Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Cześć wszystkim po długiej przerwie.
Mam problem z Roverkiem. Nie wiem gdzie mam już szukać pomocy i co już sprawdzić i wymienić.
Może opiszę problem.
Krótko mówiąc mam problem z obrotomierzem. Wariuje mi już od sierpnia i od sierpnia z tym walczę.
Obrotomierz mi skacze, wariuje, nie wiem jak to nazwać. Zazwyczaj skacze pomiędzy 2400 a 2900 obrotów. Można cisnąć i 160 km/h a obrotomierz zatrzymuje się przed 3000 tysiącami, po czym niespodziewanie podskoczy do 4,500 obrotów. Wrzucę luz chwilę postoi, po czym opadnie do 11000 czy 1000 obrotów. Nadmienię, że silnik nie ma podwyższonych obrotów, bo to przecież słychać, poza jednym przypadkiem. Przypadek ten jest taki ze czasami na luzie słyszę lekko podwyższone obroty, gdy obrotomierz wskazuje, 1100 ale tak jak wspomniałem nie zawsze. Czy ciepły czy zimny jest to samo. ALE CZASAMI JEST DOBRZE I NIE WIEM OD, CZEGO TO ZALEŻY.
Co było robione;
Wymienione w pierwszej kolejności;
Świece
Przewody
Kopułka
Palec
Drugie podejście
Sprzęgło, bo już zaczęło brać wysoko i lekko strzelać
Po trzecie;
Sprawdzone czy nie ma nigdzie przedmuchów powietrza, wszystkie wężyki
Po czwarte;
Kable przy rozruszniku i przy alternatorze i czujniki temperatury.
Po piąte;
Wyczyszczona przepustnica i silniczek krokowy. Adaptacja przepustnicy.
Już brakuje mi pomysłów
Może zadam pytanie pomocnicze.
Czy obrotomierz ma jakiś bezpiecznik?
Czy jest jakoś połączony z prędkościomierzem?
Czy mogła gdzieś zaśniedzieć wtyczka czy wtyczki? I gdzie one się znajduję.
Czy mógł się zepsuć obrotomierz i czy można wymienić sam nie ruszając pozostałej tablicy?
Dziękuję za okazaną pomoc.
Pozdrawiam serdecznie
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 24, 2019 22:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po co w ogóle grzebiesz przy silniku skoro sam napisałeś, że obroty nie wariują? Poza tym podczas jazdy to w ogóle nie mogą nawet wariować, bo przecież silnik jest spięty na sztywno z całym napędem.
Samego obrotomierza wymienić się nie da, ale używane zegary zaczynają się od 30 zł, więc wydaje mi się, że nawet zwyczajnie na próbę można to odżałować. Wymiana nie jest wcale trudna - kilka śrubek raptem, ale pamiętaj, że wymianę zegarów trzeba zgłosić, bo zmienia się pokazywany przebieg.
Nie dawałem wiary, że obrotomierz może nawalić. Może być od 400 czy od 420? Ma znaczenie wersja angielska czy europejska? Może głupie pytania, ale wolę się upewnić
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Sob Gru 28, 2019 19:39
Posiadałem R45 przez 9 lat i kiedyś miałem podobny problem , wyleczyłem skakanie obrotomierza przez spryskanie preparatem typu "kontakt" pinów łaczących licznik z instalacją w aucie . Wyjąłem licznik porozpinałem wtyczki spryskałem preparatem, zmontowałem i problem ustąpił.
pozdr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum