Wysłany: Wto Cze 11, 2019 20:18 [r45] Zmiana pompy na mechaniczną.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
jeżdzę już chwilę 45, jednak doszedłem do wniosku, iż wolałbym mieć pompę mechaniczną np.z Rovera 400 sd.
Po wstępnym zapoznaniu się z tematem, powstało kilka problemów.
Na większość znalazłem rozwiązanie, takie jak pierścień centrujący pompę.
Jednak pozostaje kwestia sterowania przyśpieszaczem kąta wtrysku.
Wydaje mi się, że posiada 2 przewody podobnie jak w vp30.
Kwestia czy steruje nim ECU w przypadku vp30, czy elektronika, która znajduje się na pompie.
Ogólnie pompa vp30 nie wykazuje u mnie żadnych oznak przyszłej awarii(widać, że sterownik był kiedyś regenerowany, lub zmieniany zawór regulacji dawki, ponieważ są łączone przewody).
Wolę jednak dmuchać na zimne i przemierzać kilometry nadal bezawaryjnie.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 11, 2019 20:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Edc15 nie steruje kątem wtrysku tylko wysyła polecenie po can busie do PSG pompy vp30 i ona dopiero ustala odpowiednie wyprzedzanie.
Pierścień i otowow blokady to akurat pikuś. Żeby zrobić wyprzedzanie kątem trzeba jednak ECU z ad i przerobić wtyczkę edc15 lub zrobić adapter sobię.
Ja temat przerabiałem bo mam sd pompę w 45
Dalszy ciąg trzeba czujnik ckp z sd lub kupić od k serii bo trzeba indukcyjny.
I jak chcesz mieć klimę to trzeba dorobić sobie sterownik na żeby ją załączał bo w sd rozwiązanie klimy jest inne jak w edc15 . Przeróbka według mnie bardziej kłopotliwa była niż zrobić sterownik który czyta dane z czujników klimy i wysyła je analogowo do sd sterownika.
Już jeden taki zestaw robiłem dla jednego kogoś z forums przejściówka i sterownikiem ale w końcu tego nigdy nie zamontował
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Wiadomo, ze klima potrzebna:)
Działa u Ciebie wszystko poprawnie ?
Ile byś sobie liczył za zestaw konwersyjny do mechaniki(ofc poza pompą , bo to mam;)?
U siebie miałeś climatronic?
Bo u siebie mam manualną klime, więc chyba byłoby łatwiej.
Działa już wszystko od kilku dobrych lat bezproblemowo były na początku białaczki ale do wszystkiego doszło się w praniu
Czy climatronic czy manualna to obojętnie bo działają obie tak samo.
Masz ECU od sd? Muszę się popytać czy był bym wstanie odkupić zestaw z powrotem. Bo nie chce mi się tego robić 3. Raz a najgorzej to trzeba dorwać wtyczki z kablami od sd i to jest challenge
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie mam jeszcze ECU, ale widziałem kilka ofert na Allegro.
Mógłbyś się zorientować jak wygląda sytuacja?
Bo i podać orientacyjny koszt?
Może być na priw.
A nie wystarczy zastosować modułu 144 z vw, który steruje grzaniem świec, egr oraz przyspieszaczem kąta wtrysku?
Lub zastosować pompę od silnika VM, czysto mechaniczną ?
bielu000, masz wiecej info o tym module Ja VW znam tylko z widzenia
bielu000 napisał/a:
przyspieszaczem kąta wtrysku
Mial Vag w ogole w mechanicznych pompach VE, elektryczny solenoid do katu wtrysku ? Bo z tego co kojarzę były tam tylko VM pompy.
VM pompe można zastosować jak najbardziej, tylko trzeba ja znowu przerobic z czesciami od pompy SD z Rovera. A ciezko jest tez o pompe VM gotowa za takimi parametrami jakie ma pompa SD. Bo pompy VM maja tez mniejsze średnice walka.
[ Dodano: Sro Paź 23, 2019 18:28 ]
Bo mi sie wydaje ze ten przekaznik dziala tylko w trybie 0/1 ze wlacza zawor na pompie i przesuwa do rozruchu max kat wtrysku. KBA sie to nazywa na pompie BOscha i to nie dziala tak jak unas na sygnale PWM do elektrozaowru.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Info mam szczątkowe, do VW mam dużą awersję. Stosowany w AAZ w golfie 3 po 95 roku.
Tylko masz rację, sterowanie tam jest znacznie uproszczone, gdyż zawór/przestawiacz jest 2 przewodowy, a u nas chyba 3 w ve.
O pompie z Jeepa 2.5td z silnikiem VM(spełnia podstawowe kryterium, jest lewoobrotowa tłokorozdzielacz 11) myślałem poważnie, gdyż z tego co zauważyłem jest tam tylko potencjometr gazu, i zawór stopu. Nic innego.
Kwestia jaki tam jest tłokorozdzielacz i fala.
Nie chce bić jakiś rekordów mocy, 130km wystarczy. Bardziej kwestia bezawaryjności.
W planach jest instalacja na OR, tak więc vp30 średnio się nadaje.
bielu000, My tez mamy 2 pin wtyczke, chodzi o sygnal bradziej czy to jest tez pwm czy zwykly 0/1
Ogolnie sie rozchodzi mimo lewej pompy tez o to jaka srednice ma walek, jak wyglada ciegno gazu w srodku pompy no i jaka fala. Choc wszystkie te elementy mozna z SD przelozyc i pompe VM da sie zamontowac bo moj kolega z Rosji taka ostatnio do Rovera zbudowal tylko ze w sumie korpus zostal z R 820 VM a reszta poleciala z SD
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Rozumiem w sumie.
Myślisz jaki koszt przełożenia wnętrzności?
Pompy z VM są bardzo tanie, w sumie roverowska sd też jest tania.
Zastanawiam się dalej co zrobić, bo startuje z projektem, a w przeciągu max miesiaca muszę skończyć samochód...
A przekładam jeszcze zawieszenie, wnętrze i dużo detali.
Czemu off road?
Instalacja na olej roślinny bedzie, kiedyś eksperymentowałem i całkiem fajne efekty były.
A co do R45, to przód polift mg, tył ze względu ze to liftback nie jest zbyt uroczy to z civica polift.
Felgi mam 16" borbety, wnętrze mam fotele z r400, bardzo fajne skóry, boczki zostało zrobić i podsufitke.
Najgorzej z zawieszeniem, bo chciałbym żeby wmiarę dobrze siedziało koło 195/45 16.
I pewnie trzeba bedzię pchać jakiś gwint.
Miałbyś pin out ecu od sd oraz od Idt?
Bo myślę, że to nie byłoby problemem żebym sobie pospinał
Tutaj wrzucam link do Elektrody, gdzie opisany jest moduł/sterownik z VW.
Moduł VW
I ostatnia kwestia, jakbym odpuścił sterowanie tym zaworkiem?
Wiadomo, że odpalę silnik ale co dalej? Podać na niego napięcie zeby przyspieszyć opóźnić wtrysk?
Wiem, że jego charakterystyka jest zupełnie inna. Sterowanie odbywa się częstotliwoscią...
Jak podasz napięcie na zawór paliwa auto odpali i bez napięcia kat będzie przyspieszony na maxa i da się tak śmigać lecz mocy nie bedzie. A jak podasz stałe napięcie na kat to będzie strzelał z wydechu i kopcił szarym dymem jest filmik na moim kanale YouTube jak się to zachowuje
Pinouty mogę tobie wieczorem poszukać i schematy.
[ Dodano: Pią Paź 25, 2019 06:15 ]
Tylko jak mówiłem w pw klima nie będzie dzialac trzeba sobie sterownik dorobić na microcontroller'ze
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum