Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zamek (kluczyk) kręci się o 360 stopni
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zamek (kluczyk) kręci się o 360 stopni
Autor Wiadomość
Matty 



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lut 20, 2012 09:50   [R75] Zamek (kluczyk) kręci się o 360 stopni
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam
mam problem z zamkiem w samochodzie (sedan) a mianowicie dzisiaj z rana podchodzę wkładam kluczyk przekręcam żeby otworzyć i kluczyk zaczął kręcić się wkoło. Nawet nie było żadnego oporu. Więc zakładam że coś przymarzło i jak chciałem otworzyć to po prostu się urwało. I teraz pytanie czy można jakoś z pod maski otworzyć drzwi? Czy lepiej rozszerzać drzwi kierowcy i próbować dostać się do klamki? Do maski mam nadzieje że się dostanę z opisów na forum. Samochód jest zamykany tylko kluczykiem więc alarm nie działa.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 20, 2012 09:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wojtekhan 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Jasło/Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 20, 2012 10:33   

Witam
Nie przychodzi mi nic do głowy jak otworzyć auto od strony silnika:)

Z kluczykiem dostaniesz się do bagażnika- później przez kanapę do środka. Nie pamiętam tylko czy kanapę otworzysz od strony bagażnika - ale podejrzewam, że powinno się dać rady. Jak nie to to proponuję wybić szybkę małą z tyłu(lub którąkolwiek inną), rozłożyć siedzenie i wejść przez bagażnik do środka.

Pozdrawiam
Wojtek
 
 
trawis25 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Pon Lut 20, 2012 10:39   

Poprostu otwórz bagarznik,następnie otwórz przelot na narty i jakimś zagiętym drutem pociągnij za klamkę.
 
 
Matty 



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lut 20, 2012 10:42   

Z wejściem do bagażnika będzie problem gdyż mam tam inny zamek do którego nie mam kluczyka ale nawet jak bym się dostał to i tak kanapa otwiera się od środka. A nie wiesz czy jak się odepnie akumulator i podłączy to coś ruszy? Sprawdzam narazie tropy a po pracy będę działał
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lut 20, 2012 11:13   

alarm działa jak zamkniesz kluczykiem (o ile jest w aucie a nie został wycięty) tylko nie wszystkie funkcje ochrony sa włączone. Niestety nie wiem czy po zamknięciu kluczykiem odłącza klamki wewnątrz bo jak tak to jesteś w czarnej d...ie bo przyciskiem na środkowej konsoli tez nie otworzysz

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 11:13 ]
a po zakluczeniu mrugała dioda w zegarach? albo czy mruga teraz?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Matty 



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lut 20, 2012 11:26   

Dioda mruga tak jak zawsze. Sprawdzę jeszcze po 17 jak będę przy aucie. No właśnie ciekawe czy po zamknięciu kluczykiem odłącza klamki. Będę próbował dostać się za pomocą klinów przez przednie drzwi - mojemu bratu tak otwierał spec w211 i tam klamka działała.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lut 20, 2012 11:38   

jak dioda miga to masz alarm w aucie i dupa zbita.
Poszedłem sprawdzić do auta i jak zakluczysz kluczem to nie odcina klamek ale po otwarciu klamka z wewnątrz alarm wyje (masz trochę szczęścia jednak), nie da się otworzyć z wewnątrz guzikiem na konsoli włącza się tylko alarm

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 11:38 ]
w naszych roverkach klamki odcina jak zamkniesz pilotem i spece nie daja rady otworzyć awaryjnie auta klinami jak w W211.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Matty 



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lut 20, 2012 11:47   

sknerko dzięki za sprawdzenie. Później sprawdzę co i jak i mam nadzieje że uda mi się otworzyć. Tak myślałem że w211 ma daleko do R75 hehe
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lut 20, 2012 11:51   

Proszę bardzo w ramach podziekowań klikamy pomógł :mrgreen:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Matty 



Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 08:38   

Już się wszystko wyjaśniło. Wracam po pracy wkładam kluczyk i kręci się wkoło ale jak się powoli pokręci to się otwiera samochód i zamyka - tylko jak się to zrobi szybko to można kręcić i kręcić. Tak więc do samochodu się dostałem. Tylko teraz pewnie trzeba coś z tym zamkiem zrobić. Wymieniać na nowy czy kombinować coś ze starym?
 
 
kranik01 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 181
Skąd: Ruda Śląska

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 09, 2014 16:15   

podpinam się pod temat bo mam ten sam problem... kluczyk kręci się o 360 stopni. Samochód mam otwarty, zdjąłem boczek ale nie bardzo widzę jaka może być przyczyna problemu.
Matty, jak sobie poradziłeś z tym zamkiem?
 
 
doubledeck 



Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 4



Wysłany: Sob Lut 06, 2016 13:00   

Cześć,
ponieważ u mnie wystąpił ten sam problem, czyli kluczyk w zamku kręci się bez końca i nic z tego nie wynika proszę o podpowiedź, czy możecie polecić kogoś w Krakowie lub okolicach, kto mógłby się tym tematem zająć. Dodatkowo chcę naprawić otwieranie z pilota, bo również nie działa. Byłem już u dwóch fachowców od zamków i na nic się to zdało, więc proszę Was o wsparcie w tym temacie.

Z góry dzięki za pomoc!
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 06, 2016 13:15   

Zamykanie z pilota nie działa od zakupu auta czy przestalo działać później?
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 06, 2016 14:44   

doubledeck napisał/a:
Cześć,
ponieważ u mnie wystąpił ten sam problem, czyli kluczyk w zamku kręci się bez końca i nic z tego nie wynika proszę o podpowiedź, czy możecie polecić kogoś w Krakowie lub okolicach, kto mógłby się tym tematem zająć. Dodatkowo chcę naprawić otwieranie z pilota, bo również nie działa. Byłem już u dwóch fachowców od zamków i na nic się to zdało, więc proszę Was o wsparcie w tym temacie.

W Krakowie masz p. Midowicza - chyba najlepiej ogarnia tematy związane z R75/ZT.

A co do problemu:

Zakładam, że Twój samochód to wersja europejska.

Zamek masz zamontowany z wersji europejskiej? Czy może jest to używany z anglika? Jeśli to drugie, to fizycznie nie ma możliwości połączyć bębenek z centralnym. Dlatego wkładka kręci się dookoła. Jeśli jednak zamek jest europejski, to musiał wypaść metalowy łącznik pomiędzy bębenkiem a zamkiem.

A co do działania centralnego z pilota, napisz nam więcej szczegółów. Pilot nie zamyka i nie otwiera? Przyczyn może być kilka:

- uszkodzony pilot (rozładowana bateria, uszkodzone przyciski, uszkodzona elektronika)
- odbiornik sygnału z pilota - ugnił, rozłączył się
- moduł komfortu - uszkodzony lub wymieniony na inny bez pilotów (nie zna Twojego pilota)
- bezpieczniki za schowkiem nad nogami pasażera
- centralny zamek w drzwiach kierowcy powoduje jakieś zakłócenia
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 06, 2016 15:25   

MaReK napisał/a:
Zamek masz zamontowany z wersji europejskiej? Czy może jest to używany z anglika? Jeśli to drugie, to fizycznie nie ma możliwości połączyć bębenek z centralnym. Dlatego wkładka kręci się dookoła. Jeśli jednak zamek jest europejski, to musiał wypaść metalowy łącznik pomiędzy bębenkiem a zamkiem


Z tym sie nie zgodzę, zamek mam europejski, posiadam łącznik pomiędzy wkładką a zamkiem, uszkodzony jest w środku mechanizm przenoszący ruch kluczyka w dół do tego łącznika i dalej zamka, to kluczyk mimo wszystko od pozycji wyjściowej obraca sie maksymalnie 90 st. W lewo lub w prawo. Wiec jesli kreci się dookoła to w bębenku zamka jest już rzeźnia.
_________________
75 Red Edition
 
 
doubledeck 



Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 4



Wysłany: Sob Lut 06, 2016 15:31   

Dziękuje za odpowiedzi.
Spieszę z doprecyzowaniem....

Jeżeli chodzi o otwieranie z pilota, to po zakupie auta wszystko działało, aż do pewnego dnia, kiedy to nie mogłem ani otwierać, ani zamykać auta z pilota. Baterie wymienione i nic. Akumulator odłączany, próby programowania metodami z forum i też nic.... Kluczyki mam dwa i z żaden nie daje rady. Bezpieczniki też sprawdzone i wszystkie ok. Na dzisiaj jedyne zamykanie i otwieranie auta, to przycisk centralnego w środku pojazdu (działa bez zarzutu).

Co do zamka, to jest to wersja europejska. Wszystko działało, aczkolwiek były momenty, kiedy klucz się przycinał. Delikatnie w lewo, w prawo i zawsze się udawało. I tak jak w przypadku otwierania z pilota, w jednym momencie się nie udało. klucz zaczął sie obracać w zamku do okoła. Od czasu do czasu zaskakiwał i zamykał drzwi, ale ich nie otwierał. Teraz już się tylko kręci w koło. Rozebrałem dzisiaj tapicerkę drzwi od strony kierowcy, odchyliłem wygłuszenie i zacząłem oglądać, czy nic nie odpadło, nie urwało się, itd. Ale, że się nie wyznałem na temacie, to chyba czeka mnie fachowiec.

Jeżeli macie jakieś pomysły lub uwagi to będę wdzięczny.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 06, 2016 16:45   

Zdejmij boczek i na wysokości klamki/wkładki poszukaj od wewnątrz metalowego łącznika. Jak to wygląda masz na załączonym obrazku. Może sam zamek się uszkodził.

Możesz też odłączyć na chwilę centralny zamek - odpiąć wtyczkę. Zamknąć drzwi i sprawdzić czy działa zamykanie z pilota. Jeśli nie, to musisz sprawdzić czy nie zmarł odbiornik pilota (receiver). Mógł ugnić. Nie wiem z którego rocznika masz auto, ale ten element występował za zegarami lub pod tunelem środkowym. Zdarza im się gnić. Musisz sprawdzić, naprawić lub wymienić.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 06, 2016 17:57   

W starszych rocznikach byl pod tunelem środkowym odbiornik.

Co do łącznika to nie do konca na wysokości klamki ;)

Łącznik jest tak jak na zdjęciu na górnej krawędzi zamka, na pewno poniżej klamki. Od klamki w dol w stronę zamka odchodzi mechanizm/przekladnia w czarnej plastikowej obudowie.
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 06, 2016 18:04   

longer86 napisał/a:
Od klamki w dol w stronę zamka odchodzi mechanizm/przekladnia w czarnej plastikowej obudowie.

I właśnie ten fragment musi prześledzić okiem... gdzieś coś mogło się posypać.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lut 06, 2016 19:42   

albo po prostu uszkodził się bębenek. Nie wiem czy wiecie, ale jak się włoży niepasujący klucz, to można obracać w kółko zamkiem w naszych autach...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75] Kluczyk kręci się w koło nie otwiera drzwi
polion Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Gru 05, 2015 14:16
sknerko
Brak nowych postów [R75] Temperatura płynu chłodniczego ponad 100 stopni
Bieri13 Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Sty 30, 2018 08:32
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Czujnik temp na wyświetlaczu pokazuje -40 stopni
kazio Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Cze 10, 2020 17:26
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Kluczyk
marbur77 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Gru 03, 2012 12:17
marbur77
Brak nowych postów [R75] Plastikowy kluczyk.
Czarnysg Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 26, 2009 05:43
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink