Wysłany: Czw Wrz 26, 2019 19:46 [Freelander I 2.0DI] niestandardowy brak mocy
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam!
Mam problem z freelanderem, kupiłem go niedawno, jednak poprzedni właściciel twierdził że ten samochód miał tak od początku, przejdźmy do rzeczy, auto nie ma mocy, wymieniony rozrząd ustawiony według RAVE , pompa była sprawdzana u pompiarza , auto pali na dotyk.
Po podłączeniu komputera wykazuje parametry:
Na biegu jałowym rozgrzany do 80stopni:
1 Dawka paliwa (7mg/suw) po zmniejszeniu na 4mg/suw mocy mało odczuwalnie przybywa jednak strasznie wolno schodzi z obrotów.
2. Kąt wtrysku (2 stopnie)
3. Aktualna Dawka paliwa (4 stopnie)
4. Pzepływomierz (90kg/h , po przygazowaniu ok 200kg/h)
Brak błędów DTC
Filtr paliwa zmieniony
Wydech drożny
Intercooler, przewody wszystko szczelne
Co zauważyłem i co mnie niepokoi:
1. Komputer wykazuje parametr
-Włącznik 1 pedału hamulca (wyłączony, po naciśnięciu włączony to logiczne)
ale
-Włącznik 2 pedału hamulca (włączony) i tego nie można niczym wyłączyć ani pedałem ani ręcznym nie wiem od czego to jest.
2. Parametr "Włącznik biegu jałowego" cały czas jest w pozycji (włączony) okazuję się że podpinam inny potencjometr gazu i komputer na niewciśniętym pedale pokazuje "wyłączony" a przy wciśniętym "włączony" czyli już wiem że ten potencjometr zamontowany w aucie jest uszkodzony chociaż otwarcie przepustnicy pokazywał prawidłowo, ale żeby go wymienić to musiałem wywalić całą konsole bo nie można tam nawet palca wcisnąć,( jeszcze nie testowałem auta) moje pytanie do was takie, do czego służy ten włącznik biegu jałowego, czy to pomaga w opadaniu obrotów silnika?
Ja już tracę siły, może Wy coś doradzicie.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 26, 2019 19:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mi się wydaje że problem jest w wiązce kabli. Brak poprawnego sygnału hamulca (2 osobne obwody) plus brak poprawnego sygnału przejścia na jałowy bieg skutkuje w utracie mocy.
.
Jak to sprawdzić to już samemu się trzeba domyśleć i użyć komputera do tego.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Klasyka gatunku, ECM myśli że masz wciśnięty hamulec, i błędny sygnał z Idle Switch z potencjometru gazu.
To nie ma szansy działać poprawnie. Sprawdzić wiązkę - chociaż potencjometr sam zdiagnozowałeś.
Wymienić uszkodzone, będzie śmigać.
Taki sam symptom można uzyskać wciskając jednocześnie pedał gazu i hamulca - obroty będą opadały bardzo powoli. U ciebie ten efekt występuje z racji na uszkodzenia podzespołów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum