Typ: SE Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Witam
Prosiłbym o podpowiedź jaki olej wlać do mojego R75 2005 1.8 T przebieg 96 tyś km
nie wiem co było wlane wcześniej.
ile tego oleju wchodzi ?
czy napełniać nowy filtr przed założeniem ?
Czy polecacie specyfiki, które wlewa się do silnika przed wymianą ?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 06, 2015 12:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zalogowałem się poczytałem i nie jestem mądrzejszy niż przed lekturą
Zalej prawdziwego syntetyka.
Jak nigdy nie było płukanki, to ja wlej. Jak lejemy olej niskiej klasy, to zaleca się płukankę, jeżeli nie było nigdy przeprowadzona.
Na tej stronie co podałem jest sporo wyjaśnione. Trzeba też trochę postów przeczytać, więcej się wyjaśni.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon Kwi 06, 2015 18:01
kosaaro, powiem Ci że faktycznie ma zedziczek trochę racji.
Miałem i mam do czynienia z różnymi silnikami. W tych co olej był regularnie raz na rok wymieniany, a dodatkowo nie miały dużych przebiegów między wymianami to silnik w środku jest czysty. Natomiast jeśli ktoś olewał temat wymian oleju i kręcił na oleju spore przebiegi to silniki są zawalone w środku syfem.
Jeśli masz długo silnik i jest on sprawny oraz znasz jego historię to bym nie lał płukanki, tylko dał dobry olej. Ale jeśli nie znasz zbytnio historii silnika to płukankę bym wlał.
Ja osobiście jestem bardzo ZA płukankami, pieniądz nie wielki a syfu potrafi sporo wyciągnąć z silnika.
Wystarczy pomyśleć jeśli się szuka oleju do samochodu to sprawdza się jakie właściwości ma mieć ten olej, jeśli dolejemy taki płyn do płukania to nam on zmieni na 100% włąściwości tego oleju jeszcze bardziej niż to zostało zmienione paliwem i temperaturą przez cały czas użytkowania, nastepnie spuszczamy ten cały syf z silnika i myślicie że cały ten płyn wam ścieknie ? Jak rafal napisał w drugim jego poście czasami opłaca się stosować płukanki: jeśli nie znamy historii silnika lub wiemy, że właściciel poprzedni chciał zaoszczędzić na wymianie oleju lub silnik po remoncie, wtedy może się okazać, że taka płukana przyniesie jakieś kożyści. Z tego co kiedyś czytałem nie było producenta samochodów, który by zalecał zazwyczaj odradzali a w szczególności jeśli chodzi o nowe silniki tzn nowej generacji, może coś się zmieniło trzeba by było znowu poszukać
Jeszcze jedna sprawa, jeśli ktoś nie jest leniwy i poczyta szukając oleju a nie liczy na podane to dowie się, że obecne oleje zawierają środki czyszczące
Na rynku obecnie jest spory wybór wiele z nich ma podobne parametry a na koniec i tak ostatecznie wy sami wybierzecie olej podyktowany bardziej błachymi warunkami jakimi będą min: dostępność w pobliskim sklepie, cena podobnie jak z oponami tyle opcji ile opini warto sie sugerować opiniami które marki są renomowane, takie opinie można znaleś na forum bo koledzy już nie raz sie na ten temat wypowiadali lub na necie.
Nie znam historii silnika, ale na 99% mam zalany 10w40 bo taki rekomendują do R75 w każdym sklepie w UK, a tu jak pan w sklepie powie (przeczyta w książki), że taki ma być, to świętość i taki leją
Mam auto 1,5 roku, kupiłem z nowiutkim olejem (sprawdzałem i był jak z bańki, czyściutki). Robię przebiegi rzędu 200km / miesiąc ( krótkie odcinki )
Ale postanowiłem że po 1,5 roku zmiennie olej, i myślę o zalaniu fully synthetic 5w40
Po pierwsze przyznałeś się, że nie wymieniasz oleju regularnie bo olej wymienia sie w naszych autach co 12 miechów lub częściej jeśli robi się wieksze przebiegi niż 15k mil ( podaje w milach bo masz pewnie licznik tak wyskalowany druga spraw to popełniasz spory bład sugerując się jedynie zakresami temperatur w jakich silnik pracuje bo wlaśnie takie podałeś masz jeszcze inne parametry równie ważne ale to już było:p
Adasko sprawdzając na stronie producentów olejów chyba już rzaden nie zaleca do naszych aut 10w40 tzn 1.8 nie sprawdzałem zaraz zobacze
tak jak mówiłem wiekszość zaleca już inne ale można lać 10w40 bo to i tak tylko nam mówi w jakich temp może silnik na danym oleju pracować
Po pierwsze przyznałeś się, że nie wymieniasz oleju regularnie bo olej wymienia sie w naszych autach co 12 miechów lub częściej jeśli robi się wieksze przebiegi niż 15k mil ( podaje w milach bo masz pewnie licznik tak wyskalowany
Po roku użytkowania miałem zrobione 2300km i miąłem zmieniać olej ?
do teraz zrobiłem w 1,5 roku 3500km
"Kilka zimowych miesięcy mogło źle wpłynąć na kondycję oleju silnikowego. Dlatego warto wymienić go nawet wcześniej, niż zaleca producent auta
Duże wahania temperatury powodujące skraplanie pary wodnej w silniku, zimne rozruchy sprawiające, że nadmiar paliwa spływa po gładziach cylindrów do miski olejowej –zimowe warunki jazdy były bardzo niekorzystne dla oleju silnikowego.
Jeśli samochodu używano głównie do jazdy na krótkich odcinkach, to silnik prawdopodobnie często był niedogrzany, co z kolei oznacza, że ani domieszka wody, ani rozcieńczające olej paliwo nie zostały z niego odparowane. "
nie twierdzę, że są autorytetem ale akurat jeden z pierwszych artykułów jaki wyskoczył w google żeby zaoszczedzić mi pisania po za tym sprawdzasz jaki olej lać ale co ile producent podaje to już cię nie interesuję
ja do swojego leje Motul 8100 x-cess 5w40 ale masz inne oleje na rynku też, ja mam po za tym inny silnik niż twój
po za tym jeszcze pozostaje wybór filtra no i skoro nie zwracasz uwagi na terminy wymiana to przypomne, że płyn hamuclowy co 2 lata trzeba wymieniać podobnie filtr kabiny i powietrza do silnika
"Kilka zimowych miesięcy mogło źle wpłynąć na kondycję oleju silnikowego. Dlatego warto wymienić go nawet wcześniej, niż zaleca producent auta
Duże wahania temperatury powodujące skraplanie pary wodnej w silniku, zimne rozruchy sprawiające, że nadmiar paliwa spływa po gładziach cylindrów do miski olejowej –zimowe warunki jazdy były bardzo niekorzystne dla oleju silnikowego.
Jeśli samochodu używano głównie do jazdy na krótkich odcinkach, to silnik prawdopodobnie często był niedogrzany, co z kolei oznacza, że ani domieszka wody, ani rozcieńczające olej paliwo nie zostały z niego odparowane. "
nie twierdzę, że są autorytetem ale akurat jeden z pierwszych artykułów jaki wyskoczył w google żeby zaoszczedzić mi pisania po za tym sprawdzasz jaki olej lać ale co ile producent podaje to już cię nie interesuję
ja do swojego leje Motul 8100 x-cess 5w40 ale masz inne oleje na rynku też, ja mam po za tym inny silnik niż twój
po za tym jeszcze pozostaje wybór filtra no i skoro nie zwracasz uwagi na terminy wymiana to przypomne, że płyn hamuclowy co 2 lata trzeba wymieniać podobnie filtr kabiny i powietrza do silnika
zim w UK nie ma i minusowe temperatury są rzadkością
dla ciekawości powiem że w UK nikt nie wymienia płynów hamulcowych chyba że wycieknie
filtry oleju wymieniają co drugą trzecią wymianę oleju
filtr powietrza mało kto wymienia
a o filtrze kabinowym to nikt nie słyszał (powaga, pytałem kolegów z pracy nikt nie wymieniał)
dziękuje za zainteresowanie tematem i za podpowiedzi
filtr kabinowy wymienia się dla własnego zdrowia głownie, najlepiej na węglowy szczególnie w UK to ważne przy smogu jaki mają, co do wymiany nie pytaj ludzi co wymieniają bo większość z nich oddaje samochód na serwis i poprostu płacą, co do wymiany płynu hamulcowego to w Polsce jest podobnie, jedynie sie dolewa, nie wszyscy są mechanikami żeby to wiedzieć a wstręt do czytania instrukcji to chyba międzynarodowa domena
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum