Wysłany: Sro Kwi 24, 2019 19:38 [R75][2001] Problem z poduszkami powietrznymi - lampka SRS
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam, od czasu zakupu samochodu męczę się z wiecznie świecącą się kontrolką SRS. Przegląd zaraz po świętach. Samochód jest przystosowany do zamontowania kurtyn (napisy Airbag na przednich i bocznych belkach) przy czym na prawej belce brakuje plastiku przy pasie bezpieczeństwa i małej plastikowej nakładki z napisem Airbag więc wnioskuje, że właśnie prawej kurtyny brak. W jaki sposób można dobrać się do tej belki i zamontować kurtynę i gdzie znajdę jakiekolwiek wtyczki, które powinny do niej iść?
Sprawdziłem wtyczki pod fotelami, docisnąłem je i błąd wciąż występuje.
Sprawdziłem też wizualnie w prawym słupku znajduje się kurtyna - brak. Próbowałem sprawdzić w lewym, ale przez ten plastik nachodzący na pas nic nie zauważyłem, a nie mam zielonego pojęcia jak zabrać się za demontaż słupka.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 24, 2019 19:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Samochód jest przystosowany do zamontowania kurtyn
Nie bylo wersji "przystosowanych", albo mialy kurtyny ( i wtedy byly napisy AIRBAG na słupku a) lub ich nie bylo ( napisów też nie)
sasnerss napisał/a:
plastiku przy pasie bezpieczeństwa i małej plastikowej nakładki z napisem Airbag więc wnioskuje, że właśnie prawej kurtyny brak.
Poduszka kurtyny jest zamontowana w słupku A, miejscu pasów nie ma żadnej poduszki ( częsty błąd , po napisach ktoś wnioskuje żę ma 8 poduszek)
sasnerss napisał/a:
W jaki sposób można dobrać się do tej belki i zamontować kurtynę i gdzie znajdę jakiekolwiek wtyczki, które powinny do niej iść?
Zweryfikuj najpierw czy masz kurtyny - zedjmij osony przednich słuków - są przymocowane na takich paskach - będziesz klął jak będziesz chcaiał całkiem zdemontować - na forum jest opis jak to zrobić.
A żeby zamontować kurtyny trzeba zdemontować całą deskę rozdzielczą.
Najprosciej bedzie podpiać samochod pod TOAF'a odczytać błędy i będziesz wiedział czego brakuje (albo gdize ą błędy). Prosciej i szybciej będzie wykodować kurtyny niż je montowac.
Pozbędziesz się w ten sposób błędu na desce ( o ile on pochodzi od tego)
Jeżeli okaże się, że to błąd 9000 to jedyną opcją jest wymiana sterownika, który znajduje się pod tunelem?
Najprosciej. Moża próbować go reanimować - ale tu trzeba szukac kogos kto zajmuje sie wlasnie takimi sterownikami.
Przy czym musisz naprawic kompleksowo wszystko - jeżeli coś będize nie tak - błąd będzie się świecił.
A skąd w tej dyskusji wziął się błąd crash daty? Ugnił sensor w podłodze i tyle
CrashDate w tym module da się wywalić w 10 min, ale trzeba mieć moduł na wierzchu.
Co do kurtyn, napis airbag jest na słupku, ale także nad zwijakiem pasa. Nabój kurtyny jest na wysokości schowka ale mocowanie idzie przez całą długość auta. Dlatego jak kurtyna wywali, to rozrywa słupek, podsufitkę, w/w zaślepkę nad zwijakiem pasa Wiem, bo sobie kiedyś eksplodowałem
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum