Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam.
Mam kilka pytań odnośnie silnika 20T2N i bardzo proszę o komentarze .
Zacznę od końca tzn. " niebiesko dymi "
Silnik podejrzewam , że został przegrzany z powodu uszkodzenia czujnika wentylatora. Piszę "podejrzewam" bo auto zostało pożyczone i nie było mnie przy jego zwrocie. Następnego dnia odpaliłem , zobaczyłem że dymi , maska w górę , brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym i zmieniony jego kolor . Płyn uzupełniłem , wycieków brak ale wentylator się nie uruchamiał , wymieniłem czujnik i teraz działa ale dymienie pozostało.
Widzę , że powoli ubywa płynu w zbiorniczku a wycieków nie ma więc chyba idzie na tłoki ( tłok ) i w wydech i tu pytanie , czy z tąd to dymienie. Wiem , że przez pobór oleju może dymić na niebiesko a co z płynem ?.
Pytanie 2 " wtryski "
Co oznaczają zielone kropki na wtryskach ?
Pytanie 3 " wałek rozrządu "
Auto kilka lat temu kupiłem z uszkodzonym silnikiem , głowica była do wymiany.
Zamówiłem na Allegro i po splanowaniu, spr. szczelności - zamontowałem. Ale teraz zastanawia mnie to , że przy tej z zamówienia koło zębate wałka rozrz. było z dodatkową obręczą przedzieloną gumą ( tłumik drgań ? ) a u mnie było bez niczego. Może ta głowica była od silnika 86 KM a ja mam 105 KM , może mają inne fazy rozrządu lub wielkość uchylenia zaworów i czy oba te koła można zamieniać?
Wydaje mi się , że silnik mógłby być bardziej dynamiczny w niższym zakresie obrotów , szukałem przyczyny w przepływomierzu ale wydaje się OK. A może to wałek i zmienione fazy rozrządu ?
Proszę o komentarze . Dziękuję .
[ Dodano: Nie Lip 07, 2019 18:59 ]
Już wiem , że jeżeli płyn idzie na tłoki to silnik może dymić na jasno szaro - niebiesko więc trzeba będzie wymienić uszczelkę.
Gnębi mnie tylko ten wałek rozrządu.Otóż ta głowica z zamówienia była kompletna z wtryskami , zaworami , wałkiem , górną pokrywą były nawet świece żarowe za co należy się wielki szacunek dla sprzedawcy ale w/w wtryski miały zielone kropki a koło zębate dodatkową obręcz dlatego zastanawiam się czy wałek rozrządu nie różnił się od mojego , mój błąd , że przed montażem nie sprawdziłem numerów na moim jest wytłoczony nr. 105230 . Wtryskiwacze zamontowałem z tej uszkodzonej ale wałek oraz koło zębate z zamówionej. Ostatecznie porównam numery przy okazji wymiany uszczelki ale chciałbym poznać opinię oraz polecić się doświadczeniu kolegów z forum
Jak zwykle bardzo proszę o posty .
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 07, 2019 17:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum