jest to kombinacja alpejska czyli połaczenie pompy sprzegła z wysprzęglikiem ale coś tam jest zmienione bo ta czesć lewa nie jest oryginalna jedynie jest ona nasunięta na króciec oryginalny od pompy sprzegła.
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
to jest zdjecie z opisu montazu pompki z BMW ale Boncky pytal o to zazaczone strzalka po prawej
niestety nie wiem co to
dokładnie tak, u mnie jest to zerwane i musze zamocować jak nalezy... nie mam żadnego błędu więc sie zastanawiam co to jest... chyba jakies podciśnienie ale myslalem ze ktos moze wie
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Wymiana Przewodu Pompki Sprzęgła R 75 1.8 2000r
Witam serdecznie,
Niestety owy przewód uległ u mnie przetarciu po przez złe zamontowanie akumulatora ( przewód został nadcięty) z braku „ laku” prowizorycznie naprawiłem przewód. Wykorzystałem do tego 15 cm przewodu oraz 3 obejmy zaciskające
Niestety jak widać poniżej, obejma nie wytrzymała, zrobiłem na niej 16 tys km i zsuneła się uwalniając płyn, ciśnienie spadło i pedał został w podłodze. Nie polecam takiego rozwiązania jeżeli ktoś nie chce mieć pecha w trasie...
No to bierzemy się za rozbieranie plastików w kabinie :
Żadnej filozofii, będzie potrzebny śrubokręt płaski i krzyżak, kilka śrubek i plastiki schodzą, polecam zdemontować je wszystkie ponieważ przy pompce jest mało miejsca, da nam to więcej swobody a demontaż jest banalny. Przy odkręcaniu wtyczkę od bagażnika odczepiamy!.
Gdy już to mamy za sobą idziemy pod maskę, w moim przypadku trzeba było do końca odczepić starą złączkę a następnie :
Odkręcamy jak powyżej nakrętke, spada całkowićie cisnienie i płyn.
Po tym Etapie niestety wyciągamy akumulator oraz jego skrzynkę – wtedy zrobi nam się bardzo dużo miejsca. Kabel wchodzi pod akumulatorem w kokpit więc jego wyciągnięcie raczej jest konieczne.
Następnym krokiem jest demontaż pompki. Jest ona przykręcona na 2 śrubki. Niestety nie pamiętam wielkości ponieważ wymieniałem pare dni temu... wystarczy podstawowy zestaw kluczy i nie będzie problemu... to nie Opel tu nie ma samych Torx-ów J
Kolejno wyciągamy kabel z pompką ( oczywiście ciągniemy do środka auta. )
Uwaga by nie zapodziać uszczelek na przewodzie które sa montowane między grodziami kokpitu a maski.
Tak wygląda nasza pompka :
Nastepnie ściągamy przewód z pompki, ponieważ pompka zostaje a zmienia się sam kabel, przewód sciągamy wybijając młotkiem i cieńkim śrubokrętem trzpień zaznaczony powyżej.
Kolejnym krokiem jest włożenie nowego kabla pod maskę, przeciągniecie przez te same otwory przez które go wyciągneliśmy, założenie uszczelki grodziowej na kablu.
Następnie zakładamy pompkę, wbijamy trzpień i przykręcamy ją z powrotem na swoje miejsce.
Łączymy szybkozłączke ( otwiera się ja wciskając do środka biały kołnierz, lub w przypadku braku kołnierza, po obwodzie przejeżdzamy śrubokrętem i puszcza.)
tak wygląda szybkozłączka .
Jak poniżej :
Zalewamy zbiorniczek pompki najlepiej strzykawką z rurką i odpowietrzamy ukł, najlepiej w 2 osoby – jedna pompuje druga odpowietrza. Poniżej zdjęcie którym zaworkiem odpowietrzamy :
gdy wszystko już jest jak ma być składamy analogicznie wszystko do całości
Plastiki pod pedałami, akumulator.
Do wykonania zabięgu niezbedne :
1. Cierpliwość
2. Śrubokręty : płaski i krzyżak
3. Płyn hamulcowy
4. Strzykawka z wężykiem
5. oraz klucze ( jeden zawór odpowietrzania, drugi pompka)
Mam nadzieje że komuś to pomoże, nie tylko z samym przewodem, ale bawiąc się swoim sprzęgłem o którym sam Bóg zapomniał.... znajdzie tu coś przydatnego. Nie jestem ufny co do zmiany pompki na np. BMW dlatego w następnym art. Regeneracja starej pompki...
„Materiały pomocnicze dla ludzi walczących z sprzęgłem”
Przepraszam za jakość zdjęć ! - telefon
Kontakt : grabekr@wp.pl
GG : 1952206
Pozdrawiam, co złego to nie ja.
_________________ Pamparampam
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 11:37, w całości zmieniany 3 razy
Wysłany: Wto Maj 26, 2009 19:40 [R75] Sprzęgło zmiana pompki na BMW - chwalę się i żalę...
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
witam, pompka sprzęgła kończyła u mnie żywot... więc zanim by tak padła że bym holował autko postanowiłem ją wymienić, nie zastanawiając się wybrałem przeróbkę na pompkę z BMW.
koszty:
Pompka 150zł
Dot 4 - 40 zł
ojciec - podziękowania
Poniżej fotki ze złączki jaką zrobiłem do pompki, a raczej jaką zrobił mój ojciec bo kabla mi nie potrafili połączyć z pompką. złączka pasuje idealnie, nie cieknie nic... podwójna uszczelka więc nawet lepiej jak w bmw. uchwyt jest tak dokręcony że głowa boli więc mam nadzieje że wytrzyma długo... ( tata na tokarkach itp od 30 lat.... )
Jednak nie obyło się bez problemów. Żeby przykręcić tą blaszkę narobiłem się jak wół bo albo nie pasowała śrobka albo łepek albo nakretka, siedziałem do 1szej w nocy w garażu, potem zabawa z odpowietrzaniem ( masakra... ) potem zabawa bo wtyczka na wysprzegliku była już troche przepracowana... ale ok wszystko zrobiłem...
2 dni pózniej... :
zaczeło cieknąć - żeby dojechać do domu dolałem 05L. Dot 4 ... w aucie mała powódz, co sie okazało ? patrzcie na fotke... mikro pęknięcie i znowu wszystko rozbebeszone....
Boże i forum rovera dajcie mi siły do tego sprzęgła...
Początkowe zdjęcia to łączenie kabla z pompką a ostatnie to miejscie gdzie pękła koncówka od pompki, co dziwne chodziła dobrze 2 dni... i nagle bum...
mam dojść...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 18:47, w całości zmieniany 1 raz
nie dałeś za grubego wezyka ,ja dałem zbrojony i po tygodniu zaczelo kapac płynem na wycieraczke zmiana wezyka na silikonowy tak zeby ten biały plastik nie pracował i narazie sucho.Pozdro..
nie dałeś za grubego wezyka ,ja dałem zbrojony i po tygodniu zaczelo kapac płynem na wycieraczke zmiana wezyka na silikonowy tak zeby ten biały plastik nie pracował i narazie sucho.Pozdro..
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sro Maj 27, 2009 12:57
Ja mam założony sylikonowy i nie cieknie. Kurde, Boncky, teraz sobie przypomniałem, że nie wziąłem z warsztatu tej złączki, a byłem wczoraj Zapomniałem, możliwe, że dzisiaj jeszcze pojadę to ją na 100% wezmę.
Ja mam założony sylikonowy i nie cieknie. Kurde, Boncky, teraz sobie przypomniałem, że nie wziąłem z warsztatu tej złączki, a byłem wczoraj Zapomniałem, możliwe, że dzisiaj jeszcze pojadę to ją na 100% wezmę.
spoczko, nie spieszy mi sie... nie mam ochoty patrzeć sie na te auto.. wole Punto 1 od ojca z żenującym 55konnym silnikiem i tapicerką z plastikowych kubków na jabole niż mojego R. Tyle zabawy i wszystko od nowa, ciekawe co znowu sprzęgło pokaze...
witam, z racji że też chcę założyć pompkę z bmw chciałbym prosić kogoś o oddanie zdjęcia blaszki montażowej tej nowej pompki z bmw. wszędzie większość zdjęć wygasła i nie bardzo wiem jak to zrobić.
kolejna rzecz to przewód:
wysprzęglik <--------> pompka bmw
mam stary przewód z rovera i przewód z bmw
da się jakoś to połączyć w skuteczny sposób?
po zdjęciu pancerza jest jodełka ale opaska to chyba nie jest dobry pomysł?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum