Wysłany: Nie Mar 03, 2019 11:31 [MGF] Problem z lampami przód!
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
[u]Witam wszystkich, otóż ponad dwa lata temu zakupiem wersję angielską osobiście prze zemnie sprowadzoną auta MGF i teraz ,gdy jest już po małych poprawkach mechanicznych nadeszła chęć, by móc go zarejestrować w PL. Lecz problemem jest jedyny ważny wymóg czyli przednie lampy, reszta już ogarnięta. No i zaczynają się schody. Ciężko znalezć lampy europejskie ,bo szukałem dużo i gdzie się tylko dało. Dlatego moi drodzy koledzy , czy jest jakaś możliwość przerobienia lamp angielskich ?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 03, 2019 11:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wiem ze w niektórych reflektorach była możliwość przelaczenia na strone europejska.Za pomocą malej dźwigienki.Ale to jak pamiętam sporadyczne przypadki.Jedyne reflektory (komplet) widziałem na alledrogo i jeśli dobrze pamiętam to cena oklolo 1300 pln….
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Wiem ze w niektórych reflektorach była możliwość przelaczenia na strone europejska.Za pomocą malej dźwigienki.Ale to jak pamiętam sporadyczne przypadki.Jedyne reflektory (komplet) widziałem na alledrogo i jeśli dobrze pamiętam to cena oklolo 1300 pln….
Oglądałem reflektory dokładnie i, nic takiego nie ujrzałem. Akurat też , na allegro widziałem komplet za 1 tyś używane ,ale to trochę przesada. Myślę ,aby je otworzyć i być może jakiś pomysł wpadnie do głowy by, coś przerobić
Takie znalezione na szybko.Moze będziesz chcieć pomodzic angielskie reflektorki w MGF z europejskimi wkładkami z 75-tki.Lub szukac ori,czasem cos się pojawia.
Kolego Malignus ,chyba podsunełeś mi pewien pomysł ! Po kombinuje coś własnie w tą stronę z tymi soczewkami. Gdyż mam nadzieję ,że jeśli zostawię wkładkę angielską a jedynie soczewką starał bym się manewrować ,by móc ustawić kąt padania światła? Co ty na to ? Czy raczej to tylko moja wyobraznia?
Relatywnie wsadzic soczewki od wersji eu,zarowki nie zenony od cincika I po dobrym ustawieniu powinno przejsc przeglad.Gorzej ze na kloszu lampy sa wszystkie informacje ze anglik.Lecz zapewne diagnosta skoncentruje sie raczej na zagadnieniu czy poprawnie wszystko swieci.
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Jak mieszkalem w UK to diagnosta sprawdzal kilka punktow nadwozia plus spaliny.Lampy mialy swiecic wedle schematu a z czego byly zbudowane to malo go interesowalo.W PL pomykalem 3 lata Pugiem 307cc (anglik ) i nikt nie zainteresowal sie np.tylnymi swiatlami ( przeciwmgielne angielskie i cofania rowniez.) A przy pierwszej rejestracji czyli przegladzie kazdy mial w tyle lusterka etc.Lampy mialy swiecic na wzor EU.Drogowka tez sie jakos nie interesowala.Pomimo kilku kontroli.
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Jak mówiłem , wszystko zależy na kogo się trafi, znajomy jeździł w niewiedzy ze ma jedna lampe od Anglika i na pierwszym przeglądzie diagnosta zauważył ze lampa od Anglika, ostatnio coraz bardziej trzepią auta na przeglądach.
W uk to można sobie taśmą klejąca pokleić lampy i nikt się nie doczepi. W polsce nieważne jak świecą tylko jakie maja wybite znaczki na kloszu. Jak nie ma odpowiedniego znaczka na kloszu to diagnosta nie ma prawa podbić przeglądu.
Dlatego napisałem o oznaczeniach.Co do tasmy to jednak się czepiają takie cos nie ma prawa bytu.Lecz nie tzw. cepeliady i wkładania czegos w cos.Jesli jest dobrze zrobione.Ma swiecic zgodnie z tym co w książce i tyle.
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Ja bym osobiście rzeźbił soczewki i jeździł, trzeba mieć świadomość że ktoś może się do tego przyczepić ale też wystarczy popatrzeć na nasze drogi jakie samochody się na nich pojawiają i jakoś dowody rej jeszcze mają z ważnym przeglądem.
Osobiscie mijam w uj roznych koromysl z cincikami typu zenon.Jakos to swieci wszędzie tam gdzie nie powinno.Teoretycznie powinny być spryski,uklad samopoziomujący.Nigdy nie zauwazylem nawet spryskow.Tu jeśli się dobrze wklei soczewki aby dzialaly jako EU to nikt się raczej nie przyczepi.Tym bardziej iż szklo/plastik zewnętrzny jest tylko ochronny.Ryflowanie w MGF jest wewnątrz a w TF oczywiście w soczewkach.Zawsze można powiedzieć ze klosz jest z angola bo szlag trafil ori z powodu kamienia etc.
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
A oto teoria zamieniona w rzeczywistość. Przegląd przeszedł bez problemu, choć diagnosta nie był skrupulatny i nie sprawdzał homologacji na lampach. Miałem także kontrolę i to w nocy, także bez problemu. Taką zmianę można bez problemu zalegalizować, pisząc pismo do ministerstwa transportu odpowiednio ja uzasadniając. Obie soczewki to bo led więc w obu są światła mijania i drogowe. Ringi to postojowe a w kierunkach są dzienne i kierunkowskazy.
[ Dodano: Pon Wrz 02, 2019 20:57 ]
To już ostatni etap prac nad oświetleniem przednim.
Wkrótce zabieram się za tył
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum