Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.4] Fuel trim, sonda lambda i IAT
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Polonez 1.4] Fuel trim, sonda lambda i IAT
Autor Wiadomość
Michel18 



Dołączył: 04 Maj 2019
Posty: 5



Wysłany: Wto Lut 11, 2020 20:24   [Polonez 1.4] Fuel trim, sonda lambda i IAT
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1994

Problemów z poldkiem ciąg dalszy, jeżdżę ostatnio podłączony cały czas do kompa, żeby wykrywać ewentualnie niesprawności w tym aucie. Po wymianie czujnika temp. płynu chłodzącego, przesmarowaniu wtyczek jest już lepiej, ale jeszcze coś mu nie leży. Otóż zauważyłem, że jak jadę np. na 5 biegu i około 4k obrotów to żeby utrzymać stałą prędkość na równej drodze wartość Fuel trim pokazuje mi ponad 110 do 120% przy czym częściej jest właśnie bliżej tej większej wartości. W tym momencie sonda swoją wartością zbliża się do 0 pokazuje coś pomiędzy 30 do 75mV, ale stale i nie waha się powiedzmy powyżej 100mv. Jeżeli dobrze myślę to stara się ona tym wskazaniem skorygować ustawienia kompa. O ile przy jeździe normalnej po mieście, stojąc na jałowym czy w czasie toczenia się sonda pracuje w pełnym zakresie rosnąc i malejąc a fuel trim nie przekracza tej dopuszczalnej odchyłki 5% (95-105) to przy większej prędkości lub mocniejszym przyśpieszeniu robi takiego psikusa. Map wydaje się, że czyta normalnie, błędu czujnika tego zielonego w kolektorze nie ma więc nie wiem. Aczkolwiek na początku gdy pierwszy raz podłączyłem poldka pod kompa, to był zaznaczony jego błąd. Błąd usunąłem, czujnik przeczyściłem benzyną dlatego, że był cały uwalony w oleju i więcej się już nie pojawił. Co może powodować tak wysoką wartość Fuel Trim?

[ Dodano: Wto Lut 11, 2020 20:24 ]
Nikt nie odpowiada, ale opiszę co jeszcze udało mi się przetestować. Zauważyłem, że na maksymalnym otwarciu przepustnicy napięcie zwrotne do kompa to tylko 3.62V. Pomyślałem "pewnie walnięty TPS" ale w momencie w którym odkręcę tego TPS od przepustnicy i wtedy go wychylę na maksa to już pokazuje te 5V na ECU. Wartości początkowe są takie same a sprawdziłem to na 2 TPS-ach i nie wiem już z czego to może wynikać. Tak na moje rozumowanie, jeżeli komp nie wie, że dostaje więcej powietrza bo według tps jest otwarta przepustnica do połowy to na siłę próbuje wyrównać dawkę paliwa bo z sondy ma informacje że jest za dużo tlenu w wydechu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 11, 2020 20:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [polonez] Sonda Lambda - którą wybrać?
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sob Lut 01, 2014 08:28
oprawca_1978
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez 1.6 16V] raz odpala a raz nie
szerszen17194 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Pon Wrz 25, 2017 21:33
piotrek789
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 09:47
szczur50a
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Manual do
sebastian79 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Paź 13, 2019 11:56
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink