczął kręcić się wkoło. Nawet nie było żadnego oporu. Więc zakładam że coś przymarzło i jak chciałem otworzyć to po prostu się urwało. I teraz pytanie czy można jakoś z pod maski otworzyć drzwi? Czy lepiej rozszerzać drzwi kierowcy i próbować dostać się do klamki? Do maski mam nadzieje że się dostanę z opisów na forum. Samochód jest zamykany tylko kluczykiem więc alarm nie działa.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 20, 2012 09:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam
Nie przychodzi mi nic do głowy jak otworzyć auto od strony silnika:)
Z kluczykiem dostaniesz się do bagażnika- później przez kanapę do środka. Nie pamiętam tylko czy kanapę otworzysz od strony bagażnika - ale podejrzewam, że powinno się dać rady. Jak nie to to proponuję wybić szybkę małą z tyłu(lub którąkolwiek inną), rozłożyć siedzenie i wejść przez bagażnik do środka.
Z wejściem do bagażnika będzie problem gdyż mam tam inny zamek do którego nie mam kluczyka ale nawet jak bym się dostał to i tak kanapa otwiera się od środka. A nie wiesz czy jak się odepnie akumulator i podłączy to coś ruszy? Sprawdzam narazie tropy a po pracy będę działał
alarm działa jak zamkniesz kluczykiem (o ile jest w aucie a nie został wycięty) tylko nie wszystkie funkcje ochrony sa włączone. Niestety nie wiem czy po zamknięciu kluczykiem odłącza klamki wewnątrz bo jak tak to jesteś w czarnej d...ie bo przyciskiem na środkowej konsoli tez nie otworzysz
[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 11:13 ]
a po zakluczeniu mrugała dioda w zegarach? albo czy mruga teraz?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dioda mruga tak jak zawsze. Sprawdzę jeszcze po 17 jak będę przy aucie. No właśnie ciekawe czy po zamknięciu kluczykiem odłącza klamki. Będę próbował dostać się za pomocą klinów przez przednie drzwi - mojemu bratu tak otwierał spec w211 i tam klamka działała.
jak dioda miga to masz alarm w aucie i dupa zbita.
Poszedłem sprawdzić do auta i jak zakluczysz kluczem to nie odcina klamek ale po otwarciu klamka z wewnątrz alarm wyje (masz trochę szczęścia jednak), nie da się otworzyć z wewnątrz guzikiem na konsoli włącza się tylko alarm
[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 11:38 ]
w naszych roverkach klamki odcina jak zamkniesz pilotem i spece nie daja rady otworzyć awaryjnie auta klinami jak w W211.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Już się wszystko wyjaśniło. Wracam po pracy wkładam kluczyk i kręci się wkoło ale jak się powoli pokręci to się otwiera samochód i zamyka - tylko jak się to zrobi szybko to można kręcić i kręcić. Tak więc do samochodu się dostałem. Tylko teraz pewnie trzeba coś z tym zamkiem zrobić. Wymieniać na nowy czy kombinować coś ze starym?
podpinam się pod temat bo mam ten sam problem... kluczyk kręci się o 360 stopni. Samochód mam otwarty, zdjąłem boczek ale nie bardzo widzę jaka może być przyczyna problemu.
Matty, jak sobie poradziłeś z tym zamkiem?
Cześć,
ponieważ u mnie wystąpił ten sam problem, czyli kluczyk w zamku kręci się bez końca i nic z tego nie wynika proszę o podpowiedź, czy możecie polecić kogoś w Krakowie lub okolicach, kto mógłby się tym tematem zająć. Dodatkowo chcę naprawić otwieranie z pilota, bo również nie działa. Byłem już u dwóch fachowców od zamków i na nic się to zdało, więc proszę Was o wsparcie w tym temacie.
Cześć,
ponieważ u mnie wystąpił ten sam problem, czyli kluczyk w zamku kręci się bez końca i nic z tego nie wynika proszę o podpowiedź, czy możecie polecić kogoś w Krakowie lub okolicach, kto mógłby się tym tematem zająć. Dodatkowo chcę naprawić otwieranie z pilota, bo również nie działa. Byłem już u dwóch fachowców od zamków i na nic się to zdało, więc proszę Was o wsparcie w tym temacie.
W Krakowie masz p. Midowicza - chyba najlepiej ogarnia tematy związane z R75/ZT.
A co do problemu:
Zakładam, że Twój samochód to wersja europejska.
Zamek masz zamontowany z wersji europejskiej? Czy może jest to używany z anglika? Jeśli to drugie, to fizycznie nie ma możliwości połączyć bębenek z centralnym. Dlatego wkładka kręci się dookoła. Jeśli jednak zamek jest europejski, to musiał wypaść metalowy łącznik pomiędzy bębenkiem a zamkiem.
A co do działania centralnego z pilota, napisz nam więcej szczegółów. Pilot nie zamyka i nie otwiera? Przyczyn może być kilka:
- uszkodzony pilot (rozładowana bateria, uszkodzone przyciski, uszkodzona elektronika)
- odbiornik sygnału z pilota - ugnił, rozłączył się
- moduł komfortu - uszkodzony lub wymieniony na inny bez pilotów (nie zna Twojego pilota)
- bezpieczniki za schowkiem nad nogami pasażera
- centralny zamek w drzwiach kierowcy powoduje jakieś zakłócenia
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zamek masz zamontowany z wersji europejskiej? Czy może jest to używany z anglika? Jeśli to drugie, to fizycznie nie ma możliwości połączyć bębenek z centralnym. Dlatego wkładka kręci się dookoła. Jeśli jednak zamek jest europejski, to musiał wypaść metalowy łącznik pomiędzy bębenkiem a zamkiem
Z tym sie nie zgodzę, zamek mam europejski, posiadam łącznik pomiędzy wkładką a zamkiem, uszkodzony jest w środku mechanizm przenoszący ruch kluczyka w dół do tego łącznika i dalej zamka, to kluczyk mimo wszystko od pozycji wyjściowej obraca sie maksymalnie 90 st. W lewo lub w prawo. Wiec jesli kreci się dookoła to w bębenku zamka jest już rzeźnia.
Dziękuje za odpowiedzi.
Spieszę z doprecyzowaniem....
Jeżeli chodzi o otwieranie z pilota, to po zakupie auta wszystko działało, aż do pewnego dnia, kiedy to nie mogłem ani otwierać, ani zamykać auta z pilota. Baterie wymienione i nic. Akumulator odłączany, próby programowania metodami z forum i też nic.... Kluczyki mam dwa i z żaden nie daje rady. Bezpieczniki też sprawdzone i wszystkie ok. Na dzisiaj jedyne zamykanie i otwieranie auta, to przycisk centralnego w środku pojazdu (działa bez zarzutu).
Co do zamka, to jest to wersja europejska. Wszystko działało, aczkolwiek były momenty, kiedy klucz się przycinał. Delikatnie w lewo, w prawo i zawsze się udawało. I tak jak w przypadku otwierania z pilota, w jednym momencie się nie udało. klucz zaczął sie obracać w zamku do okoła. Od czasu do czasu zaskakiwał i zamykał drzwi, ale ich nie otwierał. Teraz już się tylko kręci w koło. Rozebrałem dzisiaj tapicerkę drzwi od strony kierowcy, odchyliłem wygłuszenie i zacząłem oglądać, czy nic nie odpadło, nie urwało się, itd. Ale, że się nie wyznałem na temacie, to chyba czeka mnie fachowiec.
Jeżeli macie jakieś pomysły lub uwagi to będę wdzięczny.
Zdejmij boczek i na wysokości klamki/wkładki poszukaj od wewnątrz metalowego łącznika. Jak to wygląda masz na załączonym obrazku. Może sam zamek się uszkodził.
Możesz też odłączyć na chwilę centralny zamek - odpiąć wtyczkę. Zamknąć drzwi i sprawdzić czy działa zamykanie z pilota. Jeśli nie, to musisz sprawdzić czy nie zmarł odbiornik pilota (receiver). Mógł ugnić. Nie wiem z którego rocznika masz auto, ale ten element występował za zegarami lub pod tunelem środkowym. Zdarza im się gnić. Musisz sprawdzić, naprawić lub wymienić.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
W starszych rocznikach byl pod tunelem środkowym odbiornik.
Co do łącznika to nie do konca na wysokości klamki
Łącznik jest tak jak na zdjęciu na górnej krawędzi zamka, na pewno poniżej klamki. Od klamki w dol w stronę zamka odchodzi mechanizm/przekladnia w czarnej plastikowej obudowie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum